Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door souries
#41345
omdat ik het even niet meer zag zitten heb ik zeven weken geleden de stap genomen om paroxetine te gaan slikken. Wat een drama. Ik was totaal mezelf niet meer en besloot dat ik beter met een paniekaanval hier of daar kon leven dan met deze medicijnen. Ik werd er erg depressief van.

Vorige week heb ik afgebouwd van 10 naar 5 mg en deze week gestart met 2,5 mg per dag. Omdat ik ze nog maar heel kort slikte, hoopte ik dat de bijwerkingen van het afbouwen minimaal zouden zijn, maar ik begin nu (na 5 dagen 2,5 mg) heel erg last te krijgen van stemmingswisselingen, hoofdpijn, duizelingen en misselijkheid.
Heeft iemand hier ervaring mee? houdt dit heel erg lang aan en is het verstandig om zaterdag al af te bouwen naar om de dag 2,5 mg?

Ik wil sowieso niet meer verhogen omdat ik me meer mens voel, maar dit lamlendige gevoel is ook niet echt prettig.
Door Ikke
#41351
Hoi,

Ik zou contact opnemen met de huisarts of psych, die het heeft voorgeschreven. Die kan je hierbij het beste begeleiden.
Het is lastig wat nu precies wat veroorzaakt, want 6-7 weken AD is nog in de opbouw en toen ben je al gaan afbouwen. Een arts kan je hier denk ik het beste bij helpen.

Succes,
Gr. Heidi
Door tania 67
#41355
hallo
je bouwt te snel af volgens mij
vergis je niet ook al neem je paroxetine slechts 7 weken en helpt het niet bij jou dan nog heeft je lichaam het nodig en krijg je afkick verschijnselen
paroxetine is nu eenmaal verslavend(ik neem het ook) maar of je het nu 7 weken of 10 jaar slikt je lichaam is er al aan verslaafd,zo vlug gaat dit
en dan moet je heel langzaam afbouwen
ik heb er 6 maanden over gedaan om van 20 mg per dag naar niets te komen
helaas ben ik hervallen,nu neem ik ze weer
ze helpen prima bij mij ,dus die verslaving neem ik er maar bij
in jouw geval ten erste zit je na 7 weken nog in de opbouwperiode en nu ga je afbouwen,dus je lichaam zal echt niet gunstig reageren
maar ik kan je begrijpen als het echt niets doet voor je en na 7 weken ben je er nog steeds deppressief van dat je er zo snel mogelijk vanaf wil
normaal in de opbouw zou je na 7 weken je toch al iets beter moeten voelen
praat er over met je huisarts,ga niet zelf op en afbouwen
je kan misschien overschakelen op een ander ad die wel helpt bij jou
maar 1 ding is zeker je bent er aan verslaafd nu al en dus moet je langzaam afbouwen
veel succes
groetjes tania
Door souries
#41358
Hoi Tania en Heidi,

dank je wel voor jullie reacties. De huisarts had voorgeschreven de eerste week naar 5 mg te gaan en de week erna te stoppen :s ik heb er zelf nog maar een stapje tussen gedaan met die 2,5 mg. Heb vanmiddag een telefonische afspraak gemaakt, maar zal ook psycholoog inderdaad eens vragen. Heb niet zoveel vertrouwen in m'n huisarts namelijk.
Paniekaanvallen en CBD Olie