Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Maarten
#13538
Ha, ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Heel ff paniekerig in de wachtkamer. Dus gelijk vechten met positieve gedachtes en... angst weg!!!

Eenmaal binnen bij de nieuwe huisarts heb ik alles uitgelegd en begin direct met afbouwen van de paroxetine :D Ik heb er oxazepam bijgekregen voor de zekerheid.
Dat kreeg ik dus echt niet van mn vorige huisarts! Ik slik ze ook alleen als het echt nodig is.

Over 2 weken ga ik weer terug op de mirtrazapine :D M'n oude vertrouwde medicijn. En nu heel erg hopen dat het weer net zo goed werkt als vroeger.
De huisarts heeft namelijk het idee dat door de ontelbare tegenslagen van afgelopen tijd de paniek weer is terug gekomen.

Volgende week moet ik weer komen voor controle en om doorverwezen te worden naar een dermatoloog en psych.

Eindelijk begint het balletje nu hard te rollen :D :D
Gebruikersavatar
Door JeroX
#13542
Wat een geweldig nieuws maarten. Fijn dat je nieuwe huisarts je niet laat doormodderen. Ik hoop en wens dat het eindelijk wat leuker wordt in je leven. En inderdaad, tegenslagen maken je zwakker waardoor je weer vatbaarder wordt voor de angst.
Heel goed van die oxa, alleen drink er niet bij, want dan kunnen er rare dingen gebeuren !!
Ik spreek helaas uit ervaring, maar ben dat ook gestopt en dat nog steeds :D
Groetjes en heel veel sukses
Jeroen
Gebruikersavatar
Door Maarten
#13873
Haaaaaaaaaaa gister heb ik daadwerkelijk mn laatste 1/4 pil genomen!!!!!!
Ben echt rot wakker geworden en ook ff misselijk geweest en dus extreem angstig. Moet straks ook naar de schuldhulp en ben echt erg zenuwachtig. Maaar normale mensen hebben dat denk ik ook. stomme getwijfel!

Maar ook een beetje feest omdat ik er van af ben!!!!
Gebruikersavatar
Door Maarten
#14563
Ik ben nu een aantal weken van de medicatie af en het verbaasd me dat ik me zo rustig voel. Toch blijf ik met vragen zitten waar ik niet uitkom. Ik slaap steeds erg slecht, val moeilijk in slaap word 's nachts wakker omdat ik naar de wc moet en drang heb om te eten en te roken en ik word te vroeg wakker. Met ad sliep ik behoorlijk goed steeds alleen met de parox niet. Hoe kan ik doorslapen en makkelijker in slaap komen?

M'n paniek is iets meer terug gekomen en heb meer pa's gehad, toch ga ik er veel beter mee om nu. Ik kan de aanval overzien en soms tijdens paniek me heel erg gaan afvragen wat er in mn lichaam gebeurt. Nieuwsgierigheid dus maar de aanvallen zijn ook heel snel over gelijk.

En m'n emoties zijn terug en daar moet ik erg aan wennen. Huilen lukte niet maar bijv een slappe lach bui krijgen ook niet. Nu ben ik soms nerveus omdat ik de slappe lach krijg.

Ook merk ik dat ik een stukkie flinker ben geworden met doorzettingsvermogen en nie t steeds alles uitstel en af zeg of gewoon niet doe.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben en of dit normale afkick verschijnselen zijn en hoelang het duurt voordat ik zeg maar echt clean ben.
Door CorbaDesign
#14565
Ik kan je niet echt tips geven, maar ik wil toch even reageren.

Jou slaapgedrag klinkt mij heel bekend, maar is bij mij ontstaan nadat ik gestopt met roken ben.

Ik vind het overigens knap dat je zonder medicatie weet staande te houden. Ik weet het op dit moment met niet eens voor elkaar te krijgen.

Ik hoop voor jou dat je snel weer normaal kan slapen.

Liefs
Corina
Paniekaanvallen en CBD Olie