Forum

Hier kan je gewoon dingen kwijt die niet specifiek iets met paniek te maken hebben.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Vlinder
#29434
ik ben zo blij :lol: :D :lol: :D
mijn klachten hebben een naam.
de hartkrampen, het duizelig zijn, last van teveel prikkels, angst..........en nog veel meer symptomen lijken een plek te krijgen in de vorm van een diagnose.
al een jaar voel ik me niet tof. vorig jaar met de ambulance zelfs op de hartbewaking terecht gekomen. behalve een hoge hartslag werd er weinig ontdekt. pilletje erin en dan zal het wel beteren. niet dus. om deze reden ben ik sinds 2 mnd bij het LUMC en heb daar een kanteltest gehad. als diagnose is daar het syndroom van POTS uitgekomen. heeft te maken met bloedvolume en hoge hartslag.
eindelijk kan ik nu met zekerheid zeggen dat het niet tussen mijn oren zit.
aan de ene kant ben ik blij met een diagnose, aan de andere kant brengt het ook onzekerheid mee van hoe verder. ik blijf bang om toch weer flauw te vallen. durf ook zeker niet zomaar alles te doen. inspanningsniveau is niet al te hoog, zeker nu met dit warme weer heb ik snel last van hartkrampen. dat is eigenlijk voor nu het vervelendste, want die doen af en toe echt pijn.
voor nu is het van belang om gewoon te kijken wat wel of niet gaat en op tijd mijn rust nemen. tussendoor een poosje liggen helpt veelal als ik me rot voel.
aan de ene kant voelt deze diagnose als rust, ws ook door de invloed van de citalopram.
ik kan nu ook meer toegeven aan het af en toe ineens moe zijn of me niet lekker voelen, het mag nu. uiteraard probeer ik wel de bezigheden die ik doe te blijven doen. soms resulteert dit in de avond uitgeteld op de bank liggen of soms een paar dagen minder te kunnen doen dan ik had gewild.
maar met dit weer hoef ik ook niet zoveel, dat scheelt.
Door Maayke
#29441
Vlinder wat fijn voor je! Zo'n diagnose geeft je ook rust, dan vallen puzzelstukjes op de plek. Ik voeluit jouw post een stukje rust, goed zo meis. Weet je al wat het vervolgtraject is? Is er medicatie voor of iets anders?

Dikkke knuffel Maayke
Gebruikersavatar
Door Vlinder
#29470
hoi Maayke,

qua medicatie is er niet zoveel. wel slik ik een hartslagverlager om te voorkomen dat ik te hoog piek bij geringe inspanning.
verder aanpassen levensstijl (deed ik eigenlijk al), voldoende drinken, wat extra zout, gematigde cardiotraining....................kortom doseren in alles.
's morgens heb ik het meeste last, klopt ook met wat ik gelezen heb.
zal het linkje erbij zetten van een informatieve vertaalde site, dus af en toe wat kromme zinsopbouw.
http://translate.google.nl/translate?hl ... 6prmd%3Dvs

het voelt idd als rust, eigenlijk meer als erkenning als ik zo nadenk. de momenten dat ik me niet zo lekker voel zijn nl niet even prettig, dus in hoeverre je dan van rust kan spreken???
maar ik ervaar wel dat ik er minder moeite mee heb en denk toch zeker dat dit door de invloed van de citalopram komt.
woensdag heb ik weer een afspraak bij de psycholoog van de hartrevalidatie en zullen we het ongetwijfeld over mijn gedachte bij deze diagnose hebben.

knuffel terug.
Door Deniisee1994
#56725
Shiiiiiiips.... Wat lijkt dit veel op wat ik heb..
Voor 5minuten geleden dacht ik nog dat het paniek was maar nu schiet ik eventjes in de stress en weet ik t niet meer hoor...!! Is het gevaarlijk? Hoe gaat t dan verder met je? Wat krijg je ervoor?

Groetjes Denise
Paniekaanvallen en CBD Olie