Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Nop
#1168
Hallo allemaal,

Als ik zo op internet kijk is er heel veel literaruur te koop over angststoornissen. Je kan er een boekenkast mee vullen. Heeft iemand van jullie ervaringen met boeken over angst en hebben deze boeken geholpen ? Ik heb vaak het idee, dat heel veel mensen geld proberen te verdienen over de rug van ons ongemak. Het is moeilijk het kaf van koren te scheiden. Heb ook een site ontdekt van een of andere Belg, die CD's verkoopt als therapie tegen PA. Hem vertrouw ik ook niet want hij verteld, dat hij naar Californie is geweest en daar dezse therapie ontdekt heeft en dat het hem erg geholpen heeft. Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit maar alleen al de gedacht dat je 10 uur in een vliegtuig moet zitten doet mij al hyperen maar misschien dat het voor iedereen weer anders ligt.
Verder zou de farmaceutische industrie toch inmiddels wel een afdoend medicijn ontwikkeld moeten hebben tegen PA. Zoveel mensen hebben er last van, dat er genoeg aan te verdienen valt. Weet iemand of er zoiets in ontwikkeling is ? Ik ben benieuwd.

Groejes,

Nop
Door Nop
#1169
sorry voor de typfouten.
Door Paniekkip
#1171
Nop schreef:Hallo allemaal,

Als ik zo op internet kijk is er heel veel literaruur te koop over angststoornissen. Je kan er een boekenkast mee vullen. Heeft iemand van jullie ervaringen met boeken over angst en hebben deze boeken geholpen ? Ik heb vaak het idee, dat heel veel mensen geld proberen te verdienen over de rug van ons ongemak. Het is moeilijk het kaf van koren te scheiden. Heb ook een site ontdekt van een of andere Belg, die CD's verkoopt als therapie tegen PA. Hem vertrouw ik ook niet want hij verteld, dat hij naar Californie is geweest en daar dezse therapie ontdekt heeft en dat het hem erg geholpen heeft. Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit maar alleen al de gedacht dat je 10 uur in een vliegtuig moet zitten doet mij al hyperen maar misschien dat het voor iedereen weer anders ligt.
Verder zou de farmaceutische industrie toch inmiddels wel een afdoend medicijn ontwikkeld moeten hebben tegen PA. Zoveel mensen hebben er last van, dat er genoeg aan te verdienen valt. Weet iemand of er zoiets in ontwikkeling is ? Ik ben benieuwd.

Groejes,

Nop
Die Belg heb ik ook gevonden.
Die zie/ zag ik min of meer als mijn laatste redding.
Maar hij is best duur hoor. Ik geloof dat ie 170 euro voor die cd's vraagt en als je een vraag hebt kosten de eerste 2 niets maar daarna 15 euro!
En inderdaad, de gedachte alleen al om te vliegen BRRRR!!!
Maar een medepanieker op deze site heeft ze ook gebruikt en ze gaf aan dat het haar wel geholpen heeft.
Door Nop
#1174
Dat is ook het punt Paniekkip. Wij zoeken iedere strohalm, die we kunnen vinden om van ons probleem af te komen en er zijn er veel, die maar al te graag die strohalm voor veel geld bieden. Wat ik al zei. Het verhaal van die Belgische jongen spak mij aan. Ook beschrijft hoe bij hem de PA zich heeft ontwikkeld. Hij kon zelfs niet rustig aan een tafel zitten en dan ineens begint hij erover, dat hij naar Californie gegaan is. Dat wekt bij mij argwaan. Als hij zolang in een vliegtuig kan zitten dan is tie volgens mij al genezen. Maar goed ik heb al zoveel geprobeerd en het heeft alleen maar geld gekost en weinig tot niets geholpen. Ik wil niet negatief zijn maar het zou zo fijn zijn als er nou echt eens een wondermiddel zou zijn, dat de klachten op z'n minst verlicht of helemaal wegneemt. We houden hoop !
Door Leon
#1175
wil je die aub niet kopen. die vent is een oplichter. heb in de loop van de jaren al meer over deze persoon gehoord!!!! er zijn inderdaad mensen die er van willen profiteren. 170 euro voor een paar cd's . is tie nou helemaal in de paniek geschoten!!

vraag hier aan de paniekers die hier regelmatig schrijven welke boeken je eventueel kan aanschaffen.
Gebruikersavatar
Door diaantje
#1176
Toevallig heb ik net in mijn cursus een boekenlijst gekregen:

De boeken die hun aanraden zijn:

-Angstaanvallen door C.Mandorf
-angstbeheersing door H.hermans
-dat durf ik niet. door T.ijzermans en A.heffels.
-de angst de baas. door F.winter
-ik word ineens zo raar. door Michel Roborgh
-leven met een paniekstoornis. door Fred sterk en sjoerd Swean.

Groetjes diaan
Door Nop
#1179
Bedanktt voor de lijst Diaantje. Ik zal zeker naar die boeken gaan kijken en Leon, fijn, dat mijn vermoeden over onze Belgische 'vriend' door jou bevestigd wordt.
Door rosa
#1184
hallo n op,
ik zelf heb het boekje[die komt ook in diana haar lijst voor]leven met een paniekstoornis van fred sterk en sjoerd swaen.het boekje heeft 112pagina,s,het is [voor mij]heel herkenbaar,er staat vanalles in over paniek zelf[symptomen,welke denk fouten we vaak maken wat je kan doen,enz]ik vind het een heel fijn boekje en als ik het moeilijk heb lees ik er even weer in.ik vind het echt een aanrader.
en inderdaad 117euro voor c.ds.vliegen ik moet er niet aan denken.
veel succes.
groetjes rosa
Gebruikersavatar
Door lily
#1185
Ok,dat van die Belg ben ik het niet helemaal mee eens,het mag dan misschien wel een oplichter zijn,maar ik heb die cursus zelf liggen hier. Ik heb hem door het overlijden van mijn moeder niet afgemaakt en niet meer verder aan gegaan maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in wat hij allemaal zegt. Het ging een tijdje beter met me,durfde de straat weer op en voelde me beter maar of het nu echt daardoor is gekomen kan ik niet zeggen omdat ik van de 15 weken pas 4 weken heb/had gedaan. En mijn mening is ook,waarom niet alles proberen als je zo graag van angst en paniek af wilt?

Betreft literatuur,klopt er zijn veel boeken over maar opzich valt het wel mee vind ik. Heb zelf een boek over Agorafobie geschreven die in juni uit gaat komen. Maar heb het voor mezelf geschreven en voor meer begip en aandacht voor dit probleem. Niet om er geld aan te verdienen want ik verdien er eigenlijk bijna niks mee maar dat was mijn doel ook niet. Mijn doel is dat mensen kunnen lezen wat het is zo te moeten leven, er misschien herkenning in vinden en dat er meer aandacht aan wordt besteed omdat 1 op de 4 Nederlanders dit heeft.
Door Leon
#1188
Die belg is hier ook een tijdje in de chatroom geweest. dacht meer aan zijn eigen portomonnee dan aan de mensen met paniek.
en natuurlijk is iedereen vrij in zijn doen en laten maar voor 117 euro kan je een heleboel andere dingen doen.
Gebruikersavatar
Door lily
#1189
Leon schreef:Die belg is hier ook een tijdje in de chatroom geweest. dacht meer aan zijn eigen portomonnee dan aan de mensen met paniek.
en natuurlijk is iedereen vrij in zijn doen en laten maar voor 117 euro kan je een heleboel andere dingen doen.
Betreft die chatroom,daar heb ik geen weet van. Het kan zo zijn hoor,ik ontken niets maar het is trouwens €170 euro. Tuurlijk het is een hoop geld maar voor sommige mensen (zoals ik toen) die zo wanhopig opzoek zijn naar hulp omdat ze niet naar buiten durven,was het t proberen waard... :wink:
Door sjaaki
#1219
leven met een paniekstoornis. door Fred sterk en sjoerd Swean. heb deze ook besteld bij de bieb, ben benieuwd!!

Paniekaanvallen en CBD Olie