Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door mimi1984
#9465
hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, want ik was naar informatie aan het zoeken over paniekaanvallen omdat mijn broertje daar last van heeft.
mijn broertje is 21 jaar en hij heeft sinds 2 jaar last van paniekaanvallen in de auto, bus en overdag op straat.
hij ging 2 jaar geleden met de bus naar zijn toenmalige werk toe en toen moest hij naar de wc toe, maar hij kon niet zomaar uit de bus stappen. toen is dat gevoel begonnen met ergens geen uitweg in vinden. hij werd helemaal warm, misselijk, huilerig en kwam in paniek thuis. sinsdien gebeurde dat elke keer op het moment dat hij de auto of openbaar vervoer in moest. hij komt hierdoor bijna niet meer buiten. een enkele keer gaat hij 's avonds heel laat als het echt donker is naar buiten, dan heeft hij er minder last van.
ik ben zijn zus van 24 jaar en ik wil hem graag helpen. onze moeder is 3 jaar geleden overleden en dat zal bij hem er ook wel mee te maken hebben.
hij heeft een tijdje hulp gehad van een spv-er maar dat staat nu ook stil. hij heeft ook geen medicijnen meer omdat hij het liever zonder medicijnen wil, hij wil het uit zichzelfbeter worden, wat op zich een sterk punt is alleen of het werkt.
ik hoop dat ik hier tips kan krijgen over eventueel hulp, therapie, de goede woorden/hulp die ik tegen hem kan zeggen enz.
alvast bedankt
Door Leon
#9489
Hoi Mimi,

heel goed dat je je broer helpt maar leest hij dit forum ook? Als je hier een paar uur op het forum leest dan kom je al genoeg tips tegen.
maar als hij er vanaf wilt komen zal hij toch moeten gaan oefenen en niet alleen maar s avonds naar buiten gaan. Met binnen zitten los je echt niets op, sterker nog je komt er dan niet anaf. Hij zal de strijd aan moeten gaan met zichzelf. Paniek is niet iets doodsbedreigend het is alleen maar erg vervelend en erg beangstigd . Wij hebben er hier allemaal erg last van od hadden er last an. Maar we zijn er nog steeds. laat je broer dit forum eens doorspitten maar laat hem vooral de positieve berichten want er staan ook vee negatieve berichten op maar dat komt puur door de angst die paniekers hebben.

Hij zal toch de strijd aan moeten gaan anders gaat het niet werken
Door mimi1984
#9490
dank je wel voor je reactie.
ik ga hem dit forum ook laten lezen.
en je hebt ook gelijk dat hij het zelf moet doen.
de stap er naar toe zetten is gewoon nog heel moelijk denk ik.
ik kan er niet over mee praten wat hij voelt, ik probeer het te begrijpen en hem te steunen.

nogmaals bedankt
Door Leon
#9494
Blijf dat ajb wel doen. Het is heeeel moeilijk om als niet panieker te begrijpen hoe je je voelt. Daar kom je pas achter als je het zelf ervaren hebt maar ik kan je zeggen dat het heel beangstigd is . het zijn ervaringen waar het er op lijkt dat je echt aan het doodgaan bent. Blijf er over praten met hem en laat hem over zijn angsten praten en wat hem dwars zit. Dit is echt heel belangrijk voor hem maar ook voor jou. en probeer hem te begeleiden om over zijn angst heen te komen. Stapje oor stapje oefenen.

veel succes
Gebruikersavatar
Door manuella
#14975
hoe gaat het ondertussen met je broer?
Paniekaanvallen en CBD Olie