Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leap, Leon

Door DonTodo
#68439
Hoi,

Ik denk ga is hier kijken of iemand misschien wat tips heeft voor mij voor het volgende. Ben hier jaren geleden ook al is geweest bij het begin van me paniekstoornis en het heeft me wel geholpen dus waarom nu niet is proberen.
Door mijn paniekstoornis (agorafobie, hypochondrie en ptss) dat 7 jaar geleden begonnen is ben ik eigenlijk al mijn sociale contacten kwijt geraakt. Ik ben nu 29 en heb geen vrienden en kennissen meer en ben daardoor gewoon eenzaam. Heb gelukkig mijn geweldige vriendin nog en dat houd me nog zeker op de been maar het is niet genoeg en het word voor haar ook lastiger.
Ik weet ook gewoon niet wat ik kan doen en al heb ik een mogelijk idee ben ik meestal te angstig om het ook daadwerkelijk uit te voeren. Meestal als ik een idee krijg denk ik er teveel over na en dan gaat het nooit lukken. Vervelende is gewoon wetend te zijn dat voordat de stoornis begon ik een hele sociale kerel was en veel vrienden en dergelijke had en dat mis ik nu gewoon heel erg.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee gehad en hoe is het jou gelukt om hier uit te komen of om dingen weer voor elkaar te krijgen.
Door relax42
#68701
Hallo.

Het is al een ouder bericht. Maar je geeft aan, dat je eerder ook al aangemeld was en wellicht heb je nog geen antwoord gevonden.
Ik kan me voorstellen, dat je sociale contacten erg gebukt gaan onder je angst. Wat helpt is, om eerlijk aan te geven wat er speelt en daar open over te zijn. Je krijgt dat mensen daarvoor vaak veel meer begrip tonen, dan wanneer je afwijkend gedrag vertoond. Dan kun je 'vaag' overkomen. Echt goede vrienden zullen dit accepteren vaak en je ermee proberen te helpen. Probeer jezelf soms wel uit te dagen, om zo de angst niet teveel te voeden en in stand te blijven houden. Als je er positief mee om weet te gaan (kan soms lastig zijn), dan zul je merken dat je dit ook uitstraalt en dat je ook makkelijker mensen 'aantrekt'. Als je een eindje gaat wandelen in het bos bijvoorbeeld, dan kun je ook iemand tegenkomen en van het één kan het ander komen. Bekijk het luchtig en verwacht niet direct teveel. Go with the flow. (dat is namelijk ook één van de redenen van angst. Teveel druk op jezelf willen leggen).
Paniekaanvallen en CBD Olie