Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door lautje
#37954
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd heel veel last van depersonalisatie.
Zijn er hier meer mensen die er last van hebben zoja hoe uit het zich dan en zijn er mensen die het hadden en er nu vanaf zijn zoja hoe is dat gelukt
Door deentje
#37957
Hoi Lautje.
De dp vind ik t ergste wat er is.. dat zorgt bij mij voor super heftige paniekaanvallen.
ik heb dan echt t gevoel dat alles nep is.. en daar gaan mijn gedachten dan zo diep overdoor dat ik helemaal overstuur raak.
Ik slik nu 9weken ad. en meot zeggen dat t langzaam bij beetje minder word.. helaas nog wel emt terugvallen.. ,aar hoop dat ik eruit ga komen

En jij hoe uit zich dat bij jou?
Door lautje
#37959
Ja ik krijg er ook paniekaanvallen van ik heb die ook wel eerder gehad maar toen had ik de depersonalisatie nog niet zo erg. Begon met af en toe zon depersonalisatie aanval en dat werd steeds vaker zo ver dat ik echt niet meer alleen kon zijn zonder dat ik een telefoon bij me had om iemand te bellen en nu is het zo erg dat ik het de hele dag lichtelijk voel met dan steeds hele erge aanvallen dat je jezelf vreemd vind en alsof je echt jezelf kwijt raakt en niet meer weet wie je bent dat weet je wel alleen voelt het zo. Het uit zich hetzelfde bij jou als bij mij Kan nu ook echt niet meer alleen zijn dan krijg ik het helemaal en raak helemaal in paniek maarjah soms moet het toch.Maar wordt er igg gek van er wil er vanaf!! Maar ad slikken vind ik eng had je geen bijwerkingen?? Ik ga morgen naar een homeopaat.
Door lautje
#37987
En heb je trouwens niet dat het gewoon in je gedachte zit.Ik heb zoiets van ik kom hier nooit meer vanaf want als ik eraan denk krijg ik het al het zit gewoon in me hoofd.
Door Ruimte
#37988
Het is inderdaad heel erg beangstigend en beklemmend. Medicatie helpt eigenlijk niet altijd, je moet vooral de manier waarop je denkt verbeteren(het nare gevoel de ruimte geven, en er niet teveel over na te denken, gewoon doorgaan met wat je aan het doen was, etc), en dieper inademen(heel belangrijk, de meest erge depersonalisatie komt vaak door hyperventileren).
Ik hb het ook vaak. Bijna elke dag wel, maar lang niet zo erg meer als eerst. Ik heb nu alleen nog af en toe het gevoel te hebben op het randje van gek worden zit of dat ik heel moe ben, of iets in die richting. Het brengt me niet meer in paniek maar het is wel erg vervelend. Een tijdje geleden voelde ik me als ik depersonalisatie had ook niet meer verbonden met mijn lichaam, mijn zintuigen verdoofden, en het voelde alsof er een soort verstikkend benauwd deken over me heen lag, niks was echt, alles was een droom. Gelukkig heb ik dit al een aantal weken niet meer gehad. Ik hoop ook dat dit zo blijft.
Door lautje
#37990
Oke en bij jou is het minder geworden om zo te denken?? Ja ik ben ook bezig met hyperven had ik ook al wat over geplaatst op tips en trucs. Zo leert je lichaam weer normaal te ademen en weet dat daardoor het ook weg kan gaan en ook door homeopatie maar toch denk ik soms het zit echt in me hoofd en gaat noot meer weg omdat je eenmaal het gevoel kent. En me leven lijd er echt onder ben liever nooit alleen.
Door Kelly__
#38011
Piep Lautje,

ik herken mezelf perfect, het voelt echt raar om terug op dit forum te zijn want het gaat de laatste weken vrijwel goed met mij. Niet meer zo veel last van deperson. Vroeger was ik constant vervreemd van mijzelf, ik was verdoofd, ik had het gevoel alsof ik constant droomde, maar dat is nu minder.. Ik ga bij een psycholoog en die leert me dat accepteren, maar ik heb ook dat als ik bij hem moet ik die klachten heviger heb. Ik ben nu al bijna 3 weken niet meer bij hem geweest en het waren echt goede weken :-) zoek eens op google wat meer info op. En je moet therapie krijgen : cognitieve. Soms heb ik wel dagen dat ik opeens denk van jeejte straks krijg ik een psychose..
liefs
Door lautje
#38013
Ja dat heb ik ook maar moet eerlijk zeggen dat als ik zo´n hele erge aanval heb ik wel denk nou geef me der maar een dan weet ik tenminste niks meer. Of dan denk ik ik ren zo naar een gesticht en laat me plat spuiten zodat ik er niet meer bij ben.
En ik heb ook wel op google gezocht en ben ook lid geweest van stichting depersonalisatie maar daar wordt je echt depressief van want niemand daar komt er vanaf en ze lopen er al hun hele leven mee wat ze ook proberen. En hier voel ik me wat fijner omdat er veel mensen zijn die het hebben en ook paniek aanvallen hebben en last van angst. En dat me meer hoop geeft van als het daar vandaan komt is er nog wat aan te doen.
Maar dus dat ik al die verhalen heb gelezen heb ik ook weinig vertrouwen in psychologen en medicijnen. Ben daarom naar een homeopaat gegaan en heb er wel een goed gevoel bij maar toch blijft die angst" het zit in me hoofd dus krijg het er nooit meer uit".
Maar wat goed dat het met jou beter gaat ik hop dat ook te kunnen mee maken en accepteren vind ik nog zo moeilijk want ik wil er gewoon helemaal vanaf maar ik ben er mee bezig:)
Door gulema
#38014
Hoi lautje, ik wilde toch even reageren. Ik heb 10 jaar last van dp en heb ruim 8 jaar ad geslikt, nou ik kan je zeggen het is niet weggegaan. Maar omdat die ad zodanig verdoofd sta je er minder bij stil. Ik ben nu enorm gemindert met de ad en het gevoel is meer aanwezig, maar het verschil is ik laat me niet meer gek maken en negeer het. Je bent er niet mee geboren het is in ene of geleidelijk gekomen en zal dan ook geleidelijk weer overgaan. Dat is iets dat je jezelf moet aanpraten, dan verdraag je het beter. Ik heb er veel over gelezen en het is zo herkenbaar. Sterkte! Gul
Door lautje
#38016
Ja daarom wil ik er ook echt niet aan beginnen heb nog bij niemand gelezen dat het heeft geholpen. Jij ook sterkte heb je het echt al 10 jaar onafgebroken??
Door Ruimte
#38018
Gulema heeft gelijk, het draait vooral om het accepteren, het echt langzaam overgaan als je leert er niet constant mee bezig te zijn. Het duurt een tijdje, maar het helpt echt. Wat je vooral niet moet doen is denken 'Niet aan denken, niet aan denken!!', want dan komt het gevoel juist ook weer terug.
Echt, bijna iedereen kan er vanaf komen. En ik denk jij ook wel :)

De site die mij persoonlijk erg heeft geholpen is deze: http://www.anxietynomore.co.uk/
En dan specifiek dit stukje: http://www.anxietynomore.co.uk/deperson ... ation.html

Deze informatie heeft mij erg geholpen, het boek hoef je niet eens te kopen denk ik(dat heb ik in ieder geval niet gedaan).
Door lautje
#38019
Ja dat stukje geeft je idd wel veel herkenning maar ik vind het nog zo moeilijk om het te accepteren en niet er de hele dag aan te denken. Vind het knap dat jullie het wel kunnen
Door lievekleine
#38021
Hoi Lautje,
Ik heet toevallig ook Laura en heb ook heel erg last van dp, kan geen toeval zijn ;)
Ja ik denk dat je je veel te druk maakt om het feit dat je er last van hebt. Probeer het los te laten. Je weet nu wat je hebt, je voelt je raar, maar om daar nog meer op te focussen maakt het alleen maar erger. Nu kun je beter kijken naar de oplossingen. Ik heb geleerd van mijn psych dat ik vertrouwen in mezelf moet krijgen. Ik had eerst ook geen vertrouwen meer in de psycholoog maar ik merk dat ze me wel helpt, dus doordat ik haar vertrouw, gaat het ook echt beter. Probeer dus ook echt iemand te vertrouwen, een homeopaat of een psycholoog ofzo. Ik heb als tips meegekregen dat ik heel veel afleiding moet zoeken. Het zijn echt alleen je gedachtes, en die heb je jezelf zo goed aangeleerd dat het moeilijk is om die denkpatronen te doorbreken. Maar het kan zeker. Afleiding zoeken en als je voelt dat je weer helemaal aan het doordenken bent, roep dan STOP in jezelf. Ik merk dat mijn gedachten dan echt even stoppen en ik rust krijg. Probeer de gevoelens te accepteren, dat is echt het allerbeste wat je kan doen. En ook het allermoeilijkste. Maar zoek veel afleiding en op een dag denk je: hee ik voelde me vandaag helemaal niet zo raar! En zo zal t steeds beter gaan.
Veel sterkte en succes!
Door lautje
#38022
Haha ja misschien ligt het wel aan de naam. Nee nu ik op deze site terecht ben gekomen heb ik wel veel meer het gevoel ik ben echt niet de enige.
Ik ga het echt proberen om er niet te veel aan te denken maar moet er echt even uitkomen want nu denk ik blijf liever de hele dag in bed liggen. Ik heb wel een middel gekregen om alle angsten uit me lijf te krijgen en ik heb ook zeker vertrouwen in de homeopaat. Nou ik hoop dat ik net zo kan denken als jullie en bedankt voor alle adviezen!!!!
Door tania 67
#38023
hallo
ik wilde even reageren op jullie verhaal
ad verdoofd helemaal niet ,toch niet bij mij
bij mij doet het wel dergelijks iets nuttigs ,het regelt mijn serotenine niveau in mijn hersenen
mij heeft het geholpen echt waar
van iemand die constant paniekaanvallen had samen met straatvrees ben ik terug gegaan naar een zelfverzekererd persoon die weer alles aan durft zonder angst
maar iedereen moet zijn eigen manier vinden om van die paniek af te geraken,bij mij was dit dus ad en natuurlijk moest ik er zelf ook nog aan werken
groetjes tania
Paniekaanvallen en CBD Olie