Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door olga
#12099
Hoi,
Zijn jullie ook onzeker,wanneer je denkt over "als ik strx een vriend/in krijg dan moet ik weer heel veel gaan uitleggen en dan zal ze/hij mij vast niet meer leuk genoeg vinden"

ik zie dat voor me...en maakt me onzeker en depressief.
ik heb al 9 jaar last van PA...ben nu 23 jr.

als je ziet hoe mensen tegenwoordig met elkaar omgaan 'als die niet goed is, dan een ander'
en ze gaan ook minimaal paar keer mét het vliegtuig op vakantie...
ik voel me dan zo een saai wijf..

maar goed, ik ga wel naar cafétjes, bioscoop prima, fietsen door amsterdam dingetjes doen..ik studeer kunstacademie..maar goed...als meneer mij zou vragen 'eventjes naar den haag te komen' oid...ik doe het misschien wel, maar erg lastig.

...................................
Gebruikersavatar
Door Yogini
#12101
Hoi Olga,

ik begrijp je onzekerheid erg goed, maar vergeet niet dat er ook andere mensen zijn! Mensen die je niet zomaar zouden laten vallen om de eerste de beste idiote reden. Ik zeg dit niet zomaar. Ik weet het uit ervaring. :)

En als ik dit zo lees, is er toch best veel dat je kan! En dat zal alleen maar de betere kant op gaan als je er in gelooft en het tijd gunt! En voor je 't weet, kan je ook eventjes naar "Den Haag" als "meneer" het vraagt, en dat ZONDER al teveel hinder!

Blijven geloven, komt echt wel goed!
Door Leon
#12103
Beste Olga,

Ik heb destijds een beslising genomen om even geen relatie aan te gaan omdat ik last van paniek had. twee (korte) relaties ervoor is ook al mis gegaan door mijn paniek.
Maar ja, dat dat nog 20 jaar zou duren had ik van te voren niet kunnen weten.
Achteraf vond ik het een domme beslissing want je weet nooit wie je tegenkomt.
Je moet er dus niet te veel over nadenken , want dat doen toch al teveel. Gewoon doorgaan met je normale leven . En a je kan een verkeerde tegenkomen. Gewoon pech gehad en weer verder gaan
Gebruikersavatar
Door Maarten
#12199
Hey,

Dit herken ik heel goed. Zit in het zelfde schuitje. Ik ben zon 2 jaar vrijgezel nu en heb tussendoor wel even een vriendin gehad maar werd haar al snel zat. inmiddels ben ik een jaar echt alleen en wil graag weer een vriendin maar op de een of andere manier stoot ik iedereen uit voorzorg af :( Allemaal vanwege de angsten en financien nu. En daten durf ik al helemaal niet meer omdat ik bang ben een pa te krijgen.
Door AutumnLeaves
#20664
Ik herken het ook wel hoor.

Ik heb het sowieso een beetje over het algemeen wat relatie's/contacten met anderen betreft. Ik voel me alsof ik een 'geheim' met me meedraag. Ik ben bang dat, als mensen lucht krijgen van de paniek, ze me vreemd vinden. Het is namelijk niet de eerste keer dat mensen denken dat ik me aanstel of dat het maar een vreemd verschijnsel is. Dan vragen ze of ik wel genoeg eet, of ik me niet gewoon een beetje te druk maak... dat soort dingen.

Laatst op een date begon ik erg te rillen en kreeg ik koud zweet, nou, dan voel je je wel erg opgejaagd. Ik voelde me absoluut niet meer op mijn gemak. Degene waar ik mee was wist ook dat ik PAs had, maar nog steeds blijft het een vaag verschijnsel voor mensen die er niet bekend mee zijn.

Ik vind het lastig over het algemeen, ook om uit te leggen wat het precies is, hoe het komt... want zoals je al zegt, tegenwoordig gaan ze makkelijk van de een naar de ander. Ik kom zelden nog mensen tegen die écht geïnteresseerd zijn in jou als persoon, en echt oprecht willen weten wie je precies bent en je lief hebben ondanks de mindere kanten zoals PA.
Ik ben ook bang om ervoor uit te komen. Men kan toch vrij snel oordelen. Ik voel ook continue een soort druk om 'interessant' te moeten overkomen, of in elk geval zo geaccepteerd te worden. Mede hierdoor zit ik ook snel in spanning en dat werkt niet bevorderend. Ik ben vaak bang 'niet genoeg' te zijn.
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#20670
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leon
#21203
Nu het weer beter gaat met je hoe denk je nu over een nieuwe relatie?
Door aNa
#24218
hoihoi,
ik begrijp helemaal hoe je je voelt,ben op die manier 8 jaar bewust alleen gebleven.
Maar ben bijna een jaar geleden toch iemand tegen gekomen,heb hem verteld van mijn "mankement"om het maar even zo te noemen.Hij was toch erg begripvol,en toen ik dreigde een aanval te krijgen waar hij bij was,heeft hij me er rustig doorheen gepraat.
Ik hoop je hiermee een hart onder de riem te steken,het kan dus wel.En vinden ze je hierdoor niet goed genoeg of zo,dan zijn ze naar mijn mening ZELF niet goed genoeg voor jou,hoor.Iedereen heeft wel wat,vergeet dat niet.
:D
Gebruikersavatar
Door ImmortalBeloved
#32689
Nou dat je alsnog die leuke dingen kan doen die je opnoemt is al heel positief.
Mij krijg je echt niet in een bioscoop hahaha. (nu iedergeval nog niet)
Misschien moet je niet teveel naar anderen kijken, je bent goed zoals je bent en zeker niet saai. Als je echt voor jezelf weet dat je een leuk persoon wil dan moet het volgens mij ook niet teveel moeite kosten om iemand tegen te komen. & als iemand je pa een afknapper vind dan zegt het meer over diegene dan over jou, en weet je gelijk waar je aan toe bent. Iets waar je als je geen pa had gehad misschien minder snel achter gekomen was. Zelf heb ik nu een maandje een relatie en hij doet echt zn best het te begrijpen. Hij kwam er zelfs achter dat zn moeder vroeger ook last had van pa. Iets wat hij eerst niet wist. Ik denk dat iedereen wel minstens 1 persoon kent (bewust of onbewust) die heeft wat wij hebben, dus zo raar zijn we niet :lol: Wat me wel erg kwetste was dat hij het tegen een collega vertelde (hij dacht dat dat wel kon) en die er erg raar op reageerde. Die collega zei gelijk dat ik niet goed bij mn hoofd ben maar als hij ermee kon leven dan moest hij het zelf weten. Het verbaasd me dat mensen zo bot kunnen zijn, maar weer, het zegt meer over diegene. & als je met een leeftijd van 50 zoiets raar vind dan heb je denk ik niet zoveel van de wereld gezien, want je bouwt met de jaren toch mensenkennis op?? Anyways, maak je niet teveel zorgen over het relatiegebeuren, het komt zoals het komt.
Paniekaanvallen en CBD Olie