Forum

Personen met paniekaanvallen hebben hier de mogelijkheid ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door mupke
#31771
Mijn grootste angst momenteel is dat ik de controleover mezelf verlies. het stomme is dat ik eerst met andere dwanggedachten zat maar die zich steeds verspringen. Ben ik over de ene heen, komt er een andere voor in de plaast. herkenbaar?
Gebruikersavatar
Door Semmiej
#31777
Ja heel herkenbaar Mupke. Ik heb namelijk nu twee maanden dus die dwanggedachten over mijn hond. Maar dat is ook wel weer even weggeweest tussendoor. Alleen dan was ik wel weer super onzeker en daar constant mee bezig, of ik las of zag op tv ergens iets en dan maakte ik me daar de hele tijd druk om (meestal een iets over psychische ziektes). Maar er zaten ook dagen tussen dat ik me nergens zoveel zorgen over maakte en dan dacht ik "waar maak ik me eigenlijk ook allemaal druk om". Helaas duurt dat gevoel nooit zo lang :-P.
Gister even ruzie met mijn vriend erover gehad. Hij heeft het er moeilijker mee dan ik dacht, en dat maakte me heel verdrietig. Ik voelde me even heel erg minderwaardig omdat ik momenteel niet aan de sociale eisen kan voldoen wat iedereen van me verwacht. Gelukkig is dat weer uitgepraat. Maar zit er vandaag wel weer erg mee. Het verspringt bij mij dus ook wel eens.
Maar goed, control freaks als we zijn, hebben vele volgens mij onder ons een diepe angst om controle op wat voor manier dan ook te verliezen.
Door mupke
#31778
helaas treft die angst ons niet alleen, maar ook onze partners, familie, vrienden. Zij zien ons veranderen van een leuke sociale meid in iemand die het liefst thuis op de bank blijft zitten, niet wetende hoe ze ons kunnen steunen. Ik voel me ook schuldig tov mijn vriend. heb al feestjes voorbij laten gaan, nu de vakantieperiode, tis voor hem ook niet makkelijk, maar ik zeg ook tegen hem,ik heb er ook niet voor gekozen om me zo te voelen! Ik wil het ook liever anders.
Wij hebben inderdaad het liefst zelf de controle over alles en iets heeft ons onzeker gemaakt en ons zelfvertrouwen moet weer gaan groeien.
Paniekaanvallen en CBD Olie