Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door marijejansen
#33204
Is het mogelijk dat je van hyperventilatie een hoge bloeddruk krijgt?

Is dit dan tijdelijk (alleen tijdens een aanval) of strucureel?
Gebruikersavatar
Door Willemien
#33209
marijejansen schreef:Is het mogelijk dat je van hyperventilatie een hoge bloeddruk krijgt?

Is dit dan tijdelijk (alleen tijdens een aanval) of strucureel?

Volgens mij is het tijdelijk, want ik heb van mezelf een lage bloeddruk alleen tijdens een aanval meet ik vaak ineens veel hoger! Verder niets om je druk over te maken overigens want je bloeddruk reageert op van alles hoor.

Groetzels van Willemien
Door Mej
#33256
in principe niet. Je bloeddruk kan wel tijdelijk stijgen omdat je je drukt maakt en zou dus bij n hyperventilatie aanval ook hoger kunnen zijn maar permanent lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Door brendab55
#34051
hoi
het bericht is al even geleden maar ik wilde hier nog wel even op reageren
ik weet niet of een hoge bloeddruk bij hyperventilatie weg komt maar ik weet wel dat je van stress/paniek een hoge bloeddruk kan krijgen.
die van mij is al 2 jaar te hoog.. zo rond de 85/160.
groetjes
Door Jeanette1979
#68534
Oorzaken van hoge bloeddruk kan men onververdelen in twee factoren: zelf te controlleren factoren (zoals sporten, relaxatie en eetgewoonten) en factoren die we niet kunnen beinvloeden (zoals ondermeer genetische factoren).

Alles begint met het meten van je bloeddruk om te zien waar je staat. Dit kun je doen bij je arts of met een eigen bloeddrukmeter. Een bloeddruk meting geeft je twee waarden als resultaat: de systolische waarde (bloeddruk bij het samentrekken van je hartspier) en de diastolische waarde (bloeddruk tussen twee hartslagen), vaak weergegeven als systolische/diastolische waarde, bv 128/80 mmHg.

Is hoge bloeddruk medicatie de enige oplossing om hoge bloeddruk te verlagen? Nee hoor! De meeste mensen kunnen op een natuurlijke wijze hun bloeddruk verlagen met minstens 10%. Iedereen streeft naar een grote vitaliteit, veel energie en een gezond leven. Dit kan vaak op een natuurlijke wijze. Maar hoe doe je dit nu? Hoe pas je je levensstijl aan met enkele simpele trukjes om een grotere levenskwaliteit te hebben? Ben je klaar om dit allemaal te ontdekken?

Eenvoudige aanpassingen in je levensstijl kunnen grote gevolgen hebben. Neem NU de controle over je leven en streef naar een natuurlijke vitaliteit. Hoge bloeddruk verlagen is het begin van een nieuw leven!
Door wil
#68541
Mijn bloeddruk is ook te hoog door stress. Advies van mijn huisarts is om 's morgens vitamine C en 's avonds magnesium citraat te gebruiken en minimaal half uur per dag te lopen in stevig tempo en veel groente eten.
Paniekaanvallen en CBD Olie