Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door sunny1
#38447
Zeker. Maar het gaat echt over. :wink:
Door lautje
#38449
Oke gelukkig. Maar hoe heb je of jullie het dan voor elkaar gekregen om te accepteren. En hoe weet ik nou dat het niet chronisch is daar ben ik ook heel bang voor en blijft ook steeds door me hoofd spoken.
Door lautje
#38481
iemand die me nog een beetje gerust kan stellen. Ik klink heel wanhopig maar som heb ik dat effe nodig.
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#38483
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 28 mei 2012, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lautje
#38490
Ja maar ga ik nog maar even doen denk ik :D
Door lievekleine
#38496
Hey Lautje!!
Hoe kom je eik aan je depersonalisatie? Hoe en wanneer is het begonnen? Bij mij begon het vorig jaar door ziekte en verkeerd medicijngebruik. Aangezien t puur de medicijnen waren dacht ik echt: oke en nu is er echt iets 'kapot' in mijn hersenen, wat niet meer gemaakt kan worden, en ik dus mn hele leven vastzit aan de depersonalisatie. Ik was daar in t begin zo bang van, ik lette constant op mezelf. Echt elke seconde. Het was toen ook grote vakantie dus ik had ook nog s geen afleiding, ik was ziek, dus t was 1 groot drama. Ik ben toen wekelijks naar de psycholoog gegaan en we belden ook nog tussendoor en ook met de huisarts heb ik wat gesprekken gevoerd. Want ik voelde me zo raar, en het ging maar niet weg. Ik was er echt van overtuigd dat ik een depersonalisatiestoornis had die niet wegging.
Ik leerde van de psycholoog dat er echt niks mis is in mijn hersenen, dat kan niet. Ik slikte wel de verkeerde medicijnen, maar daar was ik zo snel mogelijk mee gestopt, dus de trigger was er niet meer. Ik ben toen in dat rare gevoel blijven hangen omdat ik er zelf zoveel op lette. De psycholoog heeft mij heel erg gerustgesteld. Ook ben ik nog bij een psychiater geweest die heeft mij helemaal onderzocht op psychisch gebied en hij zei ook: depersonalisatie is iets wat weer voorbij gaat. Je eigen gedachten voeden het gevoel, das écht zo. Ik las het hele internet af, en werd doodsbang, want idd, mensen hadden jaren last van die depersonalisatie. Maar weetje, succesverhalen staan niet op internet, want de mensen die van hun depersonalisatie af zijn, die zijn niet meer op internet te vinden op forums en dingen, die leven gewoon weer hun leven.
Ik ben er van overtuigd dat je het zelf in de hand hebt of de depersonalisatie ooit weggaat. Tuurlijk, makkelijk is het niet, het is heel erg moeilijk. Maar als je eenmaal het vertrouwen te pakken hebt en niet meer bang bent, dan gaat het echt weg. En het zal misschien ooit wel weer terugkomen, want je lichaam weet nu wat het is en zal bij stress-situaties waarschijnlijk weer in die rare modus schieten, maar dan ben je er echt minder bang voor.
Vorig jaar werd ik echt helemaal gek, en nu soms ook nog weleens, maar ik weet nu dat het weg kan gaan. Het is bij mij echt helemaal weggegaan. Op een gegeven moment ben je er niet meer mee bezig.
Hoop dat dit je wat rust geeft. Leef je leven, doe leuke dingen en word niet boos op jezelf als je even aan die depersonalisatie denkt ofzo. Dat is nu eenmaal zo. Probeer op jezelf te vertrouwen.
Komt allemaal goed!
Door lautje
#38497
Dankjewel we zijn elkaar wel aan het opbeuren he :) hoe is het nu met jou?
Bij mij had ik ut soms wel is toen ik klein was als ik nadacht over het leven en hoe het allemaal kon en dan dacht huh raar gevoel en was ut ook weer weg. En heb gelezen dat 70 procent van de mense het wel is heeft. Het is bij mij echt begonnen toen ik ongevbeer 13 was en we naar disney gingen en ik een nachyt niet had geslapen en leek ut dus alsof ik alles droomde ik kon dat gevoel niet vergeten vond ut zo raar en toen na tijdje was ut weer en toen kreeg ik dat bewuse en verveeemde heel af en toe en toen ineens toen ik op de scooter alleen zat en toen werd steeds vaker en vaker tot ik ut nu iedere dag heb bijna de hele dag denk ik eraan
Door lautje
#39166
hoi allemaal

even voor degene die hier ook zoveel last van hebben gehad en er nu vanaf zijn. Hoe ging dat proces dat het steeds minder wordt hoe voelde dat? Het accepteren en over me heen laten komen lukt nu veel beter en ik denk door een homeopatisch middel. Maar ik weet niet zo goed of het nou minder wordt enzo.
Door Weve
#39356
hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Heb alle berichten hier bekeken en het is zo herkenbaar....blijkbaar voelt iedereen zich steeds maar matig gerustgesteld ofzo. Ik heb ook als ik vastzit in de angst (mijn angst is om psychotisch te worden) ik alles heel bewust waarneem. Elke gedachte ga ik uitpluizen om te kijken of het toch niet een waan is zeg maar. Mijn psycholoog heeft me al een paar keer uitgelegd dat ik een paniekstoornis i.c.m. gegeneraliseerde angst heb en dat ik niet bang hoef te zijn voor een psychose. Maar dan lees je op internet verhalen van mensen die eerst ook 'alleen maar' (is al erg genoeg) angstig waren en uiteindelijk toch psychotisch werden.
Tja, voor mij dan weer reden genoeg om te twijfelen en met een PA achter de pc te zitten....
Kan iemand hier een helder lichtje op werpen??????? En dan nog, ik zou zo graag nog een 3e kindje willen, maar ik heb gemerkt dat bij de minste stress ik meer en meer last krijg van klachten......dus ik zie dat allemaal niet meer zitten.
Die engelse site is trouwens wel een opsteker....maar de opluchting die ik ervan kreeg, duurt zo kort....

Herkent iemand dit en zo ja, hoe ga je hiermee om?

G
Door lautje
#39357
Heyhey
Ik heb geen angst om een psycchose te krijgen maar mijn nicht heeft dat wel gehad en hoe het bij haar over is gegaan is dat ze ging denken kom maar op laat maar over me heen komen en tja als ik een psychose krijg dan is dat maar zo kan ik ook niks aan doen en dan krijg ik wel weer medicijnen om eruit te komen en als je eenmaal in een psychose zit weet je het zelf toch niet. Klinkt heel hard maar zo is zij er wel overheen gekomen. En je hebt maar een hele kleine kans om een psychose te krijgen als het goed is staat dat ergens op internet. Maar vooral niet de verhalen van mensen lezen die het wel hebben gehad heb dat ook een keer gedaan maar toen had ik wel een dag dat ik bang was dat ik het ook kreeg gelukkig is dat gelijk weer weg gegaan. Was dat met mijn dp ook maar zo :(
Door Weve
#39358
Ik bedoelde net eigenlijk te zeggen dat ik had gelezen dat mensen die langdurig dus zeer angstig waren uiteindelijk toch psychotisch werden.... :shock: bij mij.....

Wat weten jullie hierover? Iets over gelezen of dat je dingen weet van je eigen psych?
Door Weve
#39359
want als ik dan zo bang word van deze gedachtencirkel, word ik altijd duizelig en krijg ik altijd het idee dat ik er wel ben, maar niet echt zeg maar. Ik zie en hoor alles, maar lijk er geen deel van uit te maken en daardoor krijgt dan die angst voor een psychose weer de overhand...... altijd die eeuwige onzekerheid....grrrrrr.
En weet je, ik durf nu dus over 'enge' psychische ziekten niets meer te lezen uit angst dat het mij gaat overkomen. In mijn omgeving snapt niemand er wat van, en dan kan ik er niet over praten en dan lijkt de angst ook weer toe te nemen.
Door lautje
#39360
Ja dat gevoel is depersonalisatie en dat heeft niks met psychoses te maken. Ook al staat op internet dat dat een voorteken is maar dat moet je echt niet geloven dat is niet zo. Depersonalisatie staat helemaal buiten het hebben van een psychose. En ja een psychose kan iedereen over komen ook al heb je helemaal nergens last van maaaaaaaar echt een hele kleine kans dat je dat krijgt echt waar! En dan merk je het zelf niet eens dus zolang jij nog denken ojee misschien heb ik een psychose dan heb je het niet! Vertrouw je psycholoog die ziet echt wel of je daar in gaat raken of niet !
Heel veel sterkte verder het is allemaal heel zwaar ik weet het.
Door Weve
#39361
ja, het is echt heel zwaar, maar zo ervaart iedereen het hier begrijp ik. En in tijden dat het wat beter gaat, kan ik me niet voorstellen dat ik weer zo bang kan worden. En dan als er maar iets gebeurt dat mij in de stress doet schieten, dan zit ik weer in de angstcirkel met dp gevoelens en dan kan ik me weer niet voorstellen dat ik er weer uit kom.
Door lautje
#39363
Haha dat herken ik echt helemaal en als het weer beter gaat en denk van pffff naja dat het zo slecht ging en waarom. Dan wordt ik weer bang dat ik er weer in ga. En idd als ik er weer eenmaal in zit denk ik dit komt noooooit meer goed.
Paniekaanvallen en CBD Olie