Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Amie124
#68247
In 2011 kreeg ik te maken met heftige paniekaanvallen waardoor ik soms dagen in staat van angst verkeerde.
Ik ben een rationeel ingesteld persoon en wist heel goed dat het om chemische reacties in het lichaam ging maar dat maakte het vreselijke gevoel er niet minder om.
Omdat ik erg veel behoefte had aan ervaringen van lotgenoten kwam ik ook regelmatig op deze site terecht.

Wat ik echter nergens op internet terug kon vinden waren die dagenlange aanvallen die ik had en de diepe afgrond waar ik voor stond.

De aanvallen waren bij mij deels gerelateerd aan privéproblemen en toen mijn leven weer in rustiger vaarwater kwam werden ze minder frequent maar gingen nooit helemaal weg.

In 2015 ben ik het antidepressivum Lexapro gaan gebruiken en sindsdien heb ik geen aanvallen meer maar soms nog wel een unheimisch gevoel van dreiging.
Maar daar valt goed mee te leven.
Door DaisyvanDaalen
#68269
Hoi daar,

Alsje lange aanvallen hebt, kan het juist te maken hebben dat je rationeel bent. Vaak als mensen zeggen dat ze rationeel zijn, hebben de neiging hun gevoel uit te schakelen. Zodra je het gevoel uitschakelt, kan het zich ook niet meer uiten. Mocht je dan een aanval krijgen, zal deze langer duren dan normaal, omdat de emotie en spanning nog in je lijf zit. Dus meer voelen mag juist, dat heeft mij ook geholpen.

Veel liefs,

Daisy
Paniekaanvallen en CBD Olie