Forum

Hier kan je gewoon dingen kwijt die niet specifiek iets met paniek te maken hebben.

Moderators: Leon, Leap

Door Renee
#31859
Vorige week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben.
Ben er echt heel blij mee.
Al maak ik me wel wat zorgen over de komende periode, vooral de bevalling.
Ik ben altijd bang voor mijn hart, en als ik dan denk aan een bevalling..... help !!

Maargoed... een vrouwenlichaam is er op gebouwd en kan het aan.

Ik ben nu 6 weken zwanger, das nog niet heel lang maar ik voel me wel heel goed.
Mijn lichaam is heel rustig sinds ik het weet.
Ben totaal niet bezig met mijn angst.
wel af en toe wat misselijk enz maar ja, dat hoort erbij.

Ik laat wel weten hoe het verder gaat mbt mijn angst.
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#31866
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 17 mei 2012, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door brendab55
#31891
hoi renee!
van harte gefeliciteerd!! ik zou zeggen: probeer er van te genieten! en inderdaad.. ons lichaam kan dat aan! ben benieuwd naar je verdere verhalen hoe het gaat met je zwangerschap.
liefs
Door muppie
#31893
Hoi Renee,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!! Geniet er van. En ik zou me nu echt nog niet druk maken over de bevalling hoor! Het is mij ook gelukt tenslotte :wink:
Ik voelde me op de misselijkheid in het begin na echt geweldig! Ik heb nergens last van gehad in die 41,5 weken zwanger zijn. Hou ons op de hoogte :lol:
Door patries 1971
#31967
Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!!!!!!
Door jermen
#31969
Gefeliciteerd en probeer ervan te genieten je gaat het redden!

jermen
Door Renee
#37104
hallo allemaal,
bedankt allemaal nog voor jullie reacties.
ik ben inmiddels 22 weken zwanger en het gaat best... k*t.
de eerste paar weken was ik zo rustig, echt heerlijk.
daarna ben ik ongeveer 3 maanden heel erg misselijk geweest.
ben 5 kilo afgevallen.
toen de misselijkheid beter werd dacht ik dat alles beter zou worden
maar dat ik niet zo.
heb al een aantal weken last van hoge hartslag.
heb 2 weken terug al een nacht in het ziekenhuis gelegen, maar alles was goed.
eergister ben ik bij de huisarts geweest, ik voelde mijn hart weer constant en was
heel duizelig en raar. mijn bloeddruk was toen wat aan de lage kant.
dit kan verder geen kwaad maarja... het voelt gewoon heel eng.
hoe kom ik die 18 weken nog door.
van de 7 dagen in de week voel ik me 4 dagen echt slecht.
hartkloppingen, duizelig, het gevoel flauw te vallen of nog erger.
en dan komt ook nog de bevalling....
hoe kom ik daar door heen....
wie heeft advies en tips??
Door muppie
#37107
Hoi Renee,

Heb je iets gekregen voor je lage bloeddruk of niet?!?! Het kan geen kwaad, maar je kan je daardoor wel duizelig en engig voelen.
En die bevalling echt meis, maak je er niet te druk om. Ook ik maakte me er erg druk om. Ik kreeg ook allemaal horrorverhalen te horen wat natuurlijk helemaal niet hielp bij mijn rust. Ik maakte me er zelfs zo druk om dat ik met 39 weken zwangerschap ineens een hoofdje in mijn buik had dat omhoog was gekomen uit mijn bekken......... En ik heb toen ongeloofelijk op mijn kloten gekregen van de verloskundige hihi. Gelukkig was het met de controle daarop weer goed, maar het was wel even schrikken. Ik heb er toen ook met mijn verloskundige over gesproken dat ik er zo ontzettend tegen op zag. En zij heeft me toen op het hart gedrukt dat het kind er hoe dan ook toch uit komt. Of ik me nou wel of niet druk ging zitten maken. Je lichaam is namelijk een inginieus systeem wat dat helemaal zelf regelt. Dus al wil je het niet het gebeurd toch. En het was pijnlijk, maar ik ben die pijn dus echt helemaal vergeten. DAt registreer je namelijk op dat moment wel, maar door de hormonen en adrenaline vergeet je het compleet. En je bent waarschijnlijk zo klaar met het rond lopen met die dikke buik op het laatst dat je niet kan wachten tot je er van af bent! Dat had ik namelijk wel met 40 weken. Al met al kwam mijn dochtertje 10 dagen te laat zodat ze lekker toch op 1 april geboren kon worden. En toen we iedereen op de hoogte brachten van de geboorte waren er zelfs nog mensen die dachten dat muppetman en ik een grapje maakte haha. Nou geloof me op dat moment vond ik er niets grappigs aan.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer je te helpen.Ik weet niet of het ook gelukt is, maar als je nog vragen hebt dan lees ik het wel.

Geniet er ook van he als die kleine uk beweegt enzo he!!!! Dat vond ik altijd zo gezellig! Ik heb dat arme kind helemaal suf gekletst terwijl ze bij mij in de buik zat. En nu neemt ze wraak, want nu staat haar mond nooit stil hihi.

Groetjes Muppie
Door sjaaki
#37165
renee

ik had/heb zelfde ook begin voelde me best goed maar rond 20 weken vette dip ook rond 28 weken en nu weer 35 wk

daar tussendoor ging het!!
ben momenteel ook slecht te pas mijn hart tiert pff pijn borst.

ik ga naast de vk ook elke 3 wk naar de dokter, dat mocht van hem en ik voel me dan beter. gerustgestelder zeg maar.

ik heb trouwens juist tijdens mijn bevalling geen paniek gehad,terwijl die eindigde in keizersnee(lees ruggeprk enz) was heel rustig, gek hé??

ik moet nog 5 wkmaar kan het wel vooruit kijken..

sterkte!!
Door deentje
#37168
ook ik was super bang voor de bavlling.. heb ook veel last gehad van paniek tijdens de zwangerschap.. heb dan ook ad gekregen die ik tijdens de zwangerschap mocht slikken. en heb toen met 32 weken weer afgebouwd zodat ik gewoon thuis kon bevallen. dat ging ook allemaal goed! en zo bang als ik van te voren was voor de bevalling zo relaxt was ik tijdens de bevalling.. dan staat je hoofd zo ergends anders naar.. dat je echt neit met die paniek bezig bent!!!
Door Renee
#37169
bedankt voor jullie reacties.
het helpt af en toe wel een beetje.

het ene moment heb ik zoiets van: laat maar komen, we zien het wel.
maar het andere moment denk ik: mijn hart... die kan dat niet aan... help...!!

het gaat tot nu toe deze week nog wel goed.
voel me nu wel weer even lekker.
hopen dat het een beetje zo blijft.
Door muppie
#37185
Hoi Renee,

Ik zou me geen zorgen maken om je hart, want die kan heel veel hebben. En een bevalling is niet belastend voor je hart, wel voor je onderkant :wink:
Het is heel normaal dat je gevoel het ene moment zo iets heeft van: laat maar komen om daarna weer het tegenovergestelde te vinden. Dat is echt heel menselijk hoor!

Positief blijven denken hoor dat scheelt ook al heel veel!

Ook ik was tijdens de bevalling erg rustig gek genoeg. Alleen toen mijn vliezen braken en ik voor mijn gevoel zo'n 600 liter vruchtwater de verloskamer in liet stromen (sorry voor de details) bood ik mijn excuses aan dat ik er zo'n rommel van maakte..............
Mijn man, beste vriendin en de assistente die er bij waren moesten alle 3 erg lachen :oops: Ik kon me dit hele voorval dus niet herinneren, tot ik het terug zag op de film.................. Ik kon wel door de grond zakken haha.
Gebruikersavatar
Door diaantje
#37220
Weet je wat het is, je kan je overal druk over blijven maken....maar het kindje moet er toch uit hoe je t ook went of keert, daar verander je niks aan. Dus probeer ook vooral een beetje van je zwangerschap te genieten...je hebt je krachten straks nog genoeg nodig...en je put jezelf helemaal uit zo.

xxxxx diaan
Door Peet
#37382
DIana heeft gelijk. Je denkt er nu al zoveel aan terwijl het nog lang niet zover is.

Toch herken ik het wel hoor... Bij ons doet de huisarts bevallingen en ik heb het er ver van te voren al met m over gehad. Hij was op de hoogte en daarmee was ik mijn zorgen " kwijt" . Ik heb tijdens de bevalling wat morfine gekregen om rustig te worden/blijven. En dat werkte prima.

Daarom de tip. Bespreek het met je verloskundige. Dan ben je het kwijt en zij weet ervan!! Het komt hoe het komt en het komt er zeker weten uit!!!!! Geniet ervan meid. Het is zo speciaal.
Door Jessie84
#53304
Ik wil graag volgend jaar zwanger worde maar ben een beetje bang voor de extra paniekaanvallen die ik dacht dat ik dan zou krijgen, maar nu ik lees dat jij veel rustiger bent zie ik het weer zitten :D
Paniekaanvallen en CBD Olie