Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Owelles
#68235
Hallo,

Heb mij net even voorgesteld in het voorstel-forum en dacht dat het misschien beter was om hier even mijn verhaal neer te schrijven.

Ik ben 30 jaar en sukkel met paniekaanvallen. Ik heb hier al lange tijd last van (nu ik er allemaal eens de tijd voor heb genomen om er over na te denken en het niet te negeren) maar na een zware episode in mei/juni, waarbij ik een week thuis heb gezeten, moest ik vaststellen dat ik het niet langer kon blijven negeren.

Ik heb enorm veel last van doemdenken. Dat kan gaan om iets medisch (hypochondrie), maar even goed om angst om te crashen (met vliegtuig/auto) tot op het punt dat ik er mij bij neerleg. (Jammer dat ik dat concert ga missen, want dan ben ik dood door de vliegtuigcrash). Deze zijn zo frequent dat deze niet echt meer gepaard gaan met paniek. Dan heb je ook de scenarios waarbij alles serieus misgaat (Ik ga mijn job verliezen, mijn relatie gaat naar de knoppen, ik ga in de gevangenis eindigen).

Ik ben naar de huisarts gegaan maar die schreef m.i. wel heel snel antidepressiva voor. Heb ook twee sessies met een psychologe achter de rug. Soms heb ik het gevoel dat ik de paniek onder controle heb, zelfs al duikt het doemdenken op, maar op andere momenten zou ik gewoon liefst onder een deken kruipen, zelfs bij dertig graden. Ik voel me ook heel erg schuldig ten opzichte van de mensen in mijn omgeving.

Het zou aangenaam zijn moest ik ervaringen kunnen delen met mensen die hier ook mee worstelen, en hopelijk wat tips en troost.
Door Ariana
#68237
Hallo Owelles,

Dat heb ik jaren geleden ook allemaal gehad en nooit gedacht dat het nog eens anders zou worden. Als het je lukt probeer te focussen op andere/leuke dingen. Ieder mens loopt risico's in zijn/haar leven. Ik ben gaan hardlopen. Dat heeft mij heel erg geholpen en mijn zelfvertrouwen voor een groot deel terug gegeven. Een mens kan soms meer dan je zou denken.

Groetjes,
Ariana
Door DaisyvanDaalen
#68271
Hoi Owelles,

Leuke naam trouwens! Doemdenken herken ik erg van vroeger. Doemdenken gebeurt ook vaak als je bent opgegroeid in een gezin waar ouders angstig waren. bijv: kom nooit in die straat, daar is het gevaarlijk en daar komt alleen maar tuig of bij alles waarschuwen als je het doet. Vaak totaal onschuldig bedoeld, maar kan vergaande effecten hebben voor hoe je onderbewuste met situaties omgaat. Als je zo bent opgegroeid (misschien niet jij, gewoon een voorbeeld)Dan gaat het onderbewuste er vanuit, dat veel vergelijkbare situaties gevaarlijk zijn en roept dat gedachtens en angst bij je op en doemdenken is geboren.

Ik zat laatst een site te bekijken wat betreft tips voor paniekaanvallen. Daar zat ook iets bij over omdenken van je gedachtens. Ik ga die even voor je zoeken, misschien heb je er iets aan

Gevonden!https://jouwnatuurlijkegezondheid.nl/20 ... aanvallen/
Hier heeft die gene het ook over dat omdenken. Die hele site zit wel vol goede tips.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, laat even weten of je er wat aan had.

Liefs,

Daisy
Paniekaanvallen en CBD Olie