Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Sandie
#41148
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar positieve en/of negatieve ervaringen met homeopathie.

Enerzijds de bekende middelen b.v. Sint Janskruid gewoon in de winkel/apotheek verkrijgbaar, maar ook via een homeopaat.

Zijn er mensen op het forum die baat hebben bij deze middelen, of juist helemaal niet....

Groet van Sandie.
Door Ikke
#41161
Hoi,

Ik heb meerdere dingen gedaan en weet niet welke de doorslag heeft gegeven. Maar hier even kort het verhaal.
Toenik overspannen thuis kwam te zitten was hè vooral innerlijke onrust waar ik last van had wat later paniekaanvallen werden. Ik heb gezocht naar homeopathie en kwam uit op bachbloesemdruppels. Die kun je zelf kopen, maar ik ben naar een homeopaat gegaan voor advies. Zij werkte met bio-resonantie. Een 'apparaatje'. Da blokkades vind en kan opheffen. Als je het googled kun je er een duidelijke uitleg vinden. Ik vond het erg hocuspocus, maar alles wat ze doorkreeg van da apparaat klopte precies. Zij deed ook de bachbloesems, dus ik heb bio-resonantie gecombineerd met bachbloesemdruppels.

Daarnaast ben ik cognitieve therapie gaan volgen om beter te leren omgaan met de paniek e.d.
En in januari gestart met satiéte. Ook een homeopatisch middel waar een stof in zit wat de serotonine aanmaak bevorderd en er zit een kleine hoeveelheid Sint janskruid in. Als je het googled is er ook genoeg over te vinden.

Met bio-resonantie was ik na 5 sessie klaar, en toen de druppels opgemaakt die ik nog had. Inmiddels toen begonnen me satiete. Ik neem er altijd twee in de ochtend. Op advies van andere gebruikers ben ik het gaan verspreiden, 1 in de ochtend en 1 in de avond..... Na een week was ik weer van de leg! Terug gegaan naar twee in de ochtend en na een week weer terug op de rails.
Voor mij werkt het prima dus.
Ik ben het gaan proberen omdat de psych AD adviseerde en ik eerst de alternatieve kant wilde uitproberen. En die blijkt voor mij goed te werken.

Heel veel succes.... Er is zoveel op de markt.
Wat je ook gaat doen, geef het wel echt e tijd. Homeopatie werkt niet in een paar dagen!

Groetjes Heidi
Door Sandie
#41166
Beste Heidi,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben op zoek voor mijn dochter van 14.
Zij is momenteel thuis van school (t.g.v. angst/paniek aanvallen op school)
Binnenkort zal ze weer terug de school in gaan en om haar wat ondersteuning en innerlijke
rust hopen te kunnen geven in de vorm van alternatieve "medicatie" denken we aan homeopathie.

Vriendelijk bedankt voor je advies ik ga het vanavond nog even op Google opzoeken.

Groetjes,
Sandie
Door Nannie
#41175
Hoi Sandie,

Ik gebruik valeriaanextract als ik me erg onrustig voel, verder gebruik ik geen medicijnen.

Ik slik het op advies van de huisarts en ze zijn te koop bij de apotheek. Bij mij helpt het goed maar dat kan ook net zo goed tussen mijn oren zitten :wink:

Succes,
Groetjes Nannie
Door lautje
#41176
Hoi

Ik ga ook naar een homeopaat. Als je er naar een toe wil zoek dan wel een klassieke en een die is aangesloten bij zon vereniging en waar je een gedeelte vergoed krijgt dan weet je zeker dat ze de juiste papieren hebben.
Het is bij homeopathie wel echt zoeken naar het juiste middeltje maar ik neem nu twee mideeltjes en die hebben me echt uit de hel geholpen. Plus er wordt zo goed naar je geluisterd en gekeken. Ik ben er nog lang niet hoor maar er zit zeker verbetering in .
Door Monie
#41196
bij mij werkte sint janskruid goed.

xxxx
Door Sandie
#41226
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Hartelijke groet van Sandie :D
Door Peet
#41236
Sandie,

Ben je al bij de huisarts geweest. Je dochter heeft vast ook veel aan wat fysio. Ademhalingsoefeningen. Het meisje wat bij ons oppast is 15 en heeft ook paniekaanvalletjes gehad. Na 4 keer fysio was haar zelfvertrouwen al zo groot dat ze alles weer doet. Dat is wel extreem snel maar ze waren er ook snel bij. Ik zou niet teveel zelf dokteren met zo'n jonge meid.
Door Sandie
#41253
Hoi Petra,

De huisarts>kinderarts>fysio>psycholoog.......
We zijn er geweest en als het goed is heeft ze nu genoeg handvatten om binnenkort weer
terug de drukke school in te kunnen gaan. Wat we nog niet hebben geprobeerd is
ondersteuning via medicatie,maar dan wel homeopathisch......

Groetjes,
Sandie.
Paniekaanvallen en CBD Olie