Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Rens26
#68148
Laat ik mij allereerst even voorstellen, mijn naam is Rens en ik ben 26, heb een goede baan, een mooi huis en een leuke vriendin. Voordat mijn paniekaanvallen/stoornis begonnen, was mijn leven één groot feest. Ik studeerde nog, had aan vrouwelijke aandacht nooit tekort, ging veel op stap en had een groot sociaal netwerk. Ik dacht (dom en arrogant dat ik was) dat mensen met paniek/angst alleen maar zwakke/domme mensen waren (heb van deze gedachtes erg veel spijt en ben erachter gekomen dat je iemand pas kan begrijpen als je iets soortgelijks meemaakt).

Mijn zorgeloze leven eindigde ineens, lees hieronder hoe:

[Het verhaal is niet compleet en er missen stukken]

Het begon in 2014 ergens eind april, ik werd midden in de nacht opgeschrikt door een heel erg raar gevoel tijdens mijn slaap. Het leek alsof mijn hele lichaam samentrok en ik dacht dat ik een hartaanval kreeg of iets in die richting. Het rare is dus dat ik bijna zeker weet dat ik dit gedroomd heb en dat het niet “echt” was. De volgende dag had ik de hele dag hartkloppingen en ik had het idee dat mijn hart er elk moment mee kon stoppen. Ik had zoiets nog nooit eerder gehad, nuchter als ik was dacht ik dat het wel over zou gaan en dat ging het ook na een paar dagen. De volgende week ging op vakantie, op die vakantie kreeg ik tijdens het inslapen telkens het gevoel dat mijn hart ermee zou stoppen en zat ik rechtop, erg angstig en geschokt in bed. Ik heb me die hele week echt belabberd gevoeld en dacht dat het wel over zou gaan als ik weer thuis zou zijn.