Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door olga
#12099
Hoi,
Zijn jullie ook onzeker,wanneer je denkt over "als ik strx een vriend/in krijg dan moet ik weer heel veel gaan uitleggen en dan zal ze/hij mij vast niet meer leuk genoeg vinden"

ik zie dat voor me...en maakt me onzeker en depressief.
ik heb al 9 jaar last van PA...ben nu 23 jr.

als je ziet hoe mensen tegenwoordig met elkaar omgaan 'als die niet goed is, dan een ander'
en ze gaan ook minimaal paar keer mét het vliegtuig op vakantie...
ik voel me dan zo een saai wijf..

maar goed, ik ga wel naar cafétjes, bioscoop prima, fietsen door amsterdam dingetjes doen..ik studeer kunstacademie..maar goed...als meneer mij zou vragen 'eventjes naar den haag te komen' oid...ik doe het misschien wel, maar erg lastig.

...................................
Gebruikersavatar
Door Yogini
#12101
Hoi Olga,

ik begrijp je onzekerheid erg goed, maar vergeet niet dat er ook andere mensen zijn! Mensen die je niet zomaar zouden laten vallen om de eerste de beste idiote reden. Ik zeg dit niet zomaar. Ik weet het uit ervaring. :)

En als ik dit zo lees, is er toch best veel dat je kan! En dat zal alleen maar de betere kant op gaan als je er in gelooft en het tijd gunt! En voor je 't weet, kan je ook eventjes naar "Den Haag" als "meneer" het vraagt, en dat ZONDER al teveel hinder!

Blijven geloven, komt echt wel goed!
Door Leon
#12103
Beste Olga,

Ik heb destijds een beslising genomen om even geen relatie aan te gaan omdat ik last van paniek had. twee (korte) relaties ervoor is ook al mis gegaan door mijn paniek.
Maar ja, dat dat nog 20 jaar zou duren had ik van te voren niet kunnen weten.
Achteraf vond ik het een domme beslissing want je weet nooit wie je tegenkomt.