Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door dootje
#39409
He idereen,

Voel me echt slecht vandaag. Heb het gepresteerd om al dagen te piekeren over zwangerschap en bevallen en heb mezelf er momentreel erg bang voor gemaakt. Ik ben 24 en vind ineens dat het nu moet allemaal. En heb ookj een kinderwens maar ineens dus angst vooral voor de bevalling. En weet niet of nu het juiste moment is omdat ik slecht in mn vel zit en ook steeds heel verdrietig enzo. Ben bang voor depressie.

Liefs
Gebruikersavatar
Door Willemien
#39423
Hey dootje,

Het hoeft toch niet allemaal van vandaag op morgen, geef je zelf even de tijd eerst om aan het idee te wennen.

Liefs van Willemien (die hyperventileren en wel twee kids heeft gebaard en het is prima gegaan hoor)
Gebruikersavatar
Door diaantje
#39427
je moet maar zo denken, ook een NIET panieker heeft zijn mindere dagen...daar zijn we echt niet anders in. En tja als je eenmaal zwanger zou zijn kan je wel bang blijven, maar t kind komt der echt wel eens uit....bang of niet....dan kan je der maar beter van genieten!! xxx
Door dootje
#39432
Jullie hebben ook wel gelijk en het hoef ook niet meteen vandaag of morgen maar kan niet stoppen met piekeren en verdrietig zijn.
Ik wil het graag maar ik durf gewoon ineens niet omdat ik bang ben voor de pijn. Betekend dat dat ik er nog niet klaar voor ben? Waarom ben ik nu ineens bang voor een bevalling?
Gebruikersavatar
Door Willemien
#39435
Meis, dat is niet verbonden aan paniek hoor, ik ken ook heel veel meisjes/vrouwen die bang zijn voor een bevalling. Door je paniek denk je er misschien alleen wat intenser overna. Probeer het gewoon even los te laten. Er is vanalles te regelen wat betreft pijnstilling tegenwoordig hoor. Als je echt heel bang bent kun je altijd vragen om een ruggenprik of iets. Maar goed het is nog niet zover dus probeer het los te laten!

Liefs van Willemien
Door Leon
#39440
Ik ben ex-panieker en ik kan ook soms nog enorm piekeren. En dat zal ik trouwens de rest van mijn leven blijven doen ook. Soms valt het niet mee maar je moet het maar gwoon accepteren. Ik weet wel als ik ergens mee zit ik er dan over moet praten. Doe ik dat niet dan maak ik het met mijn eigen gedachtes alleen maar erger. Dan wordt de pieker eigenlijk maar erger. Heb ik het geuit dan ben ik het kwijt en dan zakt het ook wel weer.
Door Richke
#39448
Waarom zou je ineens moeten Dootje?
Neem de tijd. Zorg dat je je gewoon goed voelt.
Ik heb zelf 2 meiden. hou veel van ze, maar niets bereid je voor op papa of mama zijn hoor.
Het is een fulltime taak en zwaar zat soms.
Met 24 heb je ALLE tijd joh.

En dat bevallen?
Ik heb er een aantal van dichtbij meegemaakt en die oerkracht is zo sterk in je, dat controleer je zelf niet eens meer. net zoals je angsten primair zijn, is die OERKRACHT van een vrouw tijdens het bevallen dat ook.

Gaat je echt lukken als het zover is..
Door dootje
#39456
Hoi Richke,

tsja, ik had eigenlijk altijd al een kinderwens en het was m'n bedoeling om in jan. met de pil te stoppen totdat ik mijn klachten allemaal kreeg.
Dus ben ik nog maar even niet gestopt. Punt is dat ik ineens uit het niets al dagen erover nadenk en ik dus ineens angst heb voor de bevalling en de pijn die je daarin meemaakt.
Ik ben gewoon bang dat ik dus 9 maanden ga zitten stressen daarover en in paniek raak als het zover is. Dat de pijn ondraaglijk is en dat ik op het moment zelf alleen maar kan huilen en zeggen dat ik niet meer wil.
heb al een paar keer ingrepen gehad in het ziekenhuis (is natuurlijk iets anders) maar ik heb toen elke keer gehad dat ik in paniek raakte en zei dat ik niet meer wou, net als een klein kind zeg maar. Ben altijd een stresskip geweest.

al met al is m'n kinderwens heel groot maar ben bang dat ik de stap nooit zal durven nemen door de angst voor de pijn en het onbekende.
ik hoop dat ik op een dag gewoon denk ik doe het gewoon. en denk dat ik het voor nu nog even naast me neer moet leggen misschien.

liefs
Door peetje72
#39457
Ik ben op mijn 19e per ongeluk zwanger geraakt. Ik was ook heel bang voor de bevalling. En toch heb ik tijdens de zwangerschap periodes gehad dat ik er helemaal niet aan dacht. Toen ik mijn kindje voelde bijvoorbeeld. Of toen ik bezig was met de uitzet. Ik heb na de eerste nog 5 kinderen gekregen. Dat had ik niet gedaan als het me echt heel vies was tegengevallen. Ik ben altijd heel erg bang voor pijn en gedoe aan mijn lijf geweest. Maar bevallen is oerkracht, het overkomt je. Het is goed van je dat je het onderwerp aansnijdt. Misschien zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Erover praten of schrijven, helpt je misschien weer een stapje verder. Succes!!!
Paniekaanvallen en CBD Olie