Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Jacqueline
#5215
Hallo!
Heeft er iemand ervaring met het medicijn fluvoxamine??
Let me know!!
Groetjes!!
Door E-jay
#5226
Hey hallo,

Ik ben/was geen voorstander van enige medicatie, maar opgeven moment zit je zo diep dat je alles wel aangrijpt.
Ik heb het dus ook een tijdje voorgeschreven gekregen, helaas reageerde ik er niet lekker op, maar dat is per persoon natuurlijk anders. Het was nog niet eens de werkzamestof maar een hulpstof die tegenwerkte. Gelukkig is de huidige medicatie beter aangeslagen.

Veel sterkte groet E-jay
Door wandelaar
#5250
E-jay schreef:Hey hallo,

Ik ben/was geen voorstander van enige medicatie, maar opgeven moment zit je zo diep dat je alles wel aangrijpt.
Ik heb het dus ook een tijdje voorgeschreven gekregen, helaas reageerde ik er niet lekker op, maar dat is per persoon natuurlijk anders. Het was nog niet eens de werkzamestof maar een hulpstof die tegenwerkte. Gelukkig is de huidige medicatie beter aangeslagen.

Veel sterkte groet E-jay
Voor mij geldt hetzelfde. Ik was ook geen voorstander van medicatie. En inderdaad, op een gegeven moment kan je zo diep zitten dat je geen andere uitweg meer ziet of hebt.
Bij mij sloeg fluvoxamine vanaf het begin goed aan. Nu heb ik wat last van bijwerkingen zoals extra spierpijn, spierzwakte en zenuwpijn.
Tegende angst werkt de Fluvoxamine heel goed bij mij.
Maar het blijft een hulpmiddel. Je moet het ook zelf voor een groot deel doen.

Groeten, Wandelaar
Door boodah
#5311
hai, ik heb het bijna drie jaar gebruikt en wat je al vaker leest de ene reageert er goed op en de andere niet. laat ik dan voor mezelf spreken dat ik het bende vond. ik klink hierin een beetje overdreven maar. zo voel ik het absoluut. en nogmaal swat voor de ene geld geld weer niet voor e ander. ben bijna een anderhalf jaar!!!! bezig geweest om er van af te komen. met bijwerkingen van bijna een tot twee maanden . en het mooiste is dat dat niet kan volgens arts psycholoog. dan moeten ze het is fijn zelf gaan proberen. en ik deed het echt met minimale beetjes hoor maar ben door een hel gegaan . en moet ook zeggen dat het weinig of niet hielp bij mij. ik wil je nogmaals niet ontmoedigen want het kan voor jou een uitkomst zijn maar laat je in iedergeval niet zomaar wat aanpraten en oja heb je aanleg om dik te worden reken dan op een kilootje of 10 a15 meer aan het einde van het jaar . ps zoek eens uit via internet wat mischien het beste is. en laat je niet zomaar wat aanpraten succes ermee
Door wandelaar
#5314
boodah schreef:hai, ik heb het bijna drie jaar gebruikt en wat je al vaker leest de ene reageert er goed op en de andere niet. laat ik dan voor mezelf spreken dat ik het bende vond. ik klink hierin een beetje overdreven maar. zo voel ik het absoluut. en nogmaal swat voor de ene geld geld weer niet voor e ander. ben bijna een anderhalf jaar!!!! bezig geweest om er van af te komen. met bijwerkingen van bijna een tot twee maanden . en het mooiste is dat dat niet kan volgens arts psycholoog. dan moeten ze het is fijn zelf gaan proberen. en ik deed het echt met minimale beetjes hoor maar ben door een hel gegaan . en moet ook zeggen dat het weinig of niet hielp bij mij. ik wil je nogmaals niet ontmoedigen want het kan voor jou een uitkomst zijn maar laat je in iedergeval niet zomaar wat aanpraten en oja heb je aanleg om dik te worden reken dan op een kilootje of 10 a15 meer aan het einde van het jaar . ps zoek eens uit via internet wat mischien het beste is. en laat je niet zomaar wat aanpraten succes ermee
Hallo Boodah,
Wil je ook vertellen waarom het zo een troep voor jou was?
Wat zoal de negatieve bijwerkingen waren en waarom je er zo een moeite mee had.
En gebruik je nu andere medicatie of doe je het zonder?
Ik gebruik 50mg per dag, dus een hele lage dosering.
Tegen de angst en het gepieker helpt het heel goed bij mij.
Alleen lichamelijk voel ik me een wrak.
Maar dat kan ook van de spanning komen dat ik me een wrak voel.

Groeten,
Wandelaar
Door boodah
#5316
hai wandelaar,ik gebruikte ook 50 mg. en ben daar in oktober 2004 me begonnen, tergelijketijd hulp van een psycholoog het moet na drie weken aanslaan en dat zal het heus wel gedaan hebben maar heb toch ondanks de pillen en hulp van de psych zowat een jaar iemand in huis gehad als mijn man moest werken was gewoon te bang om alleen te zijn.ik bedoel daarmee dan hebben ze wat dat betreft dus niet goed genoeg geholpen.ik kreeg in september 2005 psychotherapie en na een paar sessies durfde ik wel weer alleen thuis te zijn maar nadat ik wilde gaan minderen met mijn mdicijnen van 50 naar25 mg ging het mis de afkick verschijnselen waren een hel, dat duurde zowat een anderhalve maand en raakte daarvan zo in de stress dat ik weer van voor af aan kon beginnen , weer naar therapie maar ik heb doorgezet met die medicijenen ik wilde niet weer terug naar die 50 mg.
ik brokkelde elke keer een klein stukje af tot ik aan de tien mg zat. maar omdat zo lastig te doseren was had ik de ene keer meer dan de andere keer en had dat bij mij een enorme weerslag, volgens de arts kon dat niet. natuurlijk was het minder dan aan het begin maar kreeg er ook klachten bij, bang om te stiken als ik at. ik was elke avond gespannen en bang om naar bed te gaan als ik in slaap viel en ik een geluid hoorde kreeg ik schokken en lichtflitsen in mijn nek en hoofd, durfde nergens meer heen en kreeg rare gedachten en dat allemaal tijdens dat afbouwen ik ging op een gegeven moment op vloeibare seroxat over {is hetzelfde alleen in a merk vorm } dat was beter te doseren.
toen ging het ietsje beter toch heb ik er meer dan een half jaar over gdaan om af te kicken van de rest. pas toen ik er echt van af was heeft het trowuens nog anderhalve maand geduurt met in die tussen tijd erge depresieve gedachten en angst voor de angst
ging het beter natuurlijk ben ik nog steeds angstig in sommige situaties maar kan alles beter relativeren en ben van lichamelijke klachten af zoals duizelig en veel hoofdpijn en constante spanning in mijn lijf. ik hoop je hierbij genoeg te hebben vertelt wil je nog meer weten hoor ik het wel gr esther
Door jackelien
#8941
hoi hoi.

Ik heb al drie jaar last van erge paniekaanvallen. Zo erg dat het met flauwvallen eindigt, of begint. tis maar hoe je het ziet. Heb verschillende medicijnen geprobeerd waaronder ook lexapro. Het heeft mij helaas niet geholpen, maar ik had er wel de minste of zelfs geen bijwerkingen van. Ook wel heel belangrijk. Maar in combinatie met therapie moet dit wel kunnen helpen. Hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes, jack
Door jackelien
#8942
jackelien schreef:hoi hoi.

Ik heb al drie jaar last van erge paniekaanvallen. Zo erg dat het met flauwvallen eindigt, of begint. tis maar hoe je het ziet. Heb verschillende medicijnen geprobeerd waaronder ook lexapro. Het heeft mij helaas niet geholpen, maar ik had er wel de minste of zelfs geen bijwerkingen van. Ook wel heel belangrijk. Maar in combinatie met therapie moet dit wel kunnen helpen. Hoop dat je er iets aan hebt. Trouwens het afbouwen van fluvoxamine was voor mij echt verschrikkelijk en ik hoop dat het ook nooit meer mee te maken. Is voor ieder lichaam anders, maar mij niet meer gezien. echt rotzooi

groetjes, jack
Gebruikersavatar
Door Marielle
#15603
Lang geleden dat hier iemand heeft gereageerd zie ik maar wil er ook even wat over kwijt.

Ik slik het vanaf mijn 12de en ben nu 26.
Heeft altijd erg goed geholpen maar nu sinds 1,5 jaar zijn de klachten erger geworden.
Als ik het 1 dag niet heb ingenomen dan ben ik helemaal nergens.
Dan ben ik echt een vrak.
Heb jaren een halve ingenomen en de laatste jaren neem ik een hele van 100mg.
Altijd wel in overleg met de arts.
Eind van deze maand heb ik weer therapie en wil ik er over hebben om misschien andere medicijnen of erbij of wat dan ook.
Heb het idee dat het niet echt meer werkt.
Gebruikersavatar
Door JeroX
#15953
Ook even een reactie van mij. Ik slik het nu een aantal maanden en dan heb ik het over 200mg per dag. Sinds alle andere medicatie (oxazepam en tranxene) eraf zijn, voel ik me iedere dag verder opknappen. De maximale dosering is 400 mg per dag en de ervaringen zijn heel verschillend, mijn zusje kreeg paroxetine (seroxat) en werd zwaar depri en suïcidaal. Het blijft dus zaak om deze medicatie goed te laten begeleiden door een huisarts of psychiater. Deze mensen horen te weten wat ze doen.
Groetjes
Jeroen
Paniekaanvallen en CBD Olie