Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door kim1991
#63731
Hoi iedereen,
Pas geleden mn biologische moeder gesproken, zij vertelde dat paniek stoornis, depressie en add in de familie zit..maar is het allemaal erfelijk of is het meer omgeving bij deze stoornissen?
Zelf heb ik deze klachten wel, maar ben benieuwd hoe jullie er over denken!
En heeft iemand hier add? Ik herken mezelf er heel veel in namelijk maar weet niet of dat komt door de angst gedachten dat ik het meer herken of dat ik vroeger al heel druk was in mn hoofd..
Door Sanne78
#63741
Ik geloof wel in genetische aanleg. Mijn vader heeft het ook en mijn moeder is ook wel wat paniekerig aangelegd. Omgevingsfactoren kunnen het versterken. Ik hoor ook vaak dat ADD veel voorkomt bij paniekpersonen.

Wat erg trouwens dat je moeder is overleden....zo'n gebeurtenis is natuurlijk ook niet bevordelijk voor de psyche. Sterkte hoor!
Door kim1991
#63743
Hoi Sanne,
Mn moeder is niet overleden hoor:) ik woon nu 18 jaar bij een pleeggezin wat ik echt zie als mn familie en gezin. Daarom zei ik biologische moeder want die zie ik dus nooit en spreek ik soms;)
Paniekaanvallen en CBD Olie