Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door ace7473
#68820
Hallo, mijn naam is ace en ik ben 15 jaar. ik heb sinds begin januari een heel raar gevoel, alsof ik er helemaal niet bij ben, een soort onwerkelijk gevoel, en ik wordt er nu heel moe en bang van. morgen ga ik de huisarts weer bellen maar wat kan ik in de tussentijd doen om me weer rustig te krijgen en om me weer een beetje normaal te voelen? alvast bedankt :D
Door Naomi2001
#68823
Hey, ik heb hetzelfde gevoel... Is het bij jou al over gegaan? Ik lees overal veel negatieve verhalen over derealisatie zijn er mensen waarbij het over is gegaan. Ik ervaar het overigens de hele dag door. :(
Door ace7473
#68824
Hoii, ik voel me soms nog raar maar het gaat steeds beter, ik heb het ook de hele dag door helaas
Door Pippa81
#68830
Lieve ace & Naomi, ik las jullie bericht en heb speciaal een account aangemaakt omdat ik jullie heel graag wil zeggen: HET GAAT VOORBIJ. Echt. Ik heb zelf als tiener een paar jaar af en aan periodes gehad waarin ik last had van paniek met derealisatie. Bijna niemand wist wat dat was of kon me geruststellen dat ik niet gek werd of dat het ooit weer over zou gaan. Het was de ellendigste periode uit mijn leven en ik weet hoe ongelofelijk naar en eenzaam het voelt. Gelukkig sprak ik na veel zoeken de juiste psycholoog die mij wel begreep en heb ik geleerd en ook zelf ervaren dat het echt alleen een symptoom is van je spanning en je arme overwerkte hoofd waarmee je jezelf probeert uit die spiraal te denken. Inmiddels ben ik bijna 40 en heb ik er sinds die tijd op een enkele paniekaanval en wat naweeën van een dag of twee na, nooit meer last van gehad.
Ik ken jullie situatie niet, maar ik weet dat dit rotgevoel verdwijnt zodra de onderliggende oorzaak van de spanning die je in je lichaam hebt, opgelost wordt. Het hielp mij vooral om uit mijn hoofd te komen en meer te voelen/in je lichaam te zijn (bijvoorbeeld door sport of meditatie of andere dingen te DOEN). Ook deze website heeft mij heel erg geholpen: https://www.dpselfhelp.com/forums/

Houd vol. Je wordt niet gek, je bent niet alleen, en het komt goed!
Door Essy2711
#68833
Hoi hoi.

Echt vervelend om het te horen.
Maar inderdaad zoals hierboven " het gaat uiteindelijk weg " ik heb het 14 jaar geleden gehad en nu heb ik het weer.

Na mijn bevalling kreeg ik weer veel angst en ook dat stomme rare gevoel.
Hebben jullie ook als je naar je armen kijkt of je benen dat je denkt: is dit echt? Zit ik in mijn lichaam??
Het is raar...
Door ace7473
#68835
hoii, is hoe komen jullie van die enge gedachtes af? of hoe zorgen jullie ervoor dat die gedachtes minder worden? ik probeer er niet aan te denken maar het komt steeds weer terug :(
Door Naomi2001
#68837
Pippa81 schreef: 16 aug 2021, 19:26 Lieve ace & Naomi, ik las jullie bericht en heb speciaal een account aangemaakt omdat ik jullie heel graag wil zeggen: HET GAAT VOORBIJ. Echt. Ik heb zelf als tiener een paar jaar af en aan periodes gehad waarin ik last had van paniek met derealisatie. Bijna niemand wist wat dat was of kon me geruststellen dat ik niet gek werd of dat het ooit weer over zou gaan. Het was de ellendigste periode uit mijn leven en ik weet hoe ongelofelijk naar en eenzaam het voelt. Gelukkig sprak ik na veel zoeken de juiste psycholoog die mij wel begreep en heb ik geleerd en ook zelf ervaren dat het echt alleen een symptoom is van je spanning en je arme overwerkte hoofd waarmee je jezelf probeert uit die spiraal te denken. Inmiddels ben ik bijna 40 en heb ik er sinds die tijd op een enkele paniekaanval en wat naweeën van een dag of twee na, nooit meer last van gehad.
Ik ken jullie situatie niet, maar ik weet dat dit rotgevoel verdwijnt zodra de onderliggende oorzaak van de spanning die je in je lichaam hebt, opgelost wordt. Het hielp mij vooral om uit mijn hoofd te komen en meer te voelen/in je lichaam te zijn (bijvoorbeeld door sport of meditatie of andere dingen te DOEN). Ook deze website heeft mij heel erg geholpen: https://www.dpselfhelp.com/forums/

Houd vol. Je wordt niet gek, je bent niet alleen, en het komt goed!
Heel erg bedankt voor je bericht! Had jij ook dat je, je jezelf niet meer voelde of hebben jullie dat ook. Dat je constant denk ben ik dit wel die dit doet. En dan geliefde niet vertrouwd voelen enzo. En hoe zit het met jullie met slapen. Ik slaap geen nacht meer en ben radeloos wat te doen iemand tips?
Door Naomi2001
#68838
ace7473 schreef: 20 aug 2021, 09:43 hoii, is hoe komen jullie van die enge gedachtes af? of hoe zorgen jullie ervoor dat die gedachtes minder worden? ik probeer er niet aan te denken maar het komt steeds weer terug :(
Ik heb precies hetzelfde, probeer er niet in mee te gaan enzo, maar het lukt gewoon niet. Vaak denk ik van ja als dit zo door blijft gaan hoe wil ik leven. En ben jaloers op iedereen die wel gewoon zichzelf kan zijn.
Door ace7473
#68839
heb jij naast dit probleem ook nog last van iets anders als ik vragen mag? zelf heb ik een tijdje last gehad van hyperventilatie en misschien nu nog steeds maar ik voel er dan niets van
Door Naomi2001
#68841
ace7473 schreef:heb jij naast dit probleem ook nog last van iets anders als ik vragen mag? zelf heb ik een tijdje last gehad van hyperventilatie en misschien nu nog steeds maar ik voel er dan niets van
Uhm, ik zelf heb een angststoornis en dwangstoornis gehad en ik heb heel erg hypochondrisch. Hyperventilatie heb ik ook gehad, alleen hoe bedoel je precies dat je dat niet door hebt?
Door ace7473
#68843
ik voel niet dat ik snel adem, ik denk dat ik er gewend aan ben geraakt dus vandaar dat ik het niet door heb
Door Naomi2001
#68850
Heb je daar wel eens over nagedacht om het misschien te overwegen? Het zou je wellicht kunnen helpen misschien? ☺️
Paniekaanvallen en CBD Olie