Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Rafiki
#64329
Er zijn duizend en een vormen van angsten

Ik heb een angst om allergisch op levensmiddelen te reageren.
Ik heb dit in het verleden nooit ervaren
Dus mijn hoofd heeft deze irreele angst gekoppeld aan mijn paniekaanvallen

De paniekaanvallen zijn zeer heftig...
Nu heb ik voor mezelf een veilig dieet maar dit houd in dat ik nog maar een paar dingen durf te eten.
Eigenlijk onzin en ik wil mijn eetpatroon ook heel snel weer naar normaal
Maar ik durf niet, ik ben zooo ongelofelijk bang. Dit is niet gegrond.

De paniek en angstaanvallen zijn ontstaan uit overspannenheid. Ik heb dit al eerder gehad bleef er toen 3 jaar mee rond lopen. Dat is nu niet de bedoeling. Ik wil er zo snel mogelijk vanaf

Ik heb tips en inzichten nodig om me weer beter te voelen en de stap naar nieuwe voeding weer te durven nemen.

WOensdag mag in naar de psych maar misschien kunnen jullie me helpen!! ik weet het even niet meer
Door Sanne78
#64332
Ik herken je angst wel enigszinds, maar gelukkig laat ik me er niet zo sterk door leiden. Je geeft het zelf al aan. De angt is ongegrond, je hebt nooit eerder allergisch gereageerd, dus waarom zou dat nu wel gebeuren? Je krijgt echt niet van de een op andere dag een allergie voor een bepaald produkt. Juist door je lichaam lange tijd niet aan bepaalde produkten bloot te stellen kan het uiteindelijk raar/anders reageren als je het ineens wel binnen krijgt. Je lichaam herkent het dan niet meer.
Wellicht kan je proberen langzaam weer kleine hoeveelheden proberen toe te voegen aan je eetpatroon. Als je iemand bij je hebt is het misschien minder eng. Want ik weet bijna zeker dat als je iets zou nemen wat je nu al een tijd niet neemt, de angst zo groot is dat je allergisch zou reageren dat je lichaam reageert op je geest door paniekverschijnselen te vertonen, die jij dan wellicht interpreteert als een allergische reactie. Waardoor je denkt dat je angst gegrond is? Als er iemand bij je is, geeft dat misschien voor nu even een veiliger gevoel dat diegene je kan geruststellen en of handelen mocht je een allergische reactie vertonen. Al gaat dat niet gebeuren hoor. Het is nog nooit gebeurd. Probeer daarnaast te beseffen wat het ergste is dt kan gebeuren. Hoe zit jouw ingebeelde allergische reactie eruit? Dat je stikt? De meeste allergiën uiten zich in uitslag of bijv. diarree. Dus niet levens bedreigend.

Ook schrijf je, ik wil er zo snel mogelijk vanaf. Herkenbaar, dat willen we allemaal! Maar ik denk hoe harder je dat roept en wilt, hoe langzamer het gaat. De angst heeft tijd nodig gehad om zich in jouw te nestelen en heeft ook weer tijd nodig om te verdwijnen.

Hopelijk heb je iets aan mijn stukje gehad. Sterkte!
Door Rafiki
#64338
Ja mijn angst is dat ik stik of in shock beland en dat er niemand is die me kan helpen... ik heb overigens de allergenen in mijn huidige voedingspatroon op een rij gezet en dit zijn er al 8 die ik dagelijks tot me neem.... gek genoeg heb ik dan andere levensmiddelen die dit ook bevatten als eng gemarkeerd... bizar...


ik weet het echt even niet meer hoe ik de stap moet nemen :(
Door Rafiki
#64339
Bedankt voor je berichtje trouwens..
Door Sanne78
#64342
Zoals gezegd is het zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk dat je in een shock zal raken of zal stikken. Maar omdat je angst zo hevig is op het moment kun je dus misschien beginnen met dingen te eten als er iemand bij je is die je vertrouwd. Helaas kan niemand je angst wegnemen, alleen jij zelf. Het zit in jouw hoofd en daar moet het uit. En ik denk dat de enige manier is, door toch weer alles te gaan eten en te ervaren dat je niet in shock raakt en/of stikt. Zo krijg je weer vertrouwen. Het is heel goed mogelijk dat je lichaam je zelfs het gevoel gaat geven dat je gaat stikken na het eten van iets wat je al een tijd niet doet. Besef je dan dat het de gedachten/angst is die dat veroorzaakt. NIET het voedsel zelf. Je geest is ontzettend sterk en als die heel hard geloofd dat je van iets zal stikken, kan je dat gevoel ervaren, het gebeurt alleen niet. Dat is het verschil. Als dit gebeurt zeg tegen jezelf dat het de angst is, laat het komen, ga erdoor heen, hoe eng ook en je zult merken dat het afzakt. Maar blijf je bewust dat je het zelf doet, met jouw gedachten! Succes
Door Geebee
#65469
Beste Rafiki,

Hoe gaat het nu met je?

Ik heb precies dezelfde angststoornis als jij,
ik durf ook vrijwel niets meer te eten.

Het is mij begonnen nadat ik een bijsluiter las van een antibioticum, daar stond in dat er allergische reacties konden op treden,

Ik ben bij mij toen gaan verdiepen in allergieën en durf niks meer te eten nu,
een kennis van mij heeft een notenallergie, dat vertelde hij toen ik zei dat ik bang was voor een allergische reactie, vanaf dat moment durfde ook geen noten te eten.

Afgelopen week stond ik met iemand te praten in de kroeg en we hadden het over vis, toen zei iemand die erbij kwam staan: "hmmm, lekker vis' jammer dat ik het niet eten kan, ik ben allergisch ervoor." Sindsdien vind ik ook vis eng om te eten,
En zo wordt je culinaire wereld steeds kleiner.

Dingen die ik niet durf te eten zijn:
Pinda's
Noten
Schelp/schaal dieren

Dat zijn mijn specifieke angsten, maar ik merk dat er steeds meer bij kruipt
en soms zijn er dagen dat ik helemaal niks durf te eten,
Ook ik ben dan bang voor stikken of een shock reactie.

Is Rafiki niet die baviaan uit the Lion King trouwens;)?

Groetjes,

Geebee
Door Rafiki
#65541
Het gaat elke keer iets beter!! ik kom hier nog zelden, als je wilt weten hoe ik er mee om ga en hoe het gaat kun je je eventueel aanmelden voor mijn facebookgroep (anderen zijn ook welkom)

ik ben trouwens samen met een dieetiste weer dingen aant uitproberen om te eten, gaat goed!!


https://www.facebook.com/groups/paniek/
Door Jazzlynn
#68886
Ik heb aan paniekstoornis. De laaste 2 jaar durf ik bijna niks meer te eten. Vanavond hadden we zoete aardappel met kippegehakt. En pompoen. Pompoen heb ik nooit gegeten. Vanavond was de eerste keer. Ik kreeg maar 3 happen op. En nu bort weggezet. Ik eet dan liever niet. En nu waarschijnlijk door de paniek voel ik me niet lekker. Ik voel me gelijk een aansteller
Door FifiTheDog
#68962
Rafiki schreef: 30 jun 2014, 13:18 Er zijn duizend en een vormen van angsten

Ik heb een angst om allergisch op levensmiddelen te reageren.
Ik heb dit in het verleden nooit ervaren
Dus mijn hoofd heeft deze irreele angst gekoppeld aan mijn paniekaanvallen

De paniekaanvallen zijn zeer heftig...
Nu heb ik voor mezelf een veilig dieet maar dit houd in dat ik nog maar een paar dingen durf te eten.
Eigenlijk onzin en ik wil mijn eetpatroon ook heel snel weer naar normaal
Maar ik durf niet, ik ben zooo ongelofelijk bang. Dit is niet gegrond.

De paniek en angstaanvallen zijn ontstaan uit overspannenheid. Ik heb dit al eerder gehad bleef er toen 3 jaar mee rond lopen. Dat is nu niet de bedoeling. Ik wil er zo snel mogelijk vanaf

Ik heb tips en inzichten nodig om me weer beter te voelen en de stap naar nieuwe voeding weer te durven nemen.

WOensdag mag in naar de psych maar misschien kunnen jullie me helpen!! ik weet het even niet meer
Hi,
Ik ken je gevoel, is er een specifieke reactie waar je het meest bang voor bent ?
Ik heb net zoals jou een beperkt dieet. Ondanks dat het moeilijk is om nieuwe dingen te proeven, en ik dit zelf ook super eng vind, moet je het echt proberen.
Als het je gerust kan stellen zou je een test kunnen doen om je allergieën te achterhalen. Op die manier zou je een overzicht krijgen en meer kunnen proeven.
( nogmaals ik snap dat het niet makkelijk is, ikzelf lust maar 1 fruitsoort en eet nooit beleg op mijn boterham. Dus neem het van mij aan, als je lange tijd op beperkt dieet leeft zal je lichaam jou dat niet in dank afnemen. Er zijn perioden dat ik door mijn dieet problemen kreeg met mijn spijsvertering. )
Ik weet dat je het kan, je bent sterker dan je durft te dromen !
You can do it !
Paniekaanvallen en CBD Olie