Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Nop
#1081
Hallo allemaal, Ik ben Nop, ben 46 jaar en heb sinds 15 jaar last van paniekaanvallen. In het begin was het wel te handelen tot een jaar of 6 geleden. Ik krijg een PA op de snelweg. Auto op de vluchtstrook enfin, ik hoef jullie verder niets uit te leggen. Door die PA'en ben ik uiteindelijk ook m'n baan kwijtgeraakt. Ik meldde me te vaak ziek en bij een reorganisatie kon ik vertrekken. UWV vond PA geen reden voor afkeuring onder het mom: U kunt altijd een baan naast de deur zoeken. Ik zit nu in de WW en heb sollicitatie plicht. Ik heb m´n CV op monsterboard gezet en krijg regelmatig reactie met leuke banen maar allemaal zo ver weg. Ik zou zo graag aan de slag gaan maar voel me vreselijk gehandicapt. Hoe kom ik hier uit. Zou ik het UWV moeten informeren, dat ik niet te ver van m´n woonplaats kan werken. Hoe reageert het UWV daarop. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Nop
Gebruikersavatar
Door diaantje
#1098
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kan je gewoon het eens telefonisch met ze erover hebben?
Groetjes en succes! diaan
Door Paniekkip
#1166
Hoe het UWV zal reageren?
Als je opgehangen hebt waarschijnlijk lachend.
Mijn vriend heeft narcolepsie (slaapziekte) en kan dus niet buiten onze woonplaats werken. En zoals het er nu naar uit ziet nergens :?
Bij het UWV hebben ze het volgende tegen hem gezegd:
Ga maar solliciteren als een gezonde jongen. Als je (dan eindelijk) een baan hebt meld je je vervolgens ziek en dan gaan we kijken of je een keuring voor arbeidsongeschiktheid kunt krijgen. Het is dus maar de vraag of je zo'n keuring krijgt en bovendien heeft ie dan geen recht meer op een uitkering. Maar dat moet je dan weer via via horen.
FIjne mensen daar. Als ze nou eens wat meer achter de vodden van de luie uitkeringstrekkers aan zouden gaan dan zouden mensen die echt wat hebben het misschien eens wat makkelijker krijgen. :x

Sorry moest het ff kwijt.

Suc6 dus maar. Ik hoop dat ze je willen helpen.

Groetjes Paniekkip
Paniekaanvallen en CBD Olie