Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Nick24
#68829
Hallo lieve mensen,

Mijn naam is Nick. Ik leid al verscheidene jaren aan OCD met bijkomend paniekaanvallen. Deze paniekaanvallen verschillen van tijd tot tijd; de ene keer is het piekeren, de andere keer kan ik lichamelijk helemaal inklappen of onrustig worden.

Recentelijk heb ik last van R-OCD: dit is Relatie OCD en slaat dus op relaties. En dat is ook een van de redenen waarom ik op dit forum ben gekomen. Om mijn ervaring hierin te delen en te horen of anderen soortgelijk hetzelfde ervaren.

Kortgezegd heb ik dus last van angstige dwangmatige gedachtes over mijn relatie die veel paniek veroorzaken. Gedachtes als "vind ik haar wel mooi genoeg" "vind ik haar niet te dik" "moet ik de relatie hierdoor uitmaken". Voor de duidelijkheid: ik heb een super slanke vriendin, dus het zit echt in mijn koppie. Vooral de paniek die het met zich mee brengt dat ik het misschien zou moeten uitmaken is erg vervelend. Ik kan er dagen over piekeren en als ik met niks anders bezig ben dan neemt het alle ruimte in mijn hoofd in. Het vervelendste van alles is dat het mijn plezier in mijn relatie en soms zelfs leven wegneemt. En is soms echt heel zwaar.

Misschien herken je dit, of maak je hetzelfde mee? Laat het vooral weten, daarvoor ben ik hier gekomen.

Alvast bedankt en groetjes,
Nick
Door LucaJulie
#68868
Beste Nick,

Ik snap je gevoelens ik hebzelf ook ocd en ik heb een paar jaar geleden ook op dit forum veel geschreven hierover met meer mensen die hier last van hadden.

Ik kan je een ding zeggen en ik hoop dat ik je hiermee geruststel: het is echt alleen ocd hoe echt het ook lijkt, met alle gevoelens die erbij komen kijken.
Het is gewoon KUT hoe echt het lijkt: dromen, je ziet hoort alles over uit elkaar gaan en bent er continu mee bezig.
Als je hierop https://www.ocdnet.nl/ kijkt kun je ook ervarings verhalen lezen er is ook een psychiater waarop je kan google menno oosterhof heet hij en hij heeft zelf ook een dwangstoornis en hierdoor het boek vals alarm geschreven hij schrijft er ook veel online over.
Ik hoop dat ik je hiermee wat gerust gesteld heb…want als jij daadwerkelijk niet van jou vriendin zou houden zou je er niet zoveel paniek over hebben en zou je gewoon gaan😉
Blijf sterk en het is puur die kut ocd🤬
Paniekaanvallen en CBD Olie