Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

#68750
Eef80 schreef:Goedemorgen,

Dit item is al 6 jaar oud en waarschijnlijk reageert niemand meer maar herken me enorm in het verhaal van RVV. Ben erg benieuwd of er nog een echte verklaring voor de klachten is gekomen?? Heb ook vaak dat plopgevoel rond het hart wat daarna volgt met paniek. Word er zo bang van? Hoop enorm op een reactie.

groetjes Eef
Beste Eef,
Ik ben geen doctor, maar heb zelf al een tijd een angststoornis. Ik heb inmiddels geleerd (uit ervaring) dat dit ook fysieke gevolgen kan hebben, zoals steken op de borst/bij het hart en paniek aanvallen waarvan sommigen eindigen in hyperventileren. Laatste tijd ook last van "het borrelende hart" dit is nieuw voor mij, maar bespreek het binnenkort met mijn psycholoog en wellicht huisarts. Maar na me een beetje te hebben ingelezen ga ik ervanuit dat het wel weer met de angststoornis te maken zal hebben, of wellicht met wat meneer de fysiotherapeut aankaarte. In ieder geval, had even snel een accountje aangemaakt om op je te reageren in de hoop dat het je wellicht helpt. Succes nog ermee!

Groetjes
#68768
Heel erg beken baar daarom heb ik een holter onderzoek laten doen van een week via de huisarts zodat ze kunnen zien of je hartritme stoornis hebt. Misschien een idee voor jou om dat e laten doen zodat je misschien gerust geteld kan worden daarin.
https://www.hartkliniek.com/zorgaanbod/ ... egistratie
je kunt het gewoon via de huisarts aanvragen en word volgens mij vergoed door het ziekenfonds
#68887
Dontpanic schreef: 24 jan 2014, 03:28 Ik heb me al een tijd druk gemaakt om het benauwde/drukkende gevoel rond mijn hart. Ik ben er met de tijd minder bang voor geworden en neem deze klachten mijn angststoornis kwalijk. In het begin dacht ik dat er echt iets mis was met mijn hart. Maar nu is het zo dat ik heel af en toe en plotseling een gerommel bij mijn hart voel. Alsof je maag zit te knorren , maar dan echt bij het hart. Omdat dit nieuw voor me is en de dokter het ook niet kan plaatsen is dit wel weer iets waar ik me druk om maak. Heeft iemand ook wel eens gerommel rond of voor mijn gevoel zelfs in het hart gehad wat een aantal seconden blijft rommelen?
Ik heb ook een benauwd en drukkend gevoel op mijn borst kast waardoor ik het benauwd krijg, kun jij jezelf daar een beetje in herkennen? Ik zoek lotgenoten om een keer mee te praten maar niemand schijnt dat te willen heb ik het idee. Hopelijk sta jij er voor open.
#69014
Dontpanic schreef: 24 jan 2014, 03:28 Ik heb me al een tijd druk gemaakt om het benauwde/drukkende gevoel rond mijn hart. Ik ben er met de tijd minder bang voor geworden en neem deze klachten mijn angststoornis kwalijk. In het begin dacht ik dat er echt iets mis was met mijn hart. Maar nu is het zo dat ik heel af en toe en plotseling een gerommel bij mijn hart voel. Alsof je maag zit te knorren , maar dan echt bij het hart. Omdat dit nieuw voor me is en de dokter het ook niet kan plaatsen is dit wel weer iets waar ik me druk om maak. Heeft iemand ook wel eens gerommel rond of voor mijn gevoel zelfs in het hart gehad wat een aantal seconden blijft rommelen?

Ik heb altijd een druk op de borst en benauwd en ben ook steeds met mijn hart bezig. Als ik jou verhaal lees dan lijkt het wel of dat bericht van mij is, precies het zelfde verhaal. Ik ben opzoek naar lotgenoten om samen ervaringen te delen en misschien in moeilijke tijden elkaar gerust te stellen of te helpen zover het kan. Ik hoop dan ook een reactie van je terug te krijgen.

Vriendelijke groet, Raymon
Paniekaanvallen en CBD Olie