Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Weve
#39371
gelukkig maar dat we in goede tijden nog een beetje humor hebben om onszelf....zo houden we onszelf op de been!
Ik ben weer even over m'n ergste angst heen, na jouw berichtjes van vandaag, thanks!
Eindelijk iemand die je echt begrijpt en je niet alleen maar meewarig aan kijkt :D
Maaaaaar morgen kan het weer anders zijn....
Door lautje
#39372
Graag gedaan ik weet hoe fijn het is om er met iemand die het kent over te praten en die het idd ook snapt. Iemand die hier nooit last van heeft gehad van angst paniekaanvallen dp enz. Die zal nooit snappen hoe het voelt denk ik en dat begrijp ik ook wel hoor. Ik weet nog wel een x toen ik klein was zat ik een programma te kijken over een vrouw die niet meer naar buiten durfde en ik dacht echt huh hoe kan dat nou kan toch niks gebeuren je kan gewoon naar buiten lopen. En nu snap ik dat echt dat sommige mensen dat gewoon niet kunnen.
En dat is vervelend he die onzekerheid. Bij mij ging het de afgelopen week hartstikke goed maar denk dan de hele week zal het morgen nog zo zijn of zal ik weer helemaal terug vallen. Nu gaat het ook weer wat minder en dan ben ik alweer bang dat het zo blijft pffffff vermoeiend.
Door Weve
#39379
Balen dat het weer minder gaat! Ik herken dat ook wel, dat je 's morgens wakker wordt en dan al gespannen bent over wat de dag gaat brengen...of je je weer rot zult voelen etc..... Ik kan dat gevoel, die gedachten niet zomaar stoppen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je het hiermee oproept/in standhoudt.
Bij mij is het die eeuwige twijfel die het oproept, in de trant van, de pyscholoog kan dit en dat wel zeggen, maar ik voel het....zal ik nu toch die ene uitzondering zijn bij wie het niet overgaat of juist erger wordt?!

Het is zo irritant je bewust te zijn van al je gedachten, zodat ik regelmatig schrik van mijn eigen gedachten. Zou zo graag wat meer op de buitenwereld gericht zijn, maar het lijkt wel of ik van mezelf over al die angstige gedachten moet nadenken, net of je dat dat zal helpen om beter te worden (volgens pysch is dat nu de gas/piekerstoornis). Maar goed, als je mij 4 jaar geleden zou zeggen dat ik een bangerd zou worden, dan had ik je heel hard uitgelachen en net als jij zou ik denken over dat soort mensen: duh, zet je er even heen zeg. Maar ja......de situatie is heel anders als je er zelf in zit. En het is zo dubbel, je weet in welke cirkel je zit, je wil eruit, je ziet het nutteloze ervan, maar dan die angstige twijfels, die maken dat het heel anders voelt....Soms sta ik versteld van mezelf hoe 'slim' mijn angstige kant is.
Door lautje
#39380
ja ik ben daar ook zeker van overtuigd want als ik hard aan het werk ben heb ik er bijna geen last van en zodra ik weer rust heb dan gaan me gedachtes weer spelen voel ik me weer vervreemd enzovoort. Ben ook de hele tijd op mijn gedachtes aan het letten heb ik het nu wel heb ik het nu niet he ik denk dit he ik denk dat pffff. Ik wil me ook meer op de buiten wereld keer. Maar zo is het ookde "normale"mensen zijn meer op de buitenwereld en ik heb het gevoel opgesloten te zitten in me hoofd ofzo.
Ik denk zeker dat je wel weer eraf kan komen maaar dat het nooit uit je leven zou zijn. Dat je bij moeheid er meer last van krijgt enzo want je kent het gevoel nou eenmaan denk ik.
Door Weve
#39381
Helemaal mee eens, als ik moe ben is het altijd weer zwaarder. Wat ik wel heb gemerkt is dat hardlopen wel helpt tegen klachten, sporten sowieso wel. Maar het zou zo fijn zijn als je ook tijdens de ontspannen momenten ontspannen kunt blijven. Maar net als bij jou, gaan mijn gedachtes met me op de loop als ik niet bezig ben.
Door lautje
#39385
Had je daar maar een knopje voor he :) dat je die gewoon kan indrukken en je gedachtes ergens anders heen gaan.
Door Weve
#39394
volgens mij is dat de hele clou :wink: !
Maar ja, dat gaat bij mij niet zo, ik herken mezelf ook wel zoals in de topic beschreven te bewust van mijn gedachten, ergens anders in het forum.

Jij ook?
Door lautje
#39398
Ja dat herken ik zeker. Te bewust zijn van jezelf een besef van je eigen ik hebben. Heel rot gevoel.
Door Weve
#39400
dat veroorzaakt dus ook de dp....
Alleen wil dan de angst bij mij niet weg dat als ik maar lang genoeg angstig ben en dp gevoelens heb, het op termijn toch niet uit gaat lopen op een psychose...
Je ziet, geruststelling duurt maar even.

Maar ja, zo heeft iedereen hier zijn/haar eigen ding :?
Door lautje
#39402
Ja bij mij veroorzaakt het dat ook hoor vroeger had ik er alleen maar aanvallen van vooral toen ik alleen was maar nu ben ik er de hele dag mee bezig. Bij is dan de angst dat ik dat voor altijd voel me nooit meer mezelf voel en de wereld om me heen nooit meer normaal voel miss dan toch stiekem de angst om gek te worden. Maar ik had wel in de hele erge periode kon ik ook alleen maar huilen dacht ik pffff geef me maar een psychose weet ik er tenminste niks meer van. Maar het is toch eigenlijk een soort van angst de controle te verliezen.
Maar ik heb ook nog nooit van iemand gehoord die dp heeft dat ie in een psycchose terecht is gekomen echt nog nooit en er zijn best veel mensen die dp hebben denk daar maar gewoon aan :)
Door Weve
#39405
dat probeer ik uit alle macht te denken. Maar ergens hier op het forum las ik (tips en trucs: bang om gek te worden) dat iemand dat er iemand is die pyschoses heeft gehad en ze voelt aankomen...reden genoeg voor mij om weer in de twijfelstand te schieten
Door lautje
#39407
Oke en heeft diegene ook verteld hoe dat dan voelde en klopt dat met wat jij steeds voelt ?
Door lautje
#39408
En ook dat ken ik trouwens ook hoor. Je hoort en leest 100derden goede positivieve dingen en 1 negatief ding en je focust je de hele tijd op het negatieve verhaal. Ken het helemaal daarom heb ik ook zo'n spijt dat ik op de stichting dp met mensen heb gepraat .
Door Weve
#39410
nee, ik heb niet doorgevraagd, waren oude berichten.
En eigenlijk weet ik ook wel dat het komt doordat ik me focus op 1 negatief bericht en dat betrek op mezelf. Pysch zegt wat anders en daar ben ik al bijna een jaar....(Sako Visser heet ie, schijnt op angst gebied topper te zijn).
Door Weve
#39411
eigenlijk wil ik gewoon 100% zekerheid (uitsluitsel) kan er niet tegen als ik geen controle heb zeg maar
Paniekaanvallen en CBD Olie