Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Cindyyy
#19211
Hoi hoi

Wat je hier beschrijft is voor mij heel herkenbaar.. Ik zit dan nu als 24-jarige ook 'nog altijd' zonder leuke vriend. Terwijl ik niks liever zou willen dan gewoon een leuke stabiele relatie.
In het verleden regelmatig vriendjes gehad, maar eigenlijk nooit voor echt lange duur. Er waren zeker vriendjes bij waar ik ook echt een toekomst mee zag. Maar ik ging dan ook vaak twijfelen doordat ik zelf weer niet goed in mijn vel zat. En doordat ik teveel twijfelde, beeindigde ik de relatie maar weer. Mijn angst voor de toekomst met zo'n relatie kan ook hebben meegespeeld al die tijd. Misschien last van bindingsangst ofzo?
Het is ook wel erg 'makkelijk' om steeds een relatie te beeindigen, want dan ben je opeens weer van alle twijfels af en heb je weer een zorg minder.
Het klinkt misschien erg cru hoe ik er nu over praat. Maar in de praktijk gaat het wel altijd zo bij mij.
De laatste jaren begin ik ook niet snel meer aan een relatie omdat ik toch weet hoe dat weer gaat en het niet leuk vind om steeds mensen te moeten kwetsen.

Dus als jij een goede, stabiele relatie hebt.. Moet je je niet laten gek maken door je twijfels. Ik neem aan dat je de ene dag weer twijfelt en de andere dag er weer vol zekerheid tegenaan kijkt? Probeer dan op zo'n 'mindere' dag gewoon rustig te wachten op de volgende 'goede' dag. Dan zal het vast wel goed komen... Al is het makkelijker gezegd dan gedaan!

Succes.. Groetjes Cindy
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#19216
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jermen
#19220
Hoi

Heel herkenbaar, ik kan dat ook hebben dat ergeren maar dat komt volgens mij omdat je zelf prikkelbaar bent en dan irriteer je je aan alles wat om je heen is.
Ik heb het ook vaak hoor gelukkig niet elke dag anders zou het niet goed zijn :wink:
groetjes jermen
Door Leon
#19227
Ik heb destijds er zelf voor gekozen ivm mijn paniekaanvallen geen relatie aan te gaan. Ik vond het allemaal maar moeilijk en kon er toen destijds niet goed over praten. Maar ja heb ik een fout gemaakt. Heb dus 20 jaar lang geen relatie gehad omdat die aanvallen maar bleven. Het is nu allemaal wel weer goed gekomen maar ga nooit twijfelen en ga altijd voor een relatie.

En die twijfels zijn ook verklaarbaar. het komt gewoon door onze "doem" gedachtes. We kunnen soms zulke rare kronkels in onze hoofd halen dat we idd gaan twijfelen aan onze relatie. Terwijl we gewoon stapel op iemand zijn. Is dat niet gek?
je zult die gedachtes wel blijven houden maar stop daarom niet je relatie. Er is geen namelijk geen reden voor want het komt echt door die gedachtes van ons
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#19228
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door ImmortalBeloved
#32775
Nou, ik ben nu ook weer single,
ging vandaag redelijk maar in de aaf niet echt meer en inene stond onverwacht mn vriend voor de deur. was ook ff daarvoor ook weer aan het twijfelen aan de relatie en ik schrok me echt een ongeluk. Hij werd boos omdat ik het dus niet echt waardeerde dat hij me verraste en zei misschien is het beter als het uit is, waarop ik zei prima.
Dus het is weer behoorlijk klote, denk dat ik maar een jaartje single blijf. Vooral gezien dit 100% mijn schuld is en ik er anderen mee zeer doe.
Door Mirlies
#46356
Hoi P. Aniek,

Ik vroeg me af hoe het nu met je is? Helaas ondervind ik dezelfde angsten en buien als jij in je relatie. Het is zo vermoeiend. Hopelijk ben jij inmiddels wat wijzer geworden. Ik hoop snel van je te horen.
Door patries 1971
#46379
hallo Mirlies,

Ik weet niet of P.Aniek hier nog op reageert, want het bericht is van 2009.....
Door tillithappenstoyou
#46419
Hee mirlies!

Ik heb ongeveer hetzelfde als P.Aniek. Hoe ervaar jij deze angst en onzekerheid binnen je relatie? Je kan me ook een prive bericht sturen als je dat wil!
Door Wilma 90
#51533
Hopelijk leest iemand nog steeds dit topic. Ik herken het beeld over de twijfel namelijk! Ik heb wl behoefte aan contact met mensen die dit ook hebben. Alleen al het feit dat ik niet alleen op de wereld ben met dit probleem geeft me een stukje rust, Misschien kunnen we elkaar door de 'onrustige' periodes heen helpen.
Door souries
#51535
hoi,

Ik herken het in die zin, dat ik in mijn relatie er altijd al van uit ga dat ik iets niet goed doe, of dat mijn vriend het irritant vind dat ik dingen vergeet door die stomme paniek en dat hij dat niet begrijpt. Ik heb het hier al een paar keer met hem over gehad, maar dan gaat het weer even goed en dan vergeet ik weer iets en dan maak ik me gelijk weer zo druk dat de paniek weer terug komt en dat ik nog meer vergeet of niet doe.

Dat ligt niet aan mijn vriend maar aan mij dat ik er zo mee bezig ben wat andere mensen van mij vinden. Ik zit dan zo erg in mijn hoofd en vergeet te leven als het ware. Heel vervelend, maar ik weet in ieder geval nu dat ik dat doe, dus dan kan ik er ook wat aan doen.
Door Maartje
#51727
Ik vraag me af welke twijfels jullie hebben..??? Ik heb namelijk ook twijfels maar vraag af of het door de paniek komt..
Mag ook in een prive bericht!

Groetjes,
Maartje
Door Wilma 90
#52295
Maartje schreef:Ik vraag me af welke twijfels jullie hebben..??? Ik heb namelijk ook twijfels maar vraag af of het door de paniek komt..
Mag ook in een prive bericht!

Groetjes,
Maartje
Mijn twijfel is wel wat wisselend, maar begint meestal met een onrustig en verdrietig gevoel. Ik kan het ene moment volkomen verliefd en gelukkig naar mijn man kijken en dan ineens een verdrietig gevoel over me heen krijgen. Ik koppel dat op de een of andere manier dan altijd aan mijn relatie. Je moet ten slotte toch altijd gelukkig zijn als je samen bent? Doe daar een droom bij over een andere man of een moment dat mijn man even iets niet doet dat ik graag zou willen en mijn relatie is waardeloos, denk ik dan. Het lijkt soms ook wel een obsessie. Bijvoorbeeld GTST. Daar gingen aan het einde van het seuzien alle relaties zo'n beetje stuk. Wat doe ik dan, ik ga het allemaal vergelijken met mijn relatie. Alsof relaties in een soap ook maar een beetje op de realiteit lijken. Best sukkelig.

Nou dat dus. :-)

Voel dat er weer een lekkere piekertijd aan zit te komen. Dus een beetje contact met mensen die ook af en toe een beetje 'gek' zijn is welkom.
Door Luusz
#52329
Hallo,

Ik heb ook vaak twijfels. Mijn twijfels zijn voornamelijk dat hij zonder mij beter af is omdat ik vaak mijn problemen heb en ik hem daar alleen maar mee lastig val en dat ik vaak geen leuke dingen kan doen omdat ik dat niet durf of geen energie meer voor heb. Ik gun hem dan gewoon iemand die minder negatief is en wél vaker leuke dingen met hem kan doen. Hij is echter altijd heel erg lief en zegt altijd dat hij van mij houdt in goede en in SLECHTE tijden. toch vind ik het heel moeilijk..
Paniekaanvallen en CBD Olie