Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door eriklf
#17117
Ik gebruik nu een dag of 4 Venlafaxine (voorheen Efexor) en heb iedere keer een paar uur na inname last van opvliegers. Ik krijg het dan opeens heel warm en begin zelfs te zweten. Een paniekaanval is het niet, want ik word niet bang (dat zal oxazepam wel onderdrukken). Zijn er meer mensen die zoiets hebben gehad van Efexor? Zo'n warmteaanval duurt een paar minuten en dan zakt het weerk weg. Ik heb er meestal ongeveer 3 of 4 na elkaar en dan houdt het weer op.
Door marion3711
#17118
Hoi Erik,
ik heb regelmatig van die warmte vliegers, ben dan niet bang, maar volgens mij hoort het toch bij de paniek.
Door eriklf
#17119
marion3711 schreef:Hoi Erik,
ik heb regelmatig van die warmte vliegers, ben dan niet bang, maar volgens mij hoort het toch bij de paniek.
Dus jij denkt niet dat het met het medicijn te maken heeft?
Door marion3711
#17134
Hi, ik denk van niet want ik gebruik geen efexor, maar wat staat er in de bijsluiter?
Gebruikersavatar
Door JeroX
#17156
Hoi Erik,

Ik slik nu een paar werken efexor en merk dat ik het over het algemeen warmer heb gekregen. Sliep ik eerder stijf tegen mijn vrouw aan, nu is tien centimeter ruimte nog te weinig. Dus dat het bij jou in opvliegers uitmond, zou best kunnen.
Alleen als je hartslag ook omhoog gaat zou ik aan paniek denken.
Overigens bevalt Efexor mij prima, zo goed dat ik het bijna Oxa's zonder verslaving zou noemen. En ik was echt ook zo bang als jij.
Groetjes,
Jeroen
Door eriklf
#17159
JeroX schreef:Hoi Erik,

Ik slik nu een paar werken efexor en merk dat ik het over het algemeen warmer heb gekregen. Sliep ik eerder stijf tegen mijn vrouw aan, nu is tien centimeter ruimte nog te weinig. Dus dat het bij jou in opvliegers uitmond, zou best kunnen.
Alleen als je hartslag ook omhoog gaat zou ik aan paniek denken.
Overigens bevalt Efexor mij prima, zo goed dat ik het bijna Oxa's zonder verslaving zou noemen. En ik was echt ook zo bang als jij.
Groetjes,
Jeroen
Dat is goed om te horen. Ik lees trouwens wel dat efexor voor angststoornis slechts een week of 8 werkt. Daarna heeft het eigenlijk geen invloed meer. Alleen efexor als middel tegen een depressie werkt veel langer.
Gebruikersavatar
Door JeroX
#17166
Hoi Erik,
Ik kan alleen berichten vinden van mensen die het langer dan een jaar gebruiken en behoorlijk angstvrij zijn. Die acht weken zijn in mijn optiek dan ook een persoonlike ervaring. Ik had een dergelijke ervaring met Fevarin en daar draaien sommigen ook jaren op zonder angst.
Wel in combi met een psycholoog.

Groetjes
Jeroen
#17169
Tsjonge , gisteravond zo'n 10 opvliegers gehad. Vanacht opvliegers gehad .Waar maak je je nou druk om...............
Zou het toch weer aan de efexor liggen , lijkt wel toeval.
Oh btw vanochtend ook nog eens een keer , bah en dat in schone gedaante , voel me gelijk weer vies. Gellukig geen zweetangst , dit ruikt meestal ook nog eens.

John
Paniekaanvallen en CBD Olie