Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Paniekerigemama
#69185
Hallo, ik ben nieuw op het forum maar lees al wel een tijdje mee. Ik heb heel jong een paniekstoornis gekregen en was daar 2 jaar lang weer vanaf, tot halverwege mijn bevalling. Intussen voel ik me weer elke dag kut en is er elke dag weer iets anders waar ik me druk om maak. Een maand geleden had ik druk op mijn borst en rug, pijn en hartslag in mijn buik. Ik heb met mijn stomme hoofd gegoogled en kwam bij een aneurysma uit waardoor ik flipte, ambu is gekomen en ik moest mee omdat ik niet rustig werd na een kwartier (ik paniek altijd dus dat had ik ook niet verwacht). In het ziekenhuis mocht ik rustig bijkomen en ze hebben verschillende testjes gedaan en een echo van mijn aorta om mij gerust te stellen, dat deed het ook tot nu. Intussen weer druk op mijn buik en rug, pijn en het idee dat er iets mis is daar. Ik weet dat het waarschijnlijk mijn ademhalingsspieren zijn en rechte buikspieren omdat ik verkeerd adem maar in mijn hoofd kan ik elk moment dood neervallen. Mijn vriend moet morgen weer werken en dat geeft me ook stress, dan ben ik weer alleen. Ik word helemaal gek van de paniek constant en wil er zo graag vanaf. Het gaat godzijdank al een stuk beter dan een paar weken terug en ik kan mezelf goed herpakken, behalve nu.. sorry voor het lange verhaal, ik moest even mijn ei kwijt.
Door kannietslapen
#69249
Ik ben alweer een tijd ook aan het worstelen met hetzelfde. Ik lig nu wakker met paniek want ik heb mega veel pijn op mn rug, schouders, een soort enge druk die uitstraalt naar armen en borst. Iedere keer gaat het een flinke tijd goed. En dan heb ik weer een periode waar ik toch sluipenderwijs overtuigd raak dat ik een hartaanval of ander ernstig probleem heb. De paniek kan zo overweldigend intens en pijnlijk zijn. Dat kan voor mn gevoel niet niks zijn. Tot het wegebt en het toch weer paniek bleek. Bij mezelf zijn het vaak duizend kleine gedachtes die de spanning stukje bij beetje opschroeven. Soms betrap ik mezelf en grijp ik bewust in maar het is bijna een onbewust proces dat opbouwt en uitbarst. Ik ben dankbaar voor oxa op die momenten. Hald tabletje om verslaving te voorkomen. Nu een halve erbij want het gaat gewoon niet. Mn lijf doet zon pijn. Maar het werkt me ook tegen want het vergroot ook weer spanning de dagen erna. Maar ja, die piek nu moet gedempt want ik zat bijna alweer in de auto naar de huisartenpost. Of met mn vinger op de 112 toetsen.
Paniekaanvallen en CBD Olie