Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door angstige
#46407
ik kreeg het advies van mijn huisarts om eerst sint janskruid te proberen voor de andere middelen die ik liever niet slik

heb al eens eerder dat een maandje geslikt en werd en wel een stuk vrolijker van
dit was meer omdat ik wat depri ben

nu heb ik pa de gehele dag angs lichamelijke gevolen daar van en vraag me af of dat zal helpen? ben er ook wel een beetje depri bij.

graag ervaringen

liefst
Gebruikersavatar
Door Janinos
#46411
hoi angstige,

Ik heb ook een tijdje sint janskruid geprobeerd, omdat ik tegen anti depressiva was. Echter hielp helaas de sint janskruid niet bij mij. Ik ben daarom toch over moeten stappen op anti depressiva (ik heb Lexapro geslikt). Dit hielp gelukkig wel bij mij en ben daardoor ook na een 3/4 jaar gestopt met de anti depressiva om op eigen krachten verder te gaan. Helaas is dit niet goed voor mij afgelopen, waardoor ik de laatste tijd weer in een depressieve periode zit.

Echter zou ik, als ik jou was, de sint janskruid gewoon proberen. Het kan geen kwaad en als het niet werkt, kun je altijd nog iets anders proberen! Je moet het natuurlijk wel een paar weken slikken, voordat je pas enig resultaat merkt. Oja en mocht je sint janskruid gaan gebruiken: ik weet niet of je een man of vrouw bent en ben je een vrouw je de pil gebruikt: sommige pillen gaan niet samen met sint janskruid, dus dat zou ik even onderzoeken ;-) Ik moest namelijk een spiraaltje krijgen omdat ik de sint janskruid ging gebruiken en dit niet samenging met de pil die ik gebruikte (Lovette).

Succes!!

p.s. ik gebruikte de sint janskruid niet voor neerslachtigheid, maar voor mijn angstaanvallen...
Door souries
#46415
Ik kreeg ook het advies St. Janskruid te proberen ipv antidepressiva omdat ik daar niet goed op reageerde.
Toen ik de leverancier belde met de vraag of hij de juiste samensteling had voor angstaanvallen, raadde hij mij aan om iets heel anders te gebruiken omdat hij daar veel betere resultaten bij angst en paniek had. het zijn natuurkundige tabletten tegen stress, om je adrenalinepeil laag te houden en tabletten van hetzelfde merk wat je hoofd helderder maakt.

Het werkte bij mij wel alleen ik was zo stom om na twee maanden al weer te stoppen, maar nu ben ik er weer mee bezig. het voordeel is dat je geen bijwerkingen hebt en het niet chemisch is.

Als je meer info wilt, dan stuur je maar een pb!
Door Monie
#46425
ik heb ong 3 maanden sint janskruid gebruikt omdat ik behoorlijk depressief was..... bij mij sloeg het wel aan maar niet op de juiste manier.....ik werd nog depressiever en mijn angsten werden zo heftig dat ik alleen nog maa rin bed durfte te liggen,ook werd ik er erg moe van, iniedergeval niet rustiger in mijn beleving.

Toen ik eenmaal had afgebouwd kon ik pas weer een beetje slapen. Het is een vrij heftig medicijn vind ik, ook al is het plantaardig!
maar ik kan natuurlijk alleen maar mijn ervaringen met dit medicijn geven....die van jou kan wel heel positief zijn natuurlijk.
Iedereen reageert er anders op meid, dus ik zal het gewoon proberen.
Het kan geen kwaad want je kunt er zo weer mee stoppen als het je niet bevalt, dus dat is een voordeel.
Je kunt de eerste maand wel je klachten erger krijgen en daarna wordt het wel stabieler meid.

sterkte ermee.

liefs,
monie
Door angstige
#46431
ik heb het al een keer eerder geporbeerd werd er wel vrolijker van dus denk wel dat het daar bij mij voo rhelpt mar tegen pa en angst geen idee

had er alelen 1 week wat last van hoofdpijn etc
Gebruikersavatar
Door Janinos
#46433
Gewoon uitproberen meid.. Bij mij hielp het niet tegen de angsten en paniekaanvallen, maar bij jou misschien wel.

ik zou het dit keer wel wat langer uitproberen (sowieso minstens 6 weken). Kijken hoe het voor jou voelt. Werkt het niet, nou dan ben je ook weer zo binnen no time gestopt toch? :-)
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#46498
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 26 apr 2012, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door angstige
#46514
fijn een fijne ervaring rijker

wat was voor jouw het verschil dan waar had je last van?
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#46617
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 26 apr 2012, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rose
#46633
Ook ik heb St Janskruid gebruikt. Merkte echt het verschil en het heeft ook mij heel erg geholpen.
Helaas mag ik het niet slikken i.v.m. zwangerschap.
Ik zou zeggen: probeer het een tijdje, wie niet waagt..
Door angstige
#46665
ben sinds zodagavond met het gebruik gestart
voelde me maandag keigoed!!!!! (ja ik weet placebo effect)
vandaag iets minder (maar moet ongesteld worden)

en heb last van koppijn maar dat heb ik altijd van dat spul

als ik googel dan kom ik ook opmerkingen tegen dat sj slecht is??
ja in combi met ad en de pil en sommige andere medicijnen dat wist ik
maar last ook dat je er gek van kan worden??
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#46692
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 26 apr 2012, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cin91
#46693
Waar staat dat sj slecht is? Ik ben nu ook aan het overwegen om sj te gebruiken. Waar kan je sj kopen? Gr
Door angstige
#46694
dat stond ergens bij een reactie mbt sintjanskruid ervaringen. dat je er gek van kunt worden als je last hebt van psychoses oid.

ik weet wel dat het gevaarlijk is met de gewone ad
Door Cin91
#46695
@ angstige: Nou, las je niet heel lang sj neemt dan kan je toch niet gek van worden dnek ik?
Paniekaanvallen en CBD Olie