Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

zouden 2 paniekers een betere relatie kunnen opbouwen vanwege gelijke "problemen" dan 1 wel en 1 niet panieker?

ja absoluut, je weet van elkaar wat je doormaakt
4
27%
nee, je steekt elkaar aan met gevoelens en gedachten
11
73%
Door ray
#35981
Veel en vaak gelezen,
Dat de partner niet snapt, weet voelt wat de ander doormaakt.
Ben wel benieuwd wat de mening is van de mensen hier, wat betreft stel nou dat je 2 paniekers als stel zou hebben, zou je elkaar dan wel begrijpen snappen, aanvoelen, of zou dat juist de boel verergeren/versterken?
Mijn partner kon/wilde het niet meer aan, de aanvallen en "bijzaken" ervan, maar wat nou als die persoon hetzelfde zou hebben, zou dat anders zijn?
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#35994
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 21 jun 2012, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rose
#35998
Ik zelf ben blij dat mijn partner niet dezelfde klachten heeft als ik.
Goed voorbeeld:

Gisteren was mijn partner aan het voetballen, en ik stond samen met mijn broer langs de lijn.
In de laatste paar minuten van de wedstrijd was mijn partner compleet uitgeput en kreeg dus last van hyperventilatie.
Zijn teamgenoten hebben hem wat rustiger gekregen op dat moment en na de wedstrijd liep hij gelijk naar mij toe en zei gelijk: ZO en nu weet ik dus ook hoe jij je altijd voelt.
Ik heb hem gelukkig dmv ademhalingsoefeningen wat rustiger gekregen, maar het zat hem (en ook mij) niet lekker. De hele avond heeft hij zich onrustig en ontdaan gevoeld en daardoor maakte hij mij gek. Ik heb hem om het half uur gevraagd hoe hij zich voelde en daardoor maakte ik mezelf ook nog gekker.
Gelukkig heeft hij na een nacht goed slapen nergens meer last van en ook ik ben daardoor gekalmeerd, maar ik kan wel zeggen dat ik blij ben dat hij niet hetzelfde heeft als ik.. want denk dat het voor mij niet goed zou zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Groetjes

ps: met het zinnetje: nu weet ik ook eens hoe jij je altijd voelt... hoop ik dat hij , als ik in een aanval zit of onrustig ben, nu wat meer begrip heeft. We zullen zien! ;)
Door muppie
#36088
Ik ben echt ontzettend blij dat mijn man geen paniek/angst heeft. Toen hij net ging studeren heeft ie er even last van gehad en daarna nooit meer, dus hij weet wel een beetje hoe het is. Ik verwacht ook niet van hem dat ie mij altijd begrijpt. Bovendien denk ik dat als hij net als ik zou zijn wij elkaar helemaal gek maken. Ik heb een nuchter iemand naast mij nodig om niet helemaal door te schieten en dat is nu wel hoe het is. Dus nee voor mij geen partner met de zelfde klachten.
Door ray
#36107
leuke reacties, eigenlijk wel een punt, je hebt een balans nodig om het doorslaan van de ene op te kunnen vangen, dus het belang van iemand die weet wat je doormaakt is minder sterk als het belang van iemand die er "nuchter" tegenaankijkt en je steun kan bieden ipv mee "paniekert"
Door stealex
#36115
Ik vindt het een moeilijke vraag, elk mens is anders dus je kan het niet zo simpel stellen denk ik.
Maar mijn partner heeft het niet maar leeft even goed mee en houdt veel rekening met mij.
Zij heeft veel begrip voor me.
Paniekaanvallen en CBD Olie