Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Stefan91
#68168
Hallo allemaal,

Ik heb hier een tijd terug ooit eens een account aangemaakt om mijn medische klachten en ervaringen te delen.
Helaas kon ik niet meer achter mijn oude inloggegevens komen dus ik heb maar even een nieuw account aangemaakt.

Mijn naam is Stefan en ben 27 jaar.

Vanaf +- 2012 heb ik o.a. last van een ernstige paniek/angststoornis, waardoor ik meerdere situaties en/of plekken uit de weg ga, denk hierbij aan openbaar vervoer, werk, verjaardagen/feestjes en winkels.

Naast de paniek/angststoornis is er ook borderline vastgesteld.
Vanaf medio 2012 tot December 2017 ben ik hiervoor door verschillende instanties voor behandeld.
Ik heb meerdere therapieën gevolgd (EMDR, exposure therapie, cognitieve therapie) en heb ik meerdere soorten medicijnen geslikt (oxazepam, atenolol, antidepressiva) om van mijn klachten af te komen.
Helaas hebben de bovenstaande therapieën mij niet verder geholpen.

Omdat ik na 5 jaar graag o.a. weer aan het werk zou willen besloot ik om zelf onderzoek te doen naar nieuwe en alternatieve therapieën en behandelingen.
Na veel zoek- en leeswerk kwam ik terecht op een pagina op de website van GGZ groep waar een artikel op staat over een apparaat dat Alpha Stim genoemt wordt (zie link).
https://www.ggzgroep.nl
https://www.alpha-stim.nl

Ik heb een intake aangevraagd bij een GGZ instelling in Amsterdam omdat ik graag wat meer informatie wilde over de hartcoherentie therapie en het alpha stim apparaat.
Na de intake is dit allemaal in gang gezet.

Aangezien ik nog niet ben begonnen aan de hartcoherentie therapie wil ik mij in dit bericht even richten op het alpha stim apparaat.
Ik gebruik het apparaat nu zes dagen en ik ben blij verrast. Mijn slaapritme herstelt langzaam en ook merk ik dat mijn hartkloppingen en angstgedachten minder worden. Ik ben gisteren zelfs voor het eerst in jaren alleen het winkelcentrum ingegaan om boodschappen te doen, iets wat voor mij lange tijd ondenkbaar was.

Het is de bedoeling dat ik het apparaat iedere dag voor 8 weken lang 60 minuten gebruik.
Aangezien ik er tot nu toe een zeer goed gevoel bij heb leek het mij goed om hier te delen zodat andere mensen met soortgelijke klachten het apparaat ook kunnen uitproberen.

Jongens, ik hou jullie op de hoogte. Wellicht hebben jullie iets aan deze info, ik hoop het!
(voor meer info betreft de werking van het apparaat raad ik je aan om zelf even de website te bezoeken).

Groeten Stefan
Door arnold
#68169
Hallo goed dat u iets gevonden heeft wat u helpt
maar het is niet de bedoeling om reclame te maken

Mvg
Laatst gewijzigd door arnold op 24 jan 2018, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Stefan91
#68170
Hallo,

Wat is dat voor onzin, er mogen wel medicijnen en therapieën genoemd worden dus wat is het verschil?

Het apparaat is tevens de eerste 8 weken gratis dus ik maak geen reclame, ik geef een tip.
Tevens ben je geen moderator dus als mijn bericht niet toegestaan is zal ik dat wel horen.

Groeten Stefan
Door ihddaovg
#68196
Stefan91 schreef: 23 jan 2018, 23:12 Hallo,

Wat is dat voor onzin, er mogen wel medicijnen en therapieën genoemd worden dus wat is het verschil?

Het apparaat is tevens de eerste 8 weken gratis dus ik maak geen reclame, ik geef een tip.
Tevens ben je geen moderator dus als mijn bericht niet toegestaan is zal ik dat wel horen.

Groeten Stefan
Wat is momenteel jouw ervaring? Ik heb deze nu 2 dagen in gebruik en met stand 1 doe ik een sessie van een uur, ik merk nu vooral dat mijn gejaagde gevoel en stressspanning op mijn hoofd aan het afnemen is. Als ik nu een paniekaanval krijg merk ik op dat ik niet meteen doemgedachte krijg enkel nog de lichamelijke spanning.
Voor nu valt er niet veel over te zeggen, maar ik merk dat er wel iets veranderd misschien wordt dit een alternatief tegenover de medicatie om rustig te blijven.
Door Stefan91
#68197
Hey goedemiddag,

Ik heb vaker het gevoel dat mijn paniekaanvallen niet echt “doorzetten” en inderdaad wat rustiger in m’n hoofd.

Ik wordt er ook slaperig van, dus ik doe het altijd voordat ik naar bed ga, ook wel eens een stand hoger.

Vooral mee door blijven gaan als het je helpt, niet geschoten is altijd mis :D

Groeten Stefan
Door ihddaovg
#68198
Stefan91 schreef: 16 mar 2018, 14:38 Hey goedemiddag,

Ik heb vaker het gevoel dat mijn paniekaanvallen niet echt “doorzetten” en inderdaad wat rustiger in m’n hoofd.

Ik wordt er ook slaperig van, dus ik doe het altijd voordat ik naar bed ga, ook wel eens een stand hoger.

Vooral mee door blijven gaan als het je helpt, niet geschoten is altijd mis :D

Groeten Stefan
Er wordt toch juist aanbevolen om dit niet 3 uur voor je slaap toe te passen?
En welke stand gebruik je zelf voor hoelang en doe je dit meerdere keren per dag of 1 keer?
Tot nu toe ben ik positief verras, momenteel heb ik de huur van 6 weken geprobeerd. Als ze geen vertrouwen hebben in dit product zal het normaal alleen met volledige aankoop kunnen is mijn mening, dus dat gaf wel de doorslag om het te proberen.
Door Stefan91
#68199
Ja volgens mij alleen in het begin want het kan er voor zorgen dat je niet in slaap komt. Eerst gebruikte ik het apparaat ‘s middags maar toen lag ik de hele dag te slapen.

In het begin alleen op stand 1 gebruikt, naar mate ik het apparaat langer gebruik heb ik geexperimenteerd met de stand.
Gewoon elke dag 60 minuten.

Ik ga het apparaat aanschaffen!
Door Verward
#68223
Hi stefan

ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat, kwam op jouw berichtje uit omdat ik op zoek was naar reviews alpha stim en zag toen ook nog eens dat je ook wou starten met hartcoherentie , soms het boek uw brein als medicijn gelezen? afijn ik ben dus erg nieuwsgierig hoe je beiden bevallen
Paniekaanvallen en CBD Olie