Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#15856
hallo,
ik ben een meid van 27 en heb sinds een jaar WEER last van paniekaanvallen..
nu vraag ik me dus af...
waarom worden wij volgestopt met allerlei stoffen terwijl we maar 1 stof te weinig hebben in onze hersens..
ik verdom het om medicijnen te slikken waar stoffen in zitten waar ik eerder slechter en me zelf niet meer van wordt..
is er niet een medicijn waar alleen die stof in zit?? sorry ken er nu ff niet opkomen hoe het heet..
als ik namelijk al de bijsluiter lees wordt ik al gek en krijg ik de symptomen al voordat ik ze ingenomen heb..
mijn angst om zelfmoordneigingen te krijgen is er ook wel.. en als je dan leest dat je dat ook kan krijgen van die pillen... laat dan maar zitten.. zo depri ben ik nou ook weer niet en wil dat ook niet door de medicijnen worden..
ik heb 3 tantes en 1 nicht met hetzelfde.. ze slikken allemaal anti depri pillen en zijn er nog erger toe als ik..
ik vindt als je medicijnen gaat slikken je continu er rekening mee moet houden en je je hele leven aan moet passen aan die troep.. ook wordt je steeds herrinnerd aan het fijt dat je paniekaanvallen hebt..
is er niet gewoon een potje net als vitamine c etc waar die stof inzit??
wat hebben wij nou voor baat aan die andere zooi..
teveel van een bepaalde stof in je lichaam is ook niet goed en denk dat daarom ook veel bijverschijnsellen optreden waar we niet vrolijker van worden..
en paniekaanvallen is geen depressie...
wie weet hier een antwoord op? ben er wel erg benieuwd naar..
je kan jammergenoeg geen appeltjes eten om die stof weer op te krikken..
ik hou het voorlopig bij de homeopatische troep.. ten eerste ben je niet verplicht om het elke dag in te nemen en je wordt er niet aan herrinnerd en ten tweede bepaal je zelf of je het nodig hebt en wordt er totaal niet depri van..
ik hoor het wel van jullie...
groetjes marjan
Door mnorder81
#15886
nee maar wil het wel steeds maar komt er steeds niet van... moet dat idd eens doorzetten...
Door Leon
#15892
Sporten is het beste medicijn wat er is. Helaas ook verslavend voor sommige maar je word er niet dik van :D

Over die stofjes. "Serotonine. Ach je weet het maar nooit met die medicijnindustrie. Misschien willen ze juist dat het verslavend werkt en dat je er afhankelijk van blijft en daarom er meer stoffen in doen dan noodzakelijk
Door Peetje-A
#15912
Hoi ik ben 33jr. moeder van 2 kinderen, eigen bedrijf kortom niks te makken, alleen: Die stomme paniekaanvallen!!!

Zelf ben ik van mening dat ik er niet "genoeg" last van heb om zomaar weer te beginnen met anti-depressiva (voorheen heb ik een jaar Xeroxat geslikt dit is nu ca. 6jr geleden) Het is nu net wanneer ik lol wil gaan maken (dwz op stap met mijn zus of naar een concert) dat dat tegen me gebruikt wordt; dwz dan krijg ik paniekaanvallen.. dit uit zich bij mij in gestresst staan... en braakneigingen eeeerrrruuug vervelend als je met mensen staat te praten.. pffff :?

Nu wil ik eigenlijk beginnen met St. Janskruid.. heeft iemand daar ervaring mee??? Zou dit kunnen helpen???

Tja.. en om mezelf nu alles te ontnemen door niet op stap ofwel plezier te maken zie ik zelf niet zitten, ik ben een doorzetter!! Wil graag plezier!![/b]
Door wil
#15915
Peetje-A schreef:Hoi ik ben 33jr. moeder van 2 kinderen, eigen bedrijf kortom niks te makken, alleen: Die stomme paniekaanvallen!!!

Zelf ben ik van mening dat ik er niet "genoeg" last van heb om zomaar weer te beginnen met anti-depressiva (voorheen heb ik een jaar Xeroxat geslikt dit is nu ca. 6jr geleden) Het is nu net wanneer ik lol wil gaan maken (dwz op stap met mijn zus of naar een concert) dat dat tegen me gebruikt wordt; dwz dan krijg ik paniekaanvallen.. dit uit zich bij mij in gestresst staan... en braakneigingen eeeerrrruuug vervelend als je met mensen staat te praten.. pffff :?

Nu wil ik eigenlijk beginnen met St. Janskruid.. heeft iemand daar ervaring mee??? Zou dit kunnen helpen???

Tja.. en om mezelf nu alles te ontnemen door niet op stap ofwel plezier te maken zie ik zelf niet zitten, ik ben een doorzetter!! Wil graag plezier!![/b]
Sint Janskruid moet je erg voorzichtig mee zijn. Overdosering is gevaarlijk. Beinvloed andere medicijnen. De anticonceptiepil wordt minder betrouwbaar. :wink:
Gebruikersavatar
Door Ano
#15921
Nou t valt best mee, er zijn middelen die wisselwerking hebben met st janskruid, maar dat zijn ook vooral middelen tegen aids enzo.
Ik slik t al maanden en heb nergens last van.
Gebruikersavatar
Door JeroX
#15952
Toch even een tegen-reaktie....
Ik slik nu een aantal maanden Fevarin/fluvoxamine en mijn leven is er behoorlijk van opgeknapt. Mijn paniekaanvallen en angsten zijn met minimaal 80 % teruggenomen en mijn leven is weer te dragen zonder dat ik er drank voor nodig heb. Natuurlijk moet je het voor een deel zelf doen en kan medicatie niet alles wegnemen, maar dat het allemaal rommel is ben ik ook niet zo zeker van.
Waar ik wel voorzichtig mee ben is het (soms) bijna roekeloos voorschrijven van sommige artsen en de broodnodige begeleiding. Maar na het wisselen van huisarts was dat probleem ook verholpen. En dan heb ik het met name over de zogenoemde Pams zoals oxazepam en anderen welke behoorlijk verslavend kunnen worden.

Maar voor sommigen onder ons is een andere oplossing wellicht ook een optie
Groetjes
Jeroen
Door Leon
#15955
Drink je nog steeds niet, jeroen? Hoe lang sta je dan alweer droog?
Gebruikersavatar
Door JeroX
#15956
Leon schreef:Drink je nog steeds niet, jeroen? Hoe lang sta je dan alweer droog?
vanaf 13 mei heb ik geen druppel meer gedronken. Mede door de niet aflatende steun van mijn vrouw en huisarts. Inmiddels ben ik ook gestopt met Tranxene(r), een middel om de ontwenningsverschijnselen te overwinnen.
Maar ik heb wel vaak medelijden als ik de heren bij de slijter weer zie staan met meer dan twee flessen ( en dat iedere week). Eigenlijk jammer, bij ons zit de slijter voorin de supermarkt. Ik durfde destijds niet de supermarkt zelf in, maar de slijter was maar een meter naar binnen.
Tja, en zo kan ik uren doorgaan. Maar drank en paniek is een heel slechte, maar helaas veel voorkomende situatie.

Ach, jij weet er van !!
Groetjes
Jeroen
Door Leon
#15958
Oh dat heb ik ook. hoor. Ik ben 9 jaar geleden gestopt met drinken en ik dat zie ik ook. mensen die hun kar afgeladen hebben met alcohol. En dan denk ik aan mijn eigen tijd pfffff nee daar wil ik nooit meer heen. NOOIT MEER. Of als ik in mijn winkel sta en dan in het weekend al smiddags om een uur of twee klanten komen met een alcohollucht bij zich. dat ruik ik zo verschrikkelijk sterk dan heb ik ook medelijden met ze.
Ik kan gelukkig nu wel een avondje uit de band springen en dan heerlijk wat bier drinken. maar dat heeft heel lang geduurd.Maar de volgende dag word ik dan wakker en eerste wat ik meteen denk. NU weet ik waarom ik gestopt met drinken. het is zo heerlijk om nuchter wakker te worden en dat wil je eigenlijk niet meer kwijt
Paniekaanvallen en CBD Olie