Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door marcob
#8340
Hoi allemaal,
Ik loop nu 3 jaar met paniek klachten van alles geprobeerd.
Ik ben bij een psycholoog gewwest die met emdr starte heeft niet geholpen ben alleen geld kwijt geraakt toen hypnotherapie gedaan was ook niet wat mijn hielp.
Ze praten van ge naar buiten in het park wandelen en als je paniekerig wordt blijven staan het zakt wel weer weg.
Het is moeilijk als je er alleen voor staat vrienden begrijpen het niet dus zie ik ze niet meer krijg zelfs geen antwoordt als ik ze bel of schrijf.
Mijn ouders zeggen je moet je eigen er tegen verzetten.
Aan hun kan ik niets vragen ze zijn moeilijk te been en zussen hebben weinig of geen tijd hier voor.
Maar ik wil graag de stap zetten maar wel met iemand die vertrouw voor als ik een pa krijg en mijn dan gerust kan stellen zo dat ik daar niet voor weg vlucht.
Nu kom ik alleen nog maar tot de hoek van de straat is ook maar 50 meter.
Soms denk ik hier kom ik nooit meer uit :(
Ik ben mijn werk kwijt omdat de werk gever vond dat er niets was en ik dus gewoon kon werken en kon rijden van utrecht naar valkenwaard.
Ik heb in 2007 ontslag gehad maar krijg geen uit kering omdat je volgens het cwi in staat moet zijn om te werken en dat ben ik niet.
Soms hoop ik op iemand die zegt ik wordt je vriend en trek je er door heen maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven.
Ik heb altijd iedereen geholpen met ziekte en geld problemen maar nu is het anders om en dan zijn ze niet thuis.
Ze zouden een site moeten maken met mensen die mensen met pa willen helpen over de drempel heen te komen gewoon als vriend of vriendin zonder geld verplichtingen. :!:
Ik stop maar kijken hoe ik de dag weer door komt.
gr Marco,
Door gina
#8367
Hi Marco,
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed bij welke psy. je bent gewest.Ikzelf ging bij de RIAGG, volgens me heeft het een andere naam nu.

Hoe dan ook het is wel zo dat een PA vanzelf zakt maar om je zomaar in het diepte te gooien met"ga maar een stukje wandelen.".hum...
Voor dat je van overtuigd bent dat het zo is, zul je moeten praten over je angst, waar je voor bang bent, oefenen etc..En daar heb je idd de hulp nodig van een goed psy. en eventueel van een vertrouwde iemand om mee te oefenen.
Zo te lezen weet je niemand..Ik heb weleens gelezen dat de therapeut ook kan helpen met oefenen, hij gaat met je mee de straat op, naar de winkel, bus nemen etc..
Missch. ben je gewoon bij de verkeerd psy. belandt!

Ik hoop echt dat je een oplossing vindt. Laat even weten hoe het verder met je gaat. Kijk regelmatig op deze forum, als ervaren paniekers weten we alles van!! Helaas...!

Gr. Gina
Door tjinta
#8377
Hallo, Marcob
Wat ik me dus afvraag waar leef je dan van krijg je een uitkering van de gem.zo ja waarom ga je daar niet eens praten ik loop zelf bij de gemeente sociale dienst en ik krijg verschillende dingen aangeboden om toch wat meer met mensen in contakt te komen,wat nog niet erg lukt maar we proberen steeds nieuwe dingen,en wat ik ook wel weet is dat er een vrijwillergersgroep is (maatjesproject )zijn dus mensen die met jou samen dingen gaan doen je kan eens informeren sterkte .
Door notsure
#10625
tjinta schreef:Hallo, Marcob
Wat ik me dus afvraag waar leef je dan van krijg je een uitkering van de gem.zo ja waarom ga je daar niet eens praten ik loop zelf bij de gemeente sociale dienst en ik krijg verschillende dingen aangeboden om toch wat meer met mensen in contakt te komen,wat nog niet erg lukt maar we proberen steeds nieuwe dingen,en wat ik ook wel weet is dat er een vrijwillergersgroep is (maatjesproject )zijn dus mensen die met jou samen dingen gaan doen je kan eens informeren sterkte .
Dat vraag ik me ook af
Gebruikersavatar
Door manuella
#15373
hoe gaat het ondertussen?
Paniekaanvallen en CBD Olie