Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

#38922
Hallo,
ik ben voor het eerst op een forum en als ik zie zoals iedereen elkaar hier help, is erg fijn om te lezen. Misschien kan iemand mij helpen anders tegen mijn probleem aan te kijken
zelf ben ik een getrouwde vrouw van 33 jaar met 2 jonge kinderen. Ik heb veel emotionele dingen meegemaakt: ....en hierbij nooit hulp gekregen.
Mijn slaapprobleem is 3 jaar geleden na de bevalling van mijn jongste begonnen: ik dacht yeahhh alles is achter de rug nu kan ik genieten!!! niet dus.!! ik was zo gespannen van alles dat het er in eenkeer allemaal uit komt.....ik kon niet meer slapen, als ik mijn ogen dichtdeed werd ik al zenuwachtig (en ikwas zo moe!!) als ik rustiger werd en bijna in slaap viel Schrok ik wakker en werd weer zenuwachtig, tevens ga je dan zwaar hypere en de cirkel is rond!! Ik was getraumatiseerd volgens de arts. Dit proces duurde 1 jaar en werd in dat jaar wel steeds iets beter. maar de angst voor de angst was geboren:ieere nacht denk ik nu stiekem: zal ik vannacht wel slapen want als ik nu niet slaap, misschien morgen ook niet en dan....dan wordt ik miisschien wel weer zo naar als na de bevalling DUS IK MOET SLAPEN OM ME GOED TE VOELEN, denk ik dan steeds.
Het ging 2 jaar wel aardig tot 5 weken geleden. Mijn hernia kwam terug begin oktober en was volledig verlamd met veel pijn. Uieindelijk geopereerd eind dec (waar ik heel bang voor was , veel beren op de weg) dit is allemaal goed gegaan….alleen ik slaap nu weer niet!!! Grrr tot 5 weken geleden niks aan de hand
Als ik bed lig “fladderen mijn gedachten” ik schrik bij inslapen, daardoor ga ik hyperen en kom niet meer in slaap, al wordt ik rustig. En dan tegen 5/6/7 uur in de ochtend lukt het soms en dan slaap je steeds een uur en dan weer wakker, en weer een uurtje en wakker. Het voelt niet meer als slapen…
IK BEN MIJN INNELIJKE RUST kwijt en ben zo bang voor een nieuwe terugval en de gedachte ik moet slapen anders….wordt ik ziek/angstig???etc
Ik wil me zelf weer worden

Herkent iemand zich hierin of heeft advies voorm mij
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#38924
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 28 mei 2012, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fighter
#38927
wat fijn een snelle reactie (hopelijk reageer ik goed terug...moet mn weg nog een beetje zoeken op een forum.

jep mijn naam zegt het al...ik wil vechten maar weet niet hoe...slaap kan je niet afdwingen en dat wil ik zo graag met een gezin dat nooit stilstaat. dus ik moet mee kunnen voor mezelf (ben erg hard voor mezelf)

en ja ik kan moeilijk ontspannen...want ik ben 6 weken gebonden aan rust en gecontroleerde bewegingen. sta daarmee met de rug tegen de muur. nu nog 1,5 week ben aan het aftellen
ik heb pillen van de huisarts, maar dat vind ik niet alles...raak daarmee de controle kwijt en wordt ik angstig dus neem dat zeer gedoseerd...kwart, half, 1/8 etc

ga naar een EMDR therapie en een haptonoom sinds kort(1x geweest tot nu toe)

ik snap niet dat dit weer gebeurt het ging zo goed met me...ben zo terleurgesteld in mezelf. ik herken me niet zo...met al die angsten en onrust

liefs
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#38930
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 28 mei 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fighter
#38947
Van je af schrijven is het beste zeggen ze.....vannacht weer niet geslapen, zo voelt het tenminste niet....het maakt me zo diep ongelukkig dat ik niet lekker kan uitrusten maar zo gespannen blijf....schrikken met inslapen, daardoor weer hyperen en de viceuze cirkel is rond.

wanneer weet je dat je toch nog gesnoeg slaapt krijgt....ik voel me verder ok...ondanks het hyperen wat ik op de achtergrond doe en de gedachte aan vannacht en aankomende nacht

heb een afspraak gemaakt bij een yoga docent, hopelijk kan dit me wat verlichting geven..
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#38959
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 28 mei 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fighter
#38962
Bedankt voor de tips en je inlevingsvermogen, doet me goed om iemand te spreken die zich hierin herkend. Wat kan een mens toch raar in elkaar zitten, niet dan? Gelukkig kan ik morgen terecht bij de Yoga docent, een prive sessie om een zo op mij gespiste ontspanning toe te passen, ivm de hernia operatie

Maar het gekke is, waarom ben ik toch zo bang voor het slapen, stiekem denk ik de controle te verliezen (ik ben een cotroller, positief hoor) want stel dat dit blijft, ga ik dan dood? deze gedachte maakt het voor mij zo moeten. lees maar eens op het internet, je wordt doodsbang......of pakt je lichaam inderdaad meer slaap dan je denkt. Ik bedoel je hebt wel 8 uur je ogen dicht en sluimerd dan....en je bent weleens een uur verder...wat overigens niet als slapen voelt maar waarchijnlijk wel goed genoeg is voor je lijf. en die onzekerheid maakt me gek. Vandaag voel ik me best ok terwijl mn gedachten denken, ojee vannacht....je voelt je niet vrij
Toevallig ben ik vandaag ook op zoek gegaan naar meer natuurlijke ontstressers...nu heb ik van Orthica Comfort B Stress, dat zou ondersteunend werken. ik zal jouw tip ook bekijken (ik heb nl eerder gereageerd op je bericht) verder heb ik ook Melatoninne, geeft ook rust en dan heb ik minder oxa/lorazepam nodig, waar ik nooit hele tabletten van neem, veel te zwaar anders die pillen (hou nl ook niet alcohol) heb dan helemaal geen grip meer op de werkelijkheid
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#38964
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 28 mei 2012, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rebby1977
#38966
Hallo Lady"s
hier nog zo eentje geobsedeerd door slapeloosheid. Ben ook 33 en lig ook al zo'n drie jaar dagelijks s'nachts wakker, zoals vannacht echt een ramp voel me dan ook echt ziek.
Misselijk, duizelig en super slap.
Maar wat doe je eraan ik weet het wel ontspannen en loslaten maar dat lukt me niet altijd helaas.
Zit er ook flink doorheen volgende maand ga ik voor een paar weekjes naar een hersteloord om weer een ritme te krijgen en goed uit te rusten.

Gr,

Rebecca
Door fighter
#38969
Hoi Jody en rebecca

Het lucht wel op om je gevoelens te kunnen uiten, je hebt soms het idee dat je het alleen hebt maar er zijn zo veel anderen die dit ook hebben/gehad. als ik jullie verhalen zo lees

Misschien ben ik ongeduldig maar als ik aan weken denk, dan wordt ik moedeloos van binnen...ik wil dit niet...ik wil genieten. ik heb al zoveel meegemaakt mijn vader onverwacht verloren vorig jaar, de eerste strijd met slapeloosheid van 1,5 jaar en nu weer!...innerlijke rust daar verlang ik naar en dan nu nauwelijks slapen en hyperen...dat is uitputtend en dan moet je sterk blijven en vertrouwen op jezelf en het feit dat tijd heelt. Het niet slapen houd me bezig en het is moeilijk om mijn gedachten te verzetten. ik doe het wel maar toch steeds denken...euh vanavond is het weer zover....en dan lopen de rilingen over mijn hoofd en ga ik hyperen van angst en onzekerheid.
soms zou ik wel eens heel hard willen huilen en gillen dat het over is....maar ja dat werkt niet.
hoe kan jezelf toespreken dat het goed is en goed komt....het is zoals het is en het gaat over. zoals nu kan je het haast niet geloven

Liefs
F
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#38970
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 28 mei 2012, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fighter
#38972
ik weet het...ik weet het je hebt gelijk maar als je soms zo in je stress/angst zit is het voor mij niet altijd makkelijk om mezelf te overtuigen...vind ik verschrikkelijk overigens. dat je het kleine kind injezelf niet kan troosten (soms/vaak wel, maar ook wel eens niet)

en daar hou jezelf mee gevangen, ben ik nu een zeur? lijkt wel he! mijn excueses hiervoor maar de angst is soms zo overweldigend dat helder denken om je aan te sterken soms naar achteren verdwijenen en na een paar uur slaap kan je er weer beter tegen en heb je vertrouwen tot je weer in een dip zit als nu. met dat schrikken bij inslapen daar heb ik totaal geen controle over en werkt dan zo tegen je

maar we gaan er vannacht gewoon weer voor het moet een keer beter gaan, niet dan!

liefs
sonja
Door tania 67
#38976
hallo fighter
een zeur ben je zeker niet,en dat je nu twijfels hebt over alles en nog wat is normaal
en inderdaad je kan op betere momenten denken ik laat mij er niet meer aan vangen maar op paniekmomenten neemt de angst het weer over
maar een zeur neen hoor verre van
en inderdaad eens zal het beter gaan maar het frustrerende daarvan is dat we niet weten wanneer,maar we moeten positief blijven,zo kom je er wel
en hoe meer je piekert voor het slapengaan hoe minder snel je zal slapen
probeer anders eens een warm bad of douche kan wonderen doen
groetjes tania
Door Nico
#38986
Hallo Fighter,

Ik ken dat schrikeffect bij het inslapen maar al te goed. Ik heb het ook bijna dagelijks en het lijkt alsof je hoofd uit elkaar knalt op het moment bij het in slaap vallen. Vaak dacht ik dat dit ontzettend schadelijk was voor mijn hersenen, maar gelukkig is dit helemaal niet waar. Ik heb er andere mensen over gesproken die dit hebben en heb het een en ander opgezocht over hersenen. Het heet Exploding Head Syndrome en kun je krijgen door stress en oververmoeidheid. De naam klinkt natuurlijk verschrikkelijk, maar het kan totaal geen kwaad. Om dit op te kunnen lossen is de aanpak van je problemen het belangrijkst. Ik weet het, dat kan ontzettend moeilijk zijn, maar ik hoop dat het je al wat rust geeft dat die schokken in je hoofd helemaal niets aanrichten. Een paar dagen geleden was ik ook ontzettend gestresst en had de hele nacht die schokken. Volgens mij ben ik wel meer dan 30 keer ingeslapen, maar werd er telkens weer uitgeschokt. Het voelt erg beangstigend, maar nogmaals, het kan geen kwaad.

Ik weet natuurlijk niet of dit precies is wat jij voelt, maar geef het tijd en probeer je problemen aan te pakken. De slaapproblemen verdwijnen dan vanzelf.

Veel sterkte!!

p.s. Hier trouwens nog een link over EHS: http://www.hoewerkenhersenen.nl/opmerke ... d-syndrome
Door fighter
#38988
ten eerste bedankt voor al die lieve reactie....wat doet dat goed...ik voel me soms zo alleen met dit probleem. in mijn omgeving kent niemand dit echt of ze denken neem een glas warme melk...jaja denk ik dan maar weer.

De gedachte dat dit overgaat, is super dat lees ik in jullie berichten...dat geeft rust en vertrouwen.

enne...ik heb vannacht kunnen SLAPEN (niet in een stuk...wel even wakker worden en dan slapen maar dat maakt niet uit) pff wat geeft dat rust in mijn hoofd. wel even 1,5 uur zitten emmeren met wakker schrikken en de juiste dosering van oxa (een hele pil is te zwaar) en toen ben ik in slaap gevallen...ben er nog beduusd van na 5 dagen nauwelijks slaap. Wat ik vreemd vind is, ik voel me niet eens super uitgerust....ja je hebt geslapen maar ik moet zelf nog aan wennen lijkt he.....gek he
van binnen verlang je zo naar die innerlijke rust...maar voor alles is een begin, ik hoop dat dit mijn begin is

Dat met de hersenen wist ik niet eens....is bij een combi denk ik angst om het hart en schrikken...ik zal je link eens bekijken. hoe beter je jezelf begrijpt...hoe rustiger je wordt (vind ik)

liefs sonja
Paniekaanvallen en CBD Olie