Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door famke87
#68143
Ik heb al zolang ik mij kan herinneren last van hypochondrie, maar het lijkt de laatste jaren erger te worden. in 2011 kreeg ik last van angst en paniekaanvallen, zo erg dat ik een tijd niet buiten durfde te komen.
Op een gegeven moment ging het wel weer en deed ik alles, maar soms een periode erge last en dan weer niet. therapie gehad en later naar een psycholoog.

Maar nu is het weer terug gekomen. Het is in 2017 begonnen, in mei. Toen ook verhuist naar een andere woning. En sindsdien erger geworden, soms 2 weken goed en opeens lig ik weekens weer ziek in bed of in ieder geval niet lekker. Waardoor er allerlei dingen door mijn hoofd gaan, als ik dit maar niet heb en probeer mezelf rustig te houden. Toen had ik ook nog geen werk. Maar toen vaak naar huisarts geweest en bloed laten prikken, maar daar kwam nooit wat uit

Tot de dag vandaag, nog steeds klachten. Soms hevig , soms minder. Ik had 3 baantjes, en dacht dan heb ik wat afleiding en hoef ik er niet aan te denken maar dat werkt voor mij averechts, meer stress en gejaagdheid en in overleg met gemeente mocht ik 1 werkgever op zeggen.
Vandaag nog 1 dagje hard werken, en dan volgende week meer rust.

Maar nu ik zit soms erg in mijn hoofd dan voel ik weer wat, dan zweverig en denk als ik maar niet flauw val, dan heb ik weer hartklopping en de hele dag gespannen. En rare is al die klachten lijken zoveel op elkaar, op stress, vitamine tekorten, chronische hyperventilatie.
En soms wordt alles gewoon te veel, en overweeg ik vaak om naar de huisarts te gaa, voor geruststelling. Maar afgelopen jaar er vaak geweest maar kwam niks uit de bloedonderzoeken, dus dat wil ik uitstellen. Ik ben wel stressgevoelig en kan moeilijk met stress omgaan en daarnaast constant last van chronische hyperventilatie

Maar nu heeft mijn psycholoog mij doorverwezen naar een 1e ggz psycholoog en daar krijg ik in februari cognitieve gedragstherapie. Hoop gewoon echt dat het helpt. Want de hele tijd in mijn hoofd zitten is niet leuk meer, vaak denk ik wat voel ik nu? oh als dat maar goed gaat. En soms verdwijnt dat voor even en dan komt t weer terug.

Ik wil gewoon kunnen ontspannen en niet druk hoeven maken. Nog meer hier met hypchonder? of angststoornissen.
Door kalis1982
#68157
Hallo,

Ik ben ook een hypochonder. Vooral wat mijn hart betreft. Ik denk altijd meteen dat er iets scheelt bij het minste gevoel, zoals een overslag (die ik al jaren heb) of gewone hartkloppingen. Verder voel ik mij altijd erg zenuwachtig in een ziekenhuisomgeving of zelfs bij de gewone dokter. Ik kijk er altijd hard tegenop.
Door Rens26
#68158
@kalis1982

Pfoee ik heb precies hetzelfde, altijd maar bezig met dat hart. Elke steekje of iets in de buurt is een hel voor mij, mijn hart slaat ook wel eens over (wat volgens de dokter 100% normaal is), als ik bijvoorbeeld aan het sporten ben en je voelt je hart kloppen en hij slaat over dan kan ik daar erg naar van worden :oops:

Het enige wat mij gerust stelt is dat er eigenlijk nooit wat is gebeurd... hartfilmpje laten maken kwam ook niks geks uit.
Door kalis1982
#68171
Hoi,

Daar zeg je het: altijd met dat hart bezig. Ikzelf heb nooit onderzoeken laten doen. Mijn dokter heeft die hartoverslagen geconstateerd en beluisterd toen ik ze eens een hele dag had in mijn tienerjaren. Ze zei dat het geen kwaad kon en ik loop nog rond en ben ondertussen 35 dus ze zal wel gelijk hebben gehad. :) Maar het blijft een zwak punt. Sporten durf ik allang niet meer, terwijl ik vroeger heel sportief was. Het is altijd die angst om wat er kan gebeuren. Nochtans zou sport mij waarschijnlijk wel goed doen.

Groetjes,
Kalis
Paniekaanvallen en CBD Olie