Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Vlinderrr
#68272
Sinds een half jaar heb ik last van derealisatie, met de angst om flauw te vallen, in slaap te vallen psychotisch te worden etc. Hier heb ik vaak dagen of zelfs weken achter elkaar langs vast. De angst om zomaar opeens door derealisatie in slaap te vallen, is momenteel nog het heftigst. Vooral 's morgens en 's avonds of bij geconcentreerd werken, film kijken of bijvoorbeeld tijdens het autorijden (voornamelijk in een file of bij het wachten voor een verkeerslicht) of wachten in een wachtkamer of in de rij van de kassa, heb ik hier erg veel last van. Mijn vraag is nu heeft iemand tips voor wat ik op die momenten kan doen? En kan ik daadwerkelijk door derealisatie zomaar opeens in slaap vallen of op een andere manier wegvallen?
Door gitaar123
#68274
Beste vlinderrr,

Het goede nieuws is: je kunt niet in slaap vallen of iets dergelijks. Door de Adrenaline welke je lichaam aanmaakt tijdens de paniek, verminder je zelfs de kans hierop, omdat je je lichaam aangeeft dat het 'waakzaam' moet zijn. Helaas blijft dan wel het vervelende derealisatie gevoel waar we allemaal ongetwijfeld wel eens laat van hebben. Bij mij werken dan soms twee dingen. 1: Denk aan een andere situatie die veel benauwder was dan deze. Bijvoorveeld een concert, waar je allemaal op elkaar gedrukt staat. Het idee dat ik dat gewoon gedaan heb zonder paniek te krijgen, helpt me. Als ik dat gedaan heb, waarom zou ik dan in de winkel last moeten krijgen? Als dat niet werkt, denk ik altijd aan het verdere verloop van de dag. "Voor ik het weet ben ik weer lekker thuis in mijn veilige omgeving." Dit gevoel bezorgd me verlichting, wetend dat ik zo weer in mn 'safe-zone' ben.

Dit kost op de lange termijn natuurlijk niet je probleem op, en dit moet besproken worden met een professional, maar voor nu hoop ik dat je hier mee vooruit kunt!
Paniekaanvallen en CBD Olie