Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door aNa
#23804
Vaak gebeurd het wanneer ik lekker in mn bedje lig een film te kijken,of onder de zonnebank.Zomaar ineens,vanuit het niets.Dan lijkt het of mn tong dubbel zo dik is,alsof er een hand om mn hals zit die steeds harder en harder begint te knijpen,en meteen reageert mn hart erop;die begint accuut overuren te maken.Dan weet ik het;het is weer es zover.....niet weer,he..asjeblieft niet weer!!!Ik heb ze al heel wat jaartjes,die paniekaanvallen,dus ik weet het;rustig ademen,en vooral aan mooie,grappige dingen denken.Meestal lukt het me om mezelf weer onder controle te krijgen.Maar ik vrees voor het moment dat het me weer niet zal lukken.Ik denk echt dat ik maar naar de huisarts ga,misschien heeft hij iets wat ik op zo'n moment kan nemen,wat me kan helpen,iets wat ik niet elke dag hoef in te nemen,want dat vind ik nu niet nodig.Er gaan immers ook dagen voorbij dat ik er geen voel opkomen.Maar o,wat haat ik dat gevoel!!!Het heeft al zoveel verpest in mn leven.Ik wil dit gewoon echt niet meer,ik weet dat het nergens op slaat,die angst,dus waarom moet het dan toch steeds terugkomen???
Door odie
#23805
Beste aNa,

Het stikgevoel herken ik heel erg.....Zoals ik net al schreef gebruik ik sinds januari weer seroxat. Zat op 20 mg. Was voor mij teveel, benauwde gevoel werd steeds erger. (ook eerste bijverschijnselen) Gebruik nu 10 mg. Ik wou ook liever geen medicijnen meer maar nu ben ik erg blij dat die keel/tong ,angst, dwangmatige gedachten, piekeren, malen enzo een stuk minder zijn.
#25459
aNa schreef:Vaak gebeurd het wanneer ik lekker in mn bedje lig een film te kijken,of

Beste aNa.
ik herken het heel erg wat je hier omschrijft, en de rede dat ik hier op het forum kwam, was omdat ik de laatste 2 dagen niet geslapen had,
omdat ik continu paniek aanvallen kreeg waarbij, ik steeds het gevoel had dat me tong dikker werd , en dat ik hem in zou slikken.

ook een bepaalde druk op me borst , en steeds het gevoel dat ik flauw viel .
dit probleem had ik 4 jaar geleden ook, en tot 3 dagen geleden, was het redelijk weg, maar opeens was het er weer.

en het was erger ( momenteel terwijl ik dit schrijf, krijg ik ook steeds kleine schokjes ( aanvalletjes, en grijp ik naar mijn tong ), heel stom natuurlijk, maar daar de angst reactie doe je dat automatisch, terwijl je van binnen weet dat je hem niet zomaar kan inslikken.

ik kan 50 milligram oxazepam slikken, en dan nog kunnen de aanvallen heel hevig zijn.
ook als ik naar een winkel ga, en in de rij moet staan, of uit eten, aan tafel in een restaurant, gebeurd het vaak dat ik aanvallen krijg, omdat ik ( denk dat , dat de oorzaak is ), het gevoel heb dat ik niet weg kan, of dat iemand ziet, dat ik steeds met mijn hand naar me tong reik.

ik word er zelf doodziek van, en weet dat het tussen me oren zit, en dat ik er downers voor moet slikken ,maar is er iemand die enig idee heeft, hoe je hier verder mee om kan gaan.

voel me echt een stom iemand, als ik niet gewoon even boodschappen te kunnen doen, zonder bijna flouw te vallen, en me tong me angsten van inslikken verergt.
groetjes mike
Door odie
#25462
Ha Mike,

Je bent dus echt niet de enige met die 'rare' verschijnselen. Ik heb het vooral met mijn keel. Typische is wel dat bijna iedereen klachten in dat gebied heeft......tja ons angstcentrum ligt daar. Bij mij trekt het ook weg met downers. Ik loop op dit moment bij een osteopaat voor deze klacht. (net twee behandelingen gehad, we zullen zien) Ik wou dat ik je een antwoord kon geven tot de oplossing maar sorry ik ben er ook nog niet....
Door Maayke
#25463
Ja ben er ook bekend mee, continu het gevoel of er een dikke prop in je keel zit, zo erg soms dat ik ervan moet kokhalzen. Als het goed met me gaat dan is het weg.

Liefs Maayke
Door pitbulletje
#25510
ja ik loop er al met al rond de 4 jaar mee, maar de ene keer is het een stuk erger, en soms is het voor een paar maanden weg.
waar het vandaan kwam bij mij, ( is waarvan ik denk dat dat de oorzaak is ), dat ik een x aantal jaar geleden een huilbui had, en op eens uit het niets gebeurde het.
meteen naar de dokterspraktijk , downers halen, en ja , vooral omdat je bijna nooit iets heb meegemaakt, of in ieder geval zo kom je over... en dan plots, zit je met paniek aanvallen ,waardoor je zelfs geen dinertje kan hebben , zonder jezelf eerst even wat downers naar binnen te gooien.
dus mochten die behandelingen helpen, dan hoor ik het graag.

p.s , ik las dat als je gaat rennen op zo'n moment, je adrenaline niveau naar beneden gaat, maar ik zie mezelf niet in die staat door de stad rennen.
jullie wel ? :D
Door aNa
#25519
Hoi Mike,
Stom ben je absoluut niet hoor!Al herken ik dat gevoel dan wel weer,je weet beter,dus waarom dan toch die paniek?Als ik zo'n aanval heb ben ik ook als de dood dat ik mijn tong zal inslikken,zo bang zelfs dat ik helemaal niet meer durf te slikken.Het speeksel in mijn mond spuug ik dan maar uit in de wastafel omdat op een gegeven moment mn mond over loopt natuurlijk...Ik ga hoesten en controleer of mijn tong nog wel hetzelfde aanvoelt als normaal,of ik bijt er met mijn tanden op voor afleiding,echt belachelijk als ik dit zo opschrijf.Helaas kan ik je niets geven op dit moment waar je wat aan hebt,behalve mijn steun en begrip.Maar niet iets om er mee vanaf te komen of om er mee om te gaan....hoe dan ook;succes.
Door JohnV12
#40828
Hoe belangrijk is de vitamine B12 !!

Zorg voor een aanvullen van vitamine B12 , dit is erg belangrijk voor je schildklier en dus stofwisseling omdat je algehele immuun systeem word verzwakt door de maagzuur blokkers. Voor meer info : plak via tekst selecteren - met kopieer en plakken deze HALVE link in je browser om te zien hoe belangrijk deze vitamine is :

Kopieer deze halve link in je browser...

b12-tekort.startpagina.nl/prikbord/6383706/wat-zijn-de-symptomen-van-een-vitamine-b12-deficintie
Door Sander01
#68402
Hoi
Sinds een paar weken heb ik last van angstaanvallen en lichamelijke klachten. Het begon eigenlijk bij mijn keel en daarna echt de aanvallen.
Sinds gisteren heb ik opeens het gevoel dat mijn tong 2 keer zo groot is, of dat de spieren in mijn tong continue aan het strekken zijn. Iemand hier ook last van of gehad?
Paniekaanvallen en CBD Olie