Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door manuella
#15056
ik ga mijn verhaal hier nog wel is neerpennen int lang maar hoe reageerden de schoonouders van jullie?

In het kort wat mij het meeste frustreert is eigenlijk mijn schoonmoeder!
Volgens haar besta HV niet en als het al wel besta dan snapt ze ni da je je zo slecht kan voelen!
Ik speel eigenlijk gewoon komedie!

Als je de mails ziet die ze naar mijn man(haar zoon) stuurt trek je grote ogen,
mij zo kleineren,
en vraagt zich af waarom we nooit komen?
Zij is eigenlijk 1 van de oorzaken wrm ik HV en PA heb.
Kritiek op alles,
en vanaf de eerste keer dat ze me zag kreeg ik al een ware vragenlijst...

Ik weet gewoon niet hoe mij te gedragen,
ze bemoeit zich ook met gans mijn gezinsleven,
wat we wel of niet moeten doen...
En er is een verschil tussen goeie raad en bemoeienissen!
Het zijn duidelijke bemoeienissen
:evil:
Gebruikersavatar
Door manuella
#15369
niemand last van???
Gebruikersavatar
Door Yogini
#15375
Oh, ik had/heb dat met m'n oma... Ze heeft ook vaak bemoeienissen en enkele weken geleden is daar zelfs ruzie van gekomen... Normaal laat ik haar immers alles maar gewoon zeggen en laat ik 't gewoon aan me voorbij gaan, maar toen was ik 't beu en tja... ruzie als gevolg.

Ik heb 't daarna wel weer gewoon goedgemaakt... Ik hààt ruzie, daar word ik nog banger van, haha! En ik ben gaan inzien dat gewoon niet iedereen hetzelfde karakter heeft en je onmogelijk voor iedereen goed kan doen en dat er altijd wel iets is waarop men kritiek kan hebben... Dan laat ik haar maar doen, blijf er rustig onder, geef haar een beetje gelijk (misschien niet echt assertief, maar ik wil de vrede bewaren) en dan laat ik 't maar gewoon weer los.

Dusja, ik heb wel ervaring met bemoeienissen, maar de tijd heeft me geleerd me er vooral niet te druk om te maken en... 1 oor in, ander oor uit...
Gebruikersavatar
Door manuella
#15377
die bemoeienissen op zich vind ik zo erg niet!
Maar wel dat ze niet gelooft dat HV en PA besta
Gebruikersavatar
Door Yogini
#15378
Heeft mijn "schoonvader" (m'n vriend en ik zijn niet getrouwd, maar kom) ook wel. Hij is gescheiden van m'n vriends moeder en heeft ook nooit haar PA's begrepen. (M'n vriends moeder heeft ook PA's soms). Tja, zo zullen er altijd mensen zijn... Het is vast ook moeilijk te begrijpen als je 't zelf niet hebt. Maar goed; m'n vriends moeder heeft nu een nieuwe vriend en die heeft er wél respect voor, dus je ziet maar... Je hebt mensen van alle soorten!
Gebruikersavatar
Door manuella
#15380
ja idd,
maar het zou het al een stuk makkelijker maken moest ze zich er voor open stellen!
Want als ik nog maar aan haar denk heb ik al een HVaanval of PA...

Weet niet goed hoe ik moet doen,
heb al een jaar of zelfs langer niet meer bij haar thuis geweest.

En dan krijg ik constant verwijten
Paniekaanvallen en CBD Olie