Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door kalis1982
#68214
Hallo iedereen,

Het is weer zo een rotdagje waarbij ik "aanvalletjes" krijg van een reeks hartoverslagen. Ik loop al twee dagen nerveus rond zonder aanwijsbare reden (behalve dat ik ongesteld ben) en net een hond van 15 jaar heb moeten inslapen. Dus dat speelt ook weer mee. Iemand een tip om die overslagen te doen stoppen als ze precies de ene na de andere komen? Of iemand dezelfde ervaring?
Door Bernard1991
#68217
Hoi!

Hartoverslagen zijn zover ik weet niet zorgwekkend. Uiteraard hangt dit wel af van de frequentie en hoe lang je er al last van hebt. Wat ontzettend naar dat je je hond in hebt moeten laten slapen, bah!! Neem goed de tijd voor jezelf hier in. Je hart reageert op emoties, vooral op zo'n heftige gebeurtenis als je net hebt omschreven. Ik weet niet of je iets aan de overslagen kan doen , maar dat dit meer hoort bij hoe je je nu voelt en wat je hebt ervaren.
Door kalis1982
#68218
Hallo,

Ik heb hier al last van van mijn 15de, ik ben er nu 35. Soms heb ik er hele periodes geen last van, dan weer wel. Is vaak ook hormonaal. Mijn dokter heeft het ooit eens gehoord toen ik er een hele dag last van had en toen zei ze dat het geen kwaad kon. Ik vermoed dat ik er anders zolang niet mee had rond gelopen. Maar het blijft wel een trigger en ik word er angstig van. Mijn hond was inderdaad een zware dobber. Het is zoals een deel van jezelf verliezen. Thx voor de reactie!
Door Lupo4U
#68222
Hai,

maak je maar geen zorgen over die hartritmestoornissen. Zowel mijn moeder had die haar hele leven (ze is 88 geworden) en ik ook. Ik ben nu 57. Wat ik bij mezelf heb gemerkt is dat ik in tijden van stress/oververmoeidheid veel meer last heb dan wanneer ik ontspannen en uitgerust ben. De ene keer slaat mijn hart -voor mijn gevoel- wel 10x achter elkaar over. Dan lijkt het ineens te roffelen of zelfs helemaal stil te staan ! DOODeng ! Zelfs voor mij af en toe nog. Wat ik in zulke gevallen doe is lopen. kopjes naar de keuken brengen, zelfs al moet ik die eerst uit de kastjes halen om ze terug kunnen brengen ;) Mezelf afleiden door een stom pc-spelletje te doen.

Zelf zit ik momenteel veel meer met het probleem dat i hyperventileer en al mijn spieren verkramp.

En jij hebt net een zwaar verlies geleden.. Sterkte !
Paniekaanvallen en CBD Olie