Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Wilma 90
#52341
Luusz schreef:Hallo,

Ik heb ook vaak twijfels. Mijn twijfels zijn voornamelijk dat hij zonder mij beter af is omdat ik vaak mijn problemen heb en ik hem daar alleen maar mee lastig val en dat ik vaak geen leuke dingen kan doen omdat ik dat niet durf of geen energie meer voor heb. Ik gun hem dan gewoon iemand die minder negatief is en wél vaker leuke dingen met hem kan doen. Hij is echter altijd heel erg lief en zegt altijd dat hij van mij houdt in goede en in SLECHTE tijden. toch vind ik het heel moeilijk..
Heel herkenbaar hoor Luusz. Ik kan soms ook niet geloven dat mijn man van me houdt. Hij moet me toch onderhand echt wel stom vinden door die twijfel en gekke gedachten die steeds de kop op steken. Maar nee hoor. Tuurlijk hij baalt er wel eens van, maar dat komt altijd wel weer goed.

En zeg eens eerlijk. Is jouw man/vriend perfect? Natuurlijk niet, want niemand is perfect. En waarom zou hij wel jouw liefde verdienen en jij niet de zijne?
Door Luusz
#52344
Hij komt wel dicht bij perfectie, hihi. Nee, iedereen heeft wel iets maar hij is echt heel goed voor mij en hij zegt dingen tegen mij over mijn paniekaanvallen die zooooo kloppen dat ik er soms echt verbaasd over ben! Ik ben echt heel blij met hem :)
Door Matrika
#58167
Luusz schreef:Hallo,

Ik heb ook vaak twijfels. Mijn twijfels zijn voornamelijk dat hij zonder mij beter af is omdat ik vaak mijn problemen heb en ik hem daar alleen maar mee lastig val en dat ik vaak geen leuke dingen kan doen omdat ik dat niet durf of geen energie meer voor heb. Ik gun hem dan gewoon iemand die minder negatief is en wél vaker leuke dingen met hem kan doen. Hij is echter altijd heel erg lief en zegt altijd dat hij van mij houdt in goede en in SLECHTE tijden. toch vind ik het heel moeilijk..
je beschrijft precies mijn gevoel. Als t niet goed met me gaat voel ik me erg alleen en niet gesteund door mijn vriend. Dan ga ik ook weer twijfelen aan mijn relatie. Bovendien voel ik me meer ontspannen als ik alleen ben omdat ik dan niemand tot last ben. En dan denk ik weer dat ik beter alleen kan blijven.
Door yana
#61996
God wat herkenbaar allemaal..
Mijn gedachten omtrent mijn relatie kunnen me helemaal gek maken af en toe.
Als we samen zijn, is het goed, dan is m'n kop vrij rustig. Echter we zien elkaar niet zo vaak want hij woont ver weg en werkt ook soms weekends.
In die tussentijd? Kan ik mezelf knetter maken. Top op het punt dat ik zoiets heb van, misschien moet ik ermee kappen. Vervolgens bellen we weer ff of zien elkaar, dan is het weer goed, voel ik me weer goed, happy, rustig.
Zooooooooooooo frustrerend die ups en downs!!
Maar ik veroorzaak het zelf; gedachten als; kijk mij nou, wat moet hij nou met mij, ik ben niks voor hem, is dit het nou, hij heeft wel een rugzak, dat is niet mijn droombeeld, wat als ik hem niet meer leuk vind als we elkaar zien..
en zo trek in mezelf in een halve depressie.. :cry:

Helemaal moeilijk ook omdat ik mijn 1e paniek dus heb gehad icm deze vriend..Ik heb dus altijd een soort 'angst'ook om hem te zien. Wel veel minder al, maar het zit er nog wel..Zoooo dubbel..
Door kim1991
#63230
Pfoeee wat herkenbaar allemaal...en zo vermoeiend... Wat hou ik veel van mijn vriend maar wordt daardoor zo onzeker..dan denk ik: hij verdient iets leuks en iets moois niet iemand die paniekt en rare gedachten heeft...en dan denk ik: zoiets kab je vast alleen maar denken als je hem niet meer leuk vind.. En dan moet ik huilen omdat ik wel van hem houdt en dat gaat heel de dag door..net als een dwanggedachte dan ben ik eindelijk een beetje rustig en dan hoor ik ineens: je moet het nu uitmaken...en dan heb ik het idee dat ik helemaal gek word van de angst...
Gelukkig blijft hij rustig..maar dan denk ik weer: hoelang hou je dit vol? En dan begint het weer opnieuw:(
Door yana
#63235
Ik ga van ene uiterste naar het andere. Van: 'dit kan wel eens de man van m'n leven zijn' naar: 'is dit het nou?? :cry:
Ik heb gemerkt dat hoe IK me voel ook veel invloed heeft op hoe ik me voel over ONS.
Als ik down ben, dan denk ik: hij zal wel teruggaan naar zn ex, wat astie vreemd gaat, hij wil mij helemaal niet integreren in z'n leven, etc. Terwijl ik me ook heel goed over ons kan voelen als ik me goed voel.
Ik heb ook vaak iets van, kan ik niet beter stoppen? Hij verdient beter..
Ik weet gewoon niet wat de waarheid is, zegmaar, welke vd kronkels..
En dat maakt moedeloos..moet het m'n hele leven zo gaan?? :cry:
Door kim1991
#63236
Ja idd..lastig he:( ik geef mezelf iedere keer de schuld dat ik me zo voel..ik denk dan: zal wel aan mijn gevoel liggen dat ik zo denk..lekker stom denken nu ik het zo schrijf want ik ben depressief dus mn gevoel is al zo goed als weg..soms kan ik alleen maar huilen als ik bijhem ben..maar aan de andere kant eeen teken dat ik me veilig bij hem voel en dat ik durf te huilen bij hem..hierdoor kan ik soms een beetje realistisch gaan denken.
Mn psycholoog zegt ook tegen mij: het idee dat je je er zo druk om maakt, is reden genoeg dat je heel veel van hem houdt!
Door Sjaakie
#64078
Hoi allemaal, ten eerste vind ik dat een mooie spreuk: het idee dat je je er zo druk om maak, is rede genoeg dat je heel veel van hem hou. En idd je gaat toch niet zo'n super gevecht aan met jezelf voor nop, anders was ik allang vertrokken ( zoals gewoonlijk ) ik heb nu 2 jaar een leuke lieve vriend, ik ben nu inmiddels 48 en heb in mijn leven niet langer een relatie gehad dan 4 jaar en dat was in mijn jeugd. Toen was ik nog niets besmet met het het paniek virus. Door verschillende gebeurtenissen in mijn leven heb ik er een angst voor opgebouwd wat ik maar niet kan doorbreken. Als ik me goed voel hou ik zielsveel van hem, maar als ik me niet goed voel slaan de bellen weer om mijn oren. Hou ik echt wel van hem, ik ga naar zijn gezicht kijken en dingen zoeken om afstand te creëeren , soms is het zo erg dat zijn gezicht vervormd en heb er dan geen controle meer over en slaat de paniek toe. Het grotendeels creëer ik allemaal zelf en raakt het in een vicieuze cirkel zoals jullie. Maar wanneer houd het nou op ! Ik word er zooooo moe van, graag tips, of ervaringen i need help. Wij allemaal natuurlijk laten we elkaar steunen
Door yana
#64306
Hé dat lijkt ietwat op wat ik soms heb/doe!
Dan focus ik m'n zicht erornm op heb, en dan zie ik allemaal dingen.
vb wat is zn neus toch eigelijk (te)groot
of dat is scheef.. :cry:
En daar ga ik me niet beter van voelen..
Door Sjaakie
#64318
Oh gelukkig jij dus ook, ik ga dan hem helemaal een soort van lelijk zitten maken in mijn gedachte. Hij heeft een beetje wallen, nou die worden op dat moment enorm. Maar vroeger was ik altijd super onzeker over mezelf en vooral mijn ogen. Ik heb me ook 2 x aan mijn oogleden laten helpen onder en boven. Ik heb mijn neus recht laten zetten allemaal complexen van me en dan is niemand niet knap genoeg pfff . Als ik er nog aan denk . Maar ik heb altijd als ik hEm weer zie ( we wonen niet samen ) dan moet ik altijd een soort van wennen aan hem, wat denk ik,vind ik hem nog leuk, voel ik me nog goed bij hem. Er zijn ook momenten dan denk ik echt jaaaaa het is hem. Ik zou willen dat ik me daar niet zo mee bezig hield, gewoon lekker chill zonder nadenken, hoi schat leuk je weer te zien , gewoon zo dus.
Door yana
#64320
Yep, dat is 100% herkenbaar!
Dat heb ik ook. Vind ik hem toch nog wel leuk? Alsof ik ernaar zoek elke keer weer die vonk te hebben ofzo.
En als het een keertje tegen zit samen, vb omdat we ruzie krijgen, of ik zit net met de hormonen, of heb een rotweek gehad, dan ben ik dagen van slag. Dan denk ik, ik kan het maar beter uitmaken :cry:
En andere keren denk ik, ik wil met hem verder..
om gék van te worden..
Door Sjaakie
#64343
Ik wil me altijd 100% verliefd voelen ofzo altijd op die roze wolk die gelukzaligmakende stofjes door mijn lijf voelen. Ik let ook erg op wat hij zegt ( als ik me rot voel ) en dan vaak,ja dat interesseert me niet en blok hem dan van me af. Of ik wil bepalen hoe hij zich gedraagd, want stel je voor dat andere hem zo zien, dus wat andere denken als hij zo "raar" praat. Ik kan er op het moment geen touw aan vast knopen van die kronkels in mijn kop. Is het nou echt dat ik hem niet bij mij vind passen of van hem hou of..of..of . Het enige wat ik wil is er normaal naar kunnen kijken zonder die angst, wordt er gek van! Ik wil niet weer vluchten en alleen zijn
Door yana
#64349
Ja dat ken ik.
Soms denk ik, hetís/gaat zo moeilijk tussen ons omdat hij niet de juiste is.
Vervolgens voel ik me heel fijn bij hem en wil ik samen blijven..
En dan ben ik weer helemaal in de war.. :cry:
Ik weet al heel lang niet meer wat nou verstand is, wat nou gevoel is, welke redenatie nou klopt of welke door mezelf aangepraat is.. :cry:
Door Sjaakie
#64356
Idd ja, hoelang ben jij nou met hem samen? En had je het al gelijk in het begin of kwam het een hele tijd later?
Door yana
#64387
We zijn nu 1.5 jr samen.
Ik kreeg mn 1e paniekaanval bij hem en mét hem, na lichamelijk contact..
Dus die angstlink? Heb ik met hem,ons. :cry:
Ik heb een heel druk hoofd, dat razendsnel verbanden legt, dingen bedenkt, etc.
We zien elkaar niet vaak (we wonen 2 uur uit elkaar en hij werkt soms weekends) en dat maakt de leeuwen en beren erger..( als we f2f zijn, worden die leeuwen en beren weer ontkracht. Is het goed. Bellen helpt soms ook om me weer in de realiteit te zetten).
Nu heb ik hem afgelopen vrijdag gezien. Sindsdien ben ik weer rustig, happy(zaterdag voelde ik me heel fijn), geen gehuil etc. Toen dacht ik: ik wil samen blijven, met hem verder! Dan is het dus weer even goed, zijn de leeuwen en beren in mn hoofd ontkracht.
Maar ik weet, dit blijft niet duren, dan komen ze weer terug..Dan krijgen we weer: 'is dit het nou?Dit was nou niet echt mijn droombeeld, een vent met een stapel exen, exvrouw en kids, we zien elkaar nooit, zn familie accepteert me toch niet, hij kan veel beter krijgen, wat als hij teruggaat naar zn ex? wat als hij de vrouw van zn leven tegenkomt? Of vreemdgaat?....etcetc
Dat ik hem tegenkwam toen ik net 1 mnd gescheiden was, helpt ook niet. Toen zat er nog veel verdriet en woede etc. En als je te snel een nieuwe vriend hebt, vertraagt dat de verwerking vd scheiding. Dat speelt dus óók nog mee (dat droombeeld verhaal vb, en slechte ervaring met schoonfamilie) en zorgt voor problemen.
:cry:

Maar, letwel, ik veroorzaak die gedachten dus zélf. Er is geen sprake van vreemdgaan of teruggaan nd ex ofzo..Ik pure angst/onzekerheid van mij waar dat uit voorkomt.
En het niet kunnen accepteren van mijn nieuwe situatie, speelt ook een grote rol.
Paniekaanvallen en CBD Olie