Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Mellie1974
#68276
Beste allemaal,

Ik heb vanaf kinds af aan al last van angsten. Als mijn ouders wakker waren ging ik op de trap wachten tot ze naar bed gingen. Als ik naar de lagere school moest ging ik naar de buurvrouw omdat ik bang was. Op de middelbare school kreeg ik mn eerste paniekaanval. In de klas kreeg ik t warm, zweet brak me uit, ik vroeg de docent om raam open te doen en plots rende ik het lokaal uit. In mn eerste zwangerschap heb ik 3 mnd in herstellingsoord gezeten om hieraan te werken. Dat ging goed. Tijd geen last gehad tot ik 5 jaar later mn 2e dochter kreeg en kort daarna mn stiefvader op vakantie kwam te overlijden. Sindsdien ben ik panisch voor de dood. Als ik een bericht lees of hoor over die is overleden aan zn hart of aan een beroerte krijg ik gelijk hyper en denk ik ook gelijk van dat dat mij gebeurt. 3 jaar geleden kreeg ik burn out. Zo vaak midden in de nacht de dokterspost gebeld of een ambulance. Elk jaar heb ik sws zeker maand of 5 last van angsten paniek en hyper op zn hevigst En rest vd maanden lukt het me ermee om te gaan. Maar op hoogtepunt zoals nu, laatste paar maanden lukt het dus niet en heb ik geen energie meer en ben Ik van moment dat ik opsta tot moment van in slaap vallen onrustig en angstig . Word er echt gek van. Morgen weer afspraak met mn huisarts want ik realiseer me dat ik me isoleer en weer richting de kant opga van straatvrees en dat wil ik echt voorkomen. Het nadeel vind ik wel altijd dat de huisarts elke x weer zegt t is stress maar nooit eens echt een onderzoek doet. Ik slik trouwens clorazepaat. Voorheen oxazepam.
Lieve groet Melissa
Door Rox2
#68280
Hoi Melissa,
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat emdr wel eens kan helpen. Emdr geeft trauma's en heftige gebeurtenissen een plekje. Ook ik doe dit, vooral voor de angst tegen een paniekaanval.
Lieve groet.
Paniekaanvallen en CBD Olie