Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Anne_74
#47070
Mijn rijtje (waar ik me bewust van ben, er is vast veel wat ik (nog) niet weet dat ik doe) van klachten:
- vaak zuchten, gapen en diep inademen om voldoende lucht binnen te krijgen.
- heel erg gespannen ademhalingsspieren/borstspieren, nekspieren en buikspieren
- vaak hoofdpijn
- onwerkelijk gevoel
- koude voeten en handen
- hartoverslagen
- 'pap'benen
- angst om dood te gaan
- moeite om me te concentreren
- wakker schrikken uit een droom en beginnen te hyperventileren

Ik heb nog niet echt iets gevonden wat ertegen helpt, blijf er meestal erg in hangen. Wel probeer ik op m'n ademhaling te letten (meer uit dan in) en ontspan de spieren die erh gespannen zijn. Ik heb net een boek besteld over chronische hyperventilatie, dus ben benieuwd wat daar voor tips in staan. Ik voel me er wel vervelend van en durf dan nog minder te ondernemen omdat ik het gevoel heb dat een paniekaanval dan erg op de loer ligt. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Groeten,
Anne
Door Shaak84
#47072
Probeer de DANA-methode. Helpt je ademhaling rustiger te maken, maar je probleem blijft wel hoor. Hyperventilatie is een symptoom, en geen aandoening!! Het zit in je hoofd: je gedachtes die je angstig maken en daarom hyperventileer je. Je bent non-stop gespannen.

http://www.afhh.nl/

60 euro per sessie, ong. tien sessies nodig

Sporten (zwemmen!!) schijnt ook goed tegen hyperventilatie te zijn.
Door Kelly__
#47073
[quote="Anne_74"]Mijn rijtje (waar ik me bewust van ben, er is vast veel wat ik (nog) niet weet dat ik doe) van klachten:
- vaak zuchten, gapen en diep inademen om voldoende lucht binnen te krijgen.
- heel erg gespannen ademhalingsspieren/borstspieren, nekspieren en buikspieren
- vaak hoofdpijn
- onwerkelijk gevoel
- koude voeten en handen
- hartoverslagen
- 'pap'benen
- angst om dood te gaan
- moeite om me te concentreren
- wakker schrikken uit een droom en beginnen te hyperventileren

Ik heb nog niet echt iets gevonden wat ertegen helpt, blijf er meestal erg in hangen. Wel probeer ik op m'n ademhaling te letten (meer uit dan in) en ontspan de spieren die erh gespannen zijn. Ik heb net een boek besteld over chronische hyperventilatie, dus ben benieuwd wat daar voor tips in staan. Ik voel me er wel vervelend van en durf dan nog minder te ondernemen omdat ik het gevoel heb dat een paniekaanval dan erg op de loer ligt. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Groeten,
Anne[/quot

Hoi Anne,
Dankjewel om te reageren.
Ik heb daar ook enorme last van.. Ik denk ook steeds dat ik in elkaar zou zakken. Ik voel me dan enorm slap. Dit onwerkelijke gevoel heb ik ook..
Ik heb hevige last van die depersonalisatie en derealisatie..
Wat bij mij ook af en toe wel helpt is afleiden en zingen.. Dan zet ik een liedje op en probeer dan mee te zingen, maar dat lukt dan wel enkel thuis.. Wat ik ook nog heb is een opgeblazen buik,...
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen en tips van andere mensen.
Groetjes

H
Door Kelly__
#47074
Shaak84 schreef:Probeer de DANA-methode. Helpt je ademhaling rustiger te maken, maar je probleem blijft wel hoor. Hyperventilatie is een symptoom, en geen aandoening!! Het zit in je hoofd: je gedachtes die je angstig maken en daarom hyperventileer je. Je bent non-stop gespannen.

http://www.afhh.nl/

60 euro per sessie, ong. tien sessies nodig

Sporten (zwemmen!!) schijnt ook goed tegen hyperventilatie te zijn.

Hoi,
Dankjewel voor Je tip! Jammergenoeg woon ik in belgie.. Ik zal eens opzoeken Of dat hier bestaat. Sporten is inderdaad goed. Maar soms is het moeilijk om die stap te zetten naar buiten als ke je verrot voelt.
Ik doe dan meestal blokje rond met de hond of ik ga fietsen.. Zwemmen lijkt inderdaad goed te zijn, maar ik voel me snel benauwd in een zwembad..
Groetjes
Door pep
#67963
Shaak84 schreef:Probeer de DANA-methode. Helpt je ademhaling rustiger te maken, maar je probleem blijft wel hoor. Hyperventilatie is een symptoom, en geen aandoening!! Het zit in je hoofd: je gedachtes die je angstig maken en daarom hyperventileer je. Je bent non-stop gespannen.

http://www.afhh.nl/

60 euro per sessie, ong. tien sessies nodig

Sporten (zwemmen!!) schijnt ook goed tegen hyperventilatie te zijn.
Beste Shaak84, heb jij toevallig nog het schema van de Dana methode? ik heb het 20 jaar geleden gehad en heeft mij destijds goed geholpen, nu helaas burnout en weer paniekklachten, wilde weer met de oefeningen beginnen maar kan het nergens vinden, zit ook niemand in de buurt bij mij van de Dana.
Paniekaanvallen en CBD Olie