Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

#68208
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hierzo en heb besloten mijn verhaal hier te plaatsen omdat iedereen zo fijn reageert… 😊

Ik ben een meisje van 18 en sinds kort ‘zit’ ik een beetje met mezelf in de weg. Ik heb ruim een maand geleden een nare ervaring gehad met blowen, deed het daarvoor ook af en toe, nog nooit een slechte ervaring gehad daarvoor. Dit keer liep dit helaas uit in een bad trip, ik had het gevoel alsof ik steeds droomde en weer wakker werd?!
Anyways, ik zat toen niet in een vertrouwde omgeving plus ik was die week ziek geweest en nog steeds snotterig…

De paar dagen daarna heb ik me heel ‘raar gevoelt’, ik begon dit op te zoeken op internet (slechte gewoonte) en vergeleek dit met het gevoel van derealisatie. Afgelopen maand voelde ik me op zich prima, ondanks dat ik af en toe duizelige momenten had of ik me een beetje angstig voelde (ik las op het internet ook allemaal dingen over psychoses etc…)

Tot vorige week, ik had helaas 3 nachten heel slecht geslapen en werd enorm suf en katerig wakker. Geprobeerd naar school te gaan, ging niet. Geprobeerd te werken, ging niet. Uiteindelijk de dag erna naar de dokter geweest en m’n verhaal gedaan. Daaruit bleek dat ik een lage bloeddruk had, maar verder niets ernstigs. Ik had door die slechte ervaring alleen een angst gecreëerd, vicieuze cirkel, waardoor het bij me bleef. Paar tips meegekregen en als het niet ging de volgende week weer terug komen.

Nu ging het die dagen daarna wel okay… paar keer heel duizelig geworden alweer, en het gevoel alsof alles niet reëel was. Ook heb ik momenten gehad dat ik opeens super moe en suf werd, ik werd dan ook weer een paniekerig maar zette me erover heen, dan ging het wel.

Uiteindelijk toch maar weer terug naar de dokter gegaan. Na wat praten is nog 2x mijn bloeddruk gemeten en die blijkt nog lager te zijn dan die week daarvoor. De dokter zegt dat dat dus ook het duizeligheid en het moe zijn veroorzaakt. Helaas heb ik nu die slechte ervaring met wiet gehad, dus ik koppel alles daaraan. Nja, dat dus.

Dit was vandaag en nu zit ik weer te prakkedenken over alles. Ik heb ondertussen zoveel enge dingen op internet gelezen (waarbij ik dan gelijk weer denk ‘hey dat heb ik ook’) en ik voel me gewoon even k*t erdoor… Ik heb mezelf voorgenomen niet meer te gaan zoeken op internet omdat ik me hier alleen maar rotter door voel. Behalve deze site dan, haha.

Laatste dagen gewoon normaal gefunctioneerd maar als ik eenmaal afgeleid ben schiet er zomaar weer de gedachte van dit vervelende gevoel door me heen en dan zit ik er weer mee… Waarom ben ik ik? Is alles echt zoals het is? Waarom doe ik dit? Ik ben bang voor psychoses etc, mijn dokter zegt dat ik dat echt niet zomaar krijg en dat ik ook geen angststoornis heb. Ik ben daar zelf ook 99% van overtuigd.
Sommige gedachtes had ik voor dit ook wel allemaal, werd ik ook een beetje angstig van maar kon ik prima aan de kant zetten. Ook met mensen over gehad die hetzelfde hebben. Maar alsnog…

Ik weet dat dingen ook tijd nodig hebben (ik voel me beter dan een week geleden), maar toch voel ik dat de deur van angst, niet lekker in mijn vel zitten en nare gedachtes die ik niet kan stoppen op een kiertje blijft staan, terwijl ik hem gewoon dicht wil hebben, net zoals voor die bad trip… ☹

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn laaaange verhaal, reacties zijn heel erg welkom!
#68293
“Waarom ben ik ik? Is alles echt zoals het is? Waarom doe ik dit? Ik ben bang voor psychoses etc, mijn dokter zegt dat ik dat echt niet zomaar krijg en dat ik ook geen angststoornis heb. Ik ben daar zelf ook 99% van overtuigd.
Sommige gedachtes had ik voor dit ook wel allemaal, werd ik ook een beetje angstig van maar kon ik prima aan de kant zetten. Ook met mensen over gehad die hetzelfde hebben. Maar alsnog…”

Ik herken dit als depersonalisatie. Alsof je van een afstandje naar jezelf kijkt. Het is een gevoel van onbehagen, waarom kan ik alleen door mijn ogen kijken... Het zijn periodes die bij mij zelf komen en gaan. Weet er geen oplossing voor. Wie dat wel weet.... graag!
#68853
Hoi met aniewari ik heb ook zo iets mee gemaakt met blowen bad trip zoals je het zegt is gewoon verkeerd gevallen maar geen stress is verder niks aan de hand alleen raad je wel aan om beter niet meer te blowen . Het was gewoon een angst paniek aanval een teken dat je er mee moet stoppen ik zelf heb best lang geblowd toen. Ik het ook op een dag kreeg ben toen. Ook gelijk mee gestopt dat is wel een voordeel vind ik want vanaf toen blow ik niet meer en je bent nog een jong meisje je hebt een heel leven voor je maar geloof me dat het over gaat is niks om druk over te maken mocht je nog behoefte hebben om er over te praten let my no groetjes
Paniekaanvallen en CBD Olie