Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Highkey
#68303
Ik heb al vanaf mijn 18de problemen met een angststoornis (ben nu 37) de laatste vijf jaar is geweldig gegaan met het gebruik van 20 Mg paroxetine. Begin van het jaar begon de ellende weer en kreeg ik weer last van angst/paniek in mijn lijf en dwanggedachten aan zelfmoord.
Nu inmiddels voor de twee keer mijn paroxetine opgehoogd naar 40mg maar voel me nu zo kut door de opbouw. Zoveel spanning in mijn lijf en een gevoel van hopeloosheid, van hoelang moet deze ellende nog duren en hoe hou ik dit vol?
Ik gebruik Oxazepam om de angst te onderdrukken maar wil zo graag weer gewoon mezelf zijn. Heeft iemand wellicht nog tips om nog beter te ontspannen of afleiding te hebben?
Door LucaJulie
#68818
Beste Highkey,

Dwanggedachtes ik ken ze maar al te goed, helaas is dat een heel zwaar iets.
Ik heb nu ook een terugval, ik heb daarnaast ook ADD wat je dus vaak ziet naast dwanggedachtes, het over analyseren maakt je gek.
Accepteer dat je je nu even zo voelt het is even niet anders, met dwanggedachtes is acceptatie het beste want er tegen vechten maakt het alleen maar erger.
Ik zeg het zo mooi tegen een ander maar zelf loop ik er ook mee te kutten.
Ik slik geen medicatie ik heb het een keer geprobeerd maar dat ging zo mis dat ik het nu niet meer aandurf..al zou dat voor mij wel het beste zijn.
Ritalin heb ik ook geprobeerd maar daar merkte ik te weinig van.
En ik heb geen zin om met ritalin een hoge dosis te hebben.
Wat ik je wel aan kan raden en wat mij flink geholpen heeft is deze website over dwang en ervaringsverhalen over dwanggedachtes.
De oprichter zelf is een psychiater met ook een dwangstoornis.
Hij is geweldig https://www.ocdnet.nl/
Paniekaanvallen en CBD Olie