Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Jonas
#68258
Hallo allemaal,

Ik had vroeger een tijd chronische hyperventilatie met de gekende akelige kenmerken als tintelingen, zweten, pijn op de borst, ...Dit heb ik echter al lang onder controle.
Een poosje geleden liep ik een risico op hiv, wat me heel angstig maakt.Ik heb al anderhalve maand ondermeer last van spier- en gewrichtspijnen.Dit zowel overdag als 's nachts: ik word er zelfs wakker van.Het is echt overal: armen, benen, zelfs knieen.Zowel in rust als bij het stappen.Medicatie helpt niet of nauwelijks.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen?Kan dit door angst of stress veroorzaakt worden, of zouden deze klachten toch een andere oorzaak kennen (het is ondermeer een symptoom van hiv, maar het is nog te vroeg mij hierop te laten testen).
Alvast bedankt voor een reactie!
Door meisje1971
#68260
hoi,
helaas geen idee, misschien komt het toch van de stress, zou het helpen als je eens lekker in bad gaat zitten of naar zo'n thermaal bad?/ sauna
Door Dymfa
#68261
Hai,

Ik herken je situatie! Door stress en angst heb ik in mijn hele lichaam spierpijn gekregen. Ik zit 24/7 in spanning waardoor het nog vermoeiender is maar tegenwoordig doe ik aan yoga (in het begin is dat verrekte lastig met spierpijn maar als je klaar bent voelt het toch een stuk beter) en ik ga maar de osteopaat! Bij mij pakt de angst (zonder dat ik het eigenlijk echt door heb) heel erg op de spieren en dat kan mede komen doordat bij mij blijkt dat oa mijn middenrifspier helemaal vast zit en het zit ook vast tussen mijn 2e en 3e rib.

Dus neem lekker een bad, doe wat yoga en ontspanningsoefeningen en kijk hoe het voelt na een weekje, en anders zoek eventjes een fysio of osteopaat op :lol:
Door Jonas
#68262
Dankjewel, lieve mensen.Ik maak me echt zo veel zorgen, wat het allemaal nog erger maakt natuurlijk.
Nog mensen die dit herkennen?
Paniekaanvallen en CBD Olie