Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

#68233
Beste allemaal,

Ik weet niet of jullie dit herkennen, ik word van het kastje naar muur gestuurd namelijk.
Ten eerste, als het warm weer is word ik zwaar onwel, en wel zo dat ik niet meer kan typen in me woonkamer (waar me pc staat, heb geen smartphone). Onwel bedoel ik mee, in zwaar warme ruimtes wordt ik zo duizelig dat ik snel daar weg moet anders val ik flauw, krijg daarnaast ook hartkloppingen, is geen doen. Ik kruip letterlijk over de grond naar de keuken om een blik soep open te maken om wat te eten en dan dus koud. Ik heb een kleine mobiele airco in me slaapkamer staan, die koelt nu maar af tot 24 graden. dus daar alleen. Is dat normaal bij hyperventilatie, is 1 iemand die dit herkent zo?
Daarnaast moest ik naar de tandarts 7 kiezen trekken en 5 vootanden a.s vrijdag dat gaat dus niet met die hitte, ben al bang van de kaakchiriurg laat staan van met de verselijke warmte erbij.

De warmte beinvloed me leven zwaar, kan niets meer doen!!! in de herfst en winter heb ik minder last van klachten.is het wel hyperventilatie? Wie heeft hier ervaring met klachten van warmte?
Het wordt nog zeker 2 weken zo.... met groetjes!!!
#68249
Hallo cacacamel,
Misschien een late reactie, maar misschien heb je er nog iets aan.
Ik herken wel iets uit je verhaal. Ik kan lichamelijk ook slecht tegen echt warme temperaturen. De dagen in Juli-Augustus dat het dan ook boven de 28 graden waren heb ik dan ook voornamelijk binnen doorgebracht. Lichamelijke inspanning zorgde voor hoofdpijn, duizeligheid en het zweet brak me soms aan alle kanten uit. Soms sloeg de warmte ook op mijn darmen. Ik ben iemand die graag bezig is, maar met deze temperaturen was het weinig te doen. Soms werd het me gewoon slecht als ik al niks deed, alsof mijn lichaam de temperatuur niet kon hendelen. Nu ben ik niet de enige, want het zit in de familie, maar het was erg vervelend en ik ben dan ook blij dat het kwik gezakt is naar koelere temperaturen.

Misschien wat tips voor mocht je het in de toekomst nodig hebben. Wat ik deed was veel water drinken, voeten in een teiltje koud water, polsen regelmatig onder koud water, bouillon drinken, een koelpack/natte handdoek in je nek, als je een beetje een grotere vriezer hebt, stopt voor het slapen gaan je lakens waaronder je slaapt en/of je kussensloop even in de vriezer, lekker koel. Proberen indien mogelijk zoveel mogelijk lichamelijke inspanning te beperken op de momenten van de dag dat het het warmst is. Als je al naar buiten gaat, doe iets op je hoofd; pet, hoedje, zonnebril. Vermijd auto's zonder airco, hier kun je je ook flink slecht in gaan voelen. En verder, probeer je gevoel te volgen. Wanneer je je echt slecht voelt door de warmte, ga jezelf dan niet onnodig verplichten dingen te doen waar je je nog slechter (gestrester) van gaat voelen. En dan bedoel ik dingen die je op een ander momenten kunt doen als het geen directe noodzaak heeft. Succes verder. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter.
Paniekaanvallen en CBD Olie