Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Boudewijn
#61358
hallo ik ben Boudewijn
en mijn vriendin heeft last van paniek aanvallen en ik wil haar zo veel mogelijk helpen
en steunen als ze er een heeft maar hoe kan ik er een herkennen bij haar want ze wil ze zelf meestal niet toegeven en ik wil haar er zo snel mogelijk bij helpen wat kan ik het beste doen om haar te helpen en kan je een aanval van buitenaf zien aankomen ??
Door Anne73
#61360
Hoi,

Ik denk dat dat best moeilijk is. Als ik zelf een paniekaanval heb, kan niemand dat aan mij zien omdat ik me ervoor schaam. Ik ga dan altijd even lopen of bewegen. Dat is wat je wel kunt doen. Pak bijvoorbeeld een bal en ga die overgooien met elkaar of kom letterlijk in beweging en ga bijvoorbeeld een stukje lopen of springen. Maar ik denk dat je moet beginnen met haar erover te praten en wat ze zelf graag zou willen dat jij doet op het moment dat ze een paniekaanval heeft. Misschien vind ze je aanwezigheid al genoeg en bied haar dat een veilig gevoel.

Groetjes,
Anne
Door pino123
#61398
Vraag aan haar wat er op dat moment in haar hoofd omgaat, kunnen jullie er over praten.
Door yana
#61997
In elk geval proberen te accepteren dat ze zo is. Dat je haar ok vind zoals ze is, met de ups en downs.
Dat je haar niet gek vind ofzo.
Verder is het heel persoonlijk waar zij het meest aan heeft. De 1 wil rust, de ander juist steun..Even overleggen dus.
Paniekaanvallen en CBD Olie