Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Zoemay
#66921
Dit is mijn eerste bericht op deze site. Heb er tot nu toe aardig wat aan gehad. Maar soms las ik dingen die mij angstiger maken.

Na een hele lange periode geen last te hebben gehad van paniek en angst, was het gister weer zover.
Ik heb vorig jaar in de zomer hele heftige terugvallen gehad, ik was zelfs even suïcidaal.
Ik noem het terugvallen. Periodes van ongeveer 2 weken waarin het extreem slecht gaat.
Gister was het weer "prachtig" weer en ik wist dat het vandaag 30 graden zou worden.
Nu zie ik ongelofelijk op tegen de zomer en het warme weer. Het idee maakt me al onrustig.
Vanmorgen weer vroeg en trillend wakker geworden.

Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft. Angst voor warm weer. Of heeft gehad natuurlijk. Ik weet niet waarom ik me zo druk maak over de zomer en hoop dat iemand tips heeft om hier niet zo bang voor te zijn.

Veel liefs,
Zoë
Door samuel12345
#66922
hallo,

Mijn angststoornis is ook ontstaan toen het een beetje warmer werd vorig jaar. Vind het raar dat je het alleen in de zomer heb gehad en daarna niet meer. Ik denk dat het angst voor de angst is. Je heb jezelf voorgenomen dat de zomer iets is engs is. Wat als kritisch kijkt niet zo is natuurlijk. Misschien ben je bang omdat er in de zomer meer sociale gelegenheden zijn ofzo?

Wat mij helpt is mezelf geruststellen lastig uit te leggen maar te zeggen van. Wat is nou eng aan dit of op straat niemand is geintresseerd dat ik hier ben en hier loop. Maak een kansberekening is de kans echt groot dat dit gebeurd. En stel je voor dat het gene gebeurd is dat eigenlijk heel erg.

Wat misschien ook helpt is om valeriaan te proberen wel van een goed merk of l- theanine- suntheanine hoor er goeie reactie over.

Wat ik altijd doe is 2 magnesium supplementen in de ochtend. Is nodig voor de serotoine aanmaak. valeriaan, passiflora hop l theanine is voor de gaba aanmaak. Gaba zorgt voor ontspanning en serotoine en ook serotoine zorgt er ook voor dat je gelukkig voelt. Zeker als je nooit valeriaan of andere dingen heb geprobeerd zou het zeker werken. Daarna kan tolerantie ontstaan . Verslaving is bijna onmogelijk en als je alleen in de zomer er last van heb hoef je het alleen in de zomer te gebruiken.
Door Zoemay
#66925
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik zal kijken naar de "medicinale" dingetjes die je me aanraad.
Ik slik al 2 jaar sertraline. Daar zit ook serotonine in. Momenteel slik ik 75 Mg. Ik ben 20 jaar, dus dat is volgens mij al een aardig hoge dosering. Ik had er al overna gedacht om te verhogen, maar dat lijkt me toch niet zo'n slim idee.

Ik heb inderdaad angst voor angst. Angst om een paniekaanval te krijgen. Die zijn zo zo zo zo heftig bij mij. Echt niet te omschrijven. Ik heb verder niet echt angsten en ben van mezelf best "stoer" en impulsief.
Dat verandert compleet als het weet warm word.
In de afgelopen maanden heb ik er echt amper last van gehad. Niet kan ik ook niet zeggen. Maar geen terugvallen of langdurige klachten.

Ik zoek gewoon iets waardoor ik niet zo'n hoge hartslag heb. Minder adrenaline in m'n lijfje waardoor ik niet zo'n zenuwachtig/gestrest/onrustig gevoel heb.

Die magnesium zal ik gaan proberen. Zijn die dingen die je zegt op recept?

Vandaag met m'n voetjes in het zwembad gezeten en veel binnen gezeten. Vanavond weer storm en dat steld me dan weer gerust.

Hoop dat er nog meer mensen zijn met "zomer haat" haha.
Door samuel12345
#66926
Je moet trouwens wel kijken of je die middelen kan gebruiken met je medicatie. Hierdoor kan serotine syndroom ontstaan dat erg gevaarlijk is. Overleg met je huisarts of het kan.
Door samuel12345
#66927
De middelen die ik heb genoemd zijn niet op recept. Kan je bij elke drogist krijgen. Valeriaan bijvoorbeeld kruidvat l theanine de tuinen vitaminstore passiflora, hop 5 hpt. 5 hpt is wel gevaarlijk met medicatie. Maar deze dingen zijn allemaal gewoon zonder recept.
Door Santena1976
#68667
Hoi Zoe,

Ook ik ben al jaren bang voor de zomer. De reden is dat ik klimaatangst heb, dat hete zomerdagen voor mij voelen als een dreiging van de opwarming van de aarde. Ik maak me zorgen om de leefbaarheid van de aarde in de tweede helft van deze eeuw. Niet voor mezelf want dan ben ik al oud. Maar wel om de komende generaties, zowel onze kinderen als wie dan ook op deze planeet. Als het boven de 20 graden is ga ik liever niet naar buiten omdat ik het dan niet lichamelijk, maar wel psychisch erg benauwd krijg. Mijn lichamelijke conditie is namelijk uitstekend en ik heb nog nooit een zonnesteek of uitdrogingsverschijnselen gehad.
Ik voel me dan zo geconfronteerd met dat in Nederland er duidelijk vaker hete dagen zijn dan voor 2000. Gelukkig krijg ik op zulke dagen nooit een paniekaanval maar ik ben wel bijna de hele tijd bang, boos en oplettend. Opvallend genoeg heb ik dit niet als ik in de (sub)tropen ben en het heet weer is. Maar dit heeft alles te maken met dat zulke temperaturen vorige eeuw er ook al heel normaal waren.
Mijn angst voor te warm weer vind ik vaak moeilijk als iemand iets zegt als 'Geniet van het mooie weer!'. Dan zeg ik vaak 'Het is maar wat je mooi weer noemt' of soms zelfs 'Nou, voor mij is het echt te warm. Ik word er bang van!'. Natuurlijk weet ik dat de ander dit vriendelijk bedoelt. Maar het roept wel altijd irritatie bij me op omdat het bij de meeste mensen zo vanzelfsprekend lijkt dat zomerse temperaturen lekker zijn. Terwijl ik vorig jaar nog een artikel in de krant las over zomerdips. Ik heb dit misschien ook. Ik zeg misschien omdat ik me op zomerdagen dat het regent of droog is en flink afkoelt, me meteen stukken beter voel.

Hoe komt mijn verhaal op jou over?

Groetjes van Jos uit Apeldoorn.
Door Aniewarie
#68852
Hoi zal me even voorstellen ik ben Aniewari ik dacht in eerste instantie dat ik de enige was met dit probleem maar nu ik deze site heb ontdekt vind ik het best grappig ik heb ook last van paniek aanvallen in de zomer angstig dat ik een hartaanval krijg of flauwval van de hitte en die gedachten zijn niet makkelijk om weg te denken maar ben er echt van overtuigt dat het echt tussen de oren zit vind iemand hier op de site om een keer af te spreken en er over te praten met een kop koffie of iets anders laat me weten misschien helpt het om met elkaar te delen wat ieder zijn gedachten gang is ik heb dit al vanaf 2009 en elk jaar denk ik hij me zelf deze zomer ga ik er niks van aantrekken en dan gebeurd het weer echt heel lastig maar elk jaar kom ik er weer overheen mocht iemand behoefte hebben om een keer af te spreken graag mijn nummer is 0616603265 groeten
Door Aniewarie
#68960
Excuus voor late reactie over paniek aanvallen in de zomer wat ik er tegen doe is meestal vooral me eigen rustig houden al is dat lastig maar zoek even een ruimte of in de auto even niemand om mij heen en ik zet ook de airco aan dan gaat het wel weer maar zeker even me eigen afsluiten van iedereen
Paniekaanvallen en CBD Olie