Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door muppie
#34686
[quote="~~meisje~~"]Hallo,

Het gaat de afgelopen week echt niet lekker, helaas :(
Ik heb de hele week al last van m'n maag en buik. Eten gaat moeilijk, vooral omdat ik het zelf vervelend vind, en mijn buik maakt allemaal rare geluiden. Ik heb een branderig gevoel in mijn bovenbuik en soms ook mijn onderbuik en slokdarm. Dit is niet de hele tijd aanwezig ('s nachts heb ik bijv. nergens last van). Ik hoop dat er iemand is die dit herkend en me een beetje kan gerust stellen en anders ga ik toch naar de huisarts (die ziet me aankomen, alweer), want ik wordt er helemaal gek van.[/quote]

Hallo meisje,

Ben je ook misselijk of dat niet?!?! Ik denk dat je maag reageert op de spanning die angst en paniek veroorzaakt. Mag ik vragen waarom je eten vervelend vind?!?! Je hebt geen last van maagzuur ofzo?!?! Ik denk dat het spanningen zijn en daar hoef je niet voor naar de huisarts. Geen idee of je iets gerustgesteld bent?!?!

Groetjes Muppie
Door ~~meisje~~
#34687
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door muppie
#34688
[quote="~~meisje~~"]Hoi,
Bedankt voor je reactie! Nee ik ben niet misselijk.
Ik heb vooral veel last van boeren en winden (sorry heel genant)
En ik heb moeite met eten omdat ik denk dat als ik eet het erger wordt, dat is soms ook zo. Maar ik vraag me af of ik dat dan zelf 'opwek' doordat ik me er zo druk over maak. Ja het is heel vermoeiend, ik word een beetje gek van mezelf[/quote]

Tsja als je er heel erg veel mee bezig bent dan wordt het erger. Daar heb je dus wel gelijk in. Het lijkt haast wel of je veel lucht in je buik hebt en dat komt er uit met boeren en winden (sorry voor de details) Ik zou toch even kijken hoe het na et weekend gaat en lukt het dan nog niet, dan toch maar even naar de huisarts.
Door mupke
#34692
venkeltabletten van vitotaal, is op natuurbasis en bij de drogist en de tuinen te koop! het ontspant maag en darmen. ik heb zelf heel veel last gehad van maagzuur,opgeblazen gevoel, winderigheid, ik heb dan ook een spastische darm maar met deze tabletten gaat het goed! Ook op je eten letten,geen kool, uien en geen koffie en koolzuurhoudende dranken want die maken het juist weer erger.
Door ~~meisje~~
#34700
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door itsme05
#35246
hallo,

ook ik heb hier sinds gister last van een branderig gevoel in mijn buik, mijn darmen rommelen ook en het lijkt af en toe of het naar boven wordt geperst door me slokdarm zodat ik moet boeren, maar die blijven dan in me keel hangen en komen er niet uit en geeft een beknellend gevoel heel naar!

Herkennen jullie dit ook en wat kan je er tegen doen?

Groetjes,
Itsme
Door Rose
#35249
Hi,

Heel herkenbaar. Die boeren komen bij mij ook vaak omdat ik 'gewoon' teveel lucht naar binnen krijg als gevolg van het hyperventileren.
Wat je eraan kan doen.. vooral rustig eten, als je praat proberen rustig te praten en niet te snel willen en ik eet veel kauwgum wat bij mij (het zit tussen de oren) helpt, maar het is verslavend.
Paniekaanvallen en CBD Olie