Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door zamzam
#41899
het woord vasovagale aanval ken ik niet. Maar een extreem gevoelig zenuwgestel klinkt logisch en bekend.
Ik heb het de laatste tijd denk ik wel 4 van de7 nachten per week. bij mij gaat het het snelst weg en val ik slaap als ik denk van nou prima, dan ga ik nu maar dood....en dan val ik gewoon in slaap ipv dat het heel lang duurt

doodmoe word je ervan inderdaad, de dag erna kapot
Door zamzam
#41900
het woord vasovagale aanval ken ik niet. Maar een extreem gevoelig zenuwgestel klinkt logisch en bekend.
Ik heb het de laatste tijd denk ik wel 4 van de7 nachten per week. bij mij gaat het het snelst weg en val ik slaap als ik denk van nou prima, dan ga ik nu maar dood....en dan val ik gewoon in slaap ipv dat het heel lang duurt

doodmoe word je ervan inderdaad, de dag erna kapot
Door Sam1970
#68264
Beste mensen.
Ik loop nu al bijna een jaar met problemen die zich puur met de slaap bezighouden.
Het bgon oktober 2017 met sporadisch nachtelijk zweten..op gegeven moment elke nacht en wel 3 a 4x per nacht en een uur lang..toen naar internist geweest ..onderzocht op tumoren cortisol testosteron schildklier nergens kwam wat uit en had ie geen mooiere bloedwaardes gezien..slaap bleef uit en 10 maanden aan de oxazepam en nitrazepam gezeten en toen er maar is mondjes maat last van gehad...in juni 2018 gestopt met de pammetjes..slapen ed ging best redelijk 4 tot 6 uur en soms wel is wat meer maar komt niet in de buurt van hoe ik was of sliep...ban juni tm oktober er over gedaan om fulltime aan het werk te komen..en nog wel is ongeveer 1 x per 4 weken een slechte nacht maar dat heeft iedereen wel is...en met slechte nacht bedoel ik dan zweten snachts niet in slaap kunnen of mogen komen van het lichaam???schokjes rare onbehagelijke gevoelens??iemand??..
Nu bijnac3 weken fulltime aan het werk ik val goed in slaap rond 22.00 om vervolgens rond 01.30 wakker te worden ok...draai me om op mn zij en bam daar is mn hart en zweten en dat houd lang aan hart gaat snel omlaag maar zweet aanvallen duren een uur en dan weg om vervolgens er om 04.00 weer te zijn?ja ik moet er om 5 uur uit dus je raad het al nu weer ff thuis....smiddags even half uurtje op de bank mag ik blij zijn als ik 5 min wegval....en dat als je zo moe bent?!?nu is het weer een paar dagen rustig .
Donderdag had ik een klaverjasavond met het nodige bier en toch wat spanning etc..en slaap ik zonder problemen en dan als je het niet verwacht dan boem??wie ohh wie?het lijkt allemaal op hier vertelde ervaringen..maar jee wil toch weer gewoon heerlihk kunnnen slapen en dat is er niet meer ...maar was er wel een jaar geleden.
Door het snel in slaap vallen pieker ik dus niet ben ik ook niet bang voor mn bed...en overdag heb ik geen zweet aanval jiaa tydens avondeten wel is....maar verder nooit iets geks op de dag alleen in de nacht?! WIE KAN MIJ HELPEN?.
GR SAM man van 48
Door kalis1982
#68281
Hallo iedereen,

Ik heb na maanden vorige nacht ook nog eens een aanvalletje gehad. Plots wakker worden en mijn hart die op hol slaat. Gelukkig heeft het niet lang geduurd, maar het blijft toch een beangstigend gevoel. Ik heb er maanden aan een stuk heel vaak last van gehad, enkel 's nachts en vaak rond hetzelfde uur. Bij mij is het ook wel een stuk hormonaal en vaak na een stressvolle periode, alsof mijn hart moet "ontstressen" zeg maar. Het blijft in ieder geval een miserie. Ik dacht echt dat ik er vanaf was deze keer, maar ik denk dat gevoelige mensen zoals wij er levenslang last van zullen hebben, zij het misschien in mindere mate op bepaalde momenten.

Groetjes,
Kalis
Gebruikersavatar
Door Mar66
#68292
Ik herken dit wel... zou het niet met dromen te maken kunnen hebben? Ik droom altijd heel echt en reëel. Als ik daarna wakker word duurt het wel tot ik tot rust ben gekomen. Of mijn hartkloppingen dan...
Paniekaanvallen en CBD Olie